AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hei! Er en jente på 17 år, og jeg lurer på hva dere synes om dem som legger ut mange bilder av seg selv på instagram? Og hvor ofte som er "greit", altså uten at det blir irriterende eller man begynner å se ned på den personen. Jeg er også aktiv på mystory, men da er det aldri bilder av meg selv. Ca. hvert tredje bilde jeg legger ut på instagram er av meg selv (kun meg på bilde, enten selfie eller fullkropp) og jeg legger ut ca. 1-2 bilder i uken. Jeg legger jo så klart ut de bildene av meg selv fordi jeg er fornøyd med utseendet mitt. Ingen av mine venner legger ut sånne bilder av seg selv (knapt bilder i det hele tatt), men er jo mange som gjør det da. Det er vel ikke slik at man kan støte folk vekk, ved å legge ut en selfie 1 gang i uken eller annenhver uke? Anonymkode: 03529...f95
Fralle Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 For å være helt ærlig, synes jeg det er trist at dagens samfunn har så sykt mye fokus på utseende og å dele bilder av seg selv. Skjønner ikke poenget i det hele tatt. Hva ønsker du å oppnå? 25
Tibbie Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 En gang i uken synes jeg ikke er så mye, med mindre du bare legger ut ett bilde i uka. Om det kun er selfies på Instagrammen din, er det noe annet. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om det, men om jeg besøker en profil som kun har selfies, antar jeg automatisk at personen er selvopptatt og/eller har litt lav selvfølelse (gjør det for bekreftelse). Jeg synes også at det er litt rart med de som ikke har noen bilder av seg selv (med mindre de har en temaprofil). Jeg vil jo se på folk! 5
Gjest 123Sol Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Skjønner virkelig ikke poenget..Hva er vitsen med å poste bilder av seg selv hele tiden? Oppmerksomhetssyk, trenger bekreftelse, føler du deg bra når du får likes, hjerter eller hva det nå er på insta? Litt trist syns jeg. Også ser jeg for meg personer som poster mange bilder står der med kameraet og gjør forskjellige poseringer flere ganger/dager i uka kleeeint. Ser ikke ned på folk som gjør det, eller er misunnelig. Forstår bare ikke hva greia er Endret 28. oktober 2016 av 123Sol
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Selvdigger og vi ha oppmerksomhet. Anonymkode: 66da0...d2d 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg bryr meg ikke så mye om det. Men ser ikke vitsen og synes selfies er ganske uinteressant, ihvertfall når det blir mange. Kanskje greit hvis man skal vise frem den nye sveisen sin eller noe, men ellers er det som sagt uinteressant. Anonymkode: e3b98...7a7 5
Gjest Perfem2 Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) . Endret 28. januar 2017 av XXVIII
Gjest Jessica Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg syns at det får være opptil en hver. Jeg også legger ut bilder av meg selv ca 2 ganger i måneden men har venniner som gjør det daglig og andre som aldri gjør det. Flott av vi kan velge selv
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Selfies har ikke noen annen funksjon enn "se hvor pen jeg er" - eller mer presist, "se hvor pen jeg er på akkurat dette bildet". Det er klart at alle vil være attraktive og få oppmerksomhet, men selfies er ytterpunktet. Det er ikke engang forkledd i et sosialt event eller noe annet som skjer. Folk som legger ut mange selfies virker derfor både litt sosialt "ute" og narsissistiske. Alle gjør selvsagt som de vil, men jeg blir litt flau på deres vegne. Anonymkode: a7f3e...c70 7
Gjest Notatboka Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Kommer aldri til å skjønne poenget med å stadig legge ut selfies, men det er bare meg. Om du føler det gir deg noe positivt å poste bilder av deg selv til stadighet er det dog ikke noe galt med det
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Nå er jeg nesten dobbelt så gammel som deg så litt vanskelig å si hva som er greit blant dine jevnaldrende. Men jeg synes at det å legge ut masse bilder av seg selv viser litt at man skriker etter oppmerksomhet. Synes gjerne at det holder med en månedlig selfie... Men det spørs litt. Har du en historie å fortelle med bildet, noe du er stolt av å ha oppnådd, eller er det bare av typen "se hvor pen jeg er"? Ofte legger folk ut denne typen bilder fordi de har en indre usikkerhet og ønsker bekreftelse fra Omgivelsene på at de er gode nok. Det gir gjerne en midlertidig tilfredsstillelse å se at man får mange likes. Dette kan føre til en viss avhengighet. Mange vil nok også tenke som meg ang. overdreven publisering av selfies; at det dreier seg om en person som har en indre usikkerhet eller evt. en person med litt narsissisme. Nå gjelder nok ikke det deg, for da hadde du sannsynligvis bare tura på uten å stille spørsmål her, men jeg sier bare hvordan det kan tolkes fra utsiden. Noen selfies er hyggelig, hver uke blir litt mye i mine øyne. Anonymkode: 5758d...1da 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Hadde nok ikke giddet å følge eller se på de. Om jeg hadde kjent noen som gjør dette hadde jeg ikke forandret mening om de som person, jeg er bare ikke interessert i å se selfier av de Anonymkode: 45fb3...c96 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #13 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har venninner som er 30 år eldre enn deg som gjør det samme....på face legger de ut en selfie/skifter profilbilde en gang i uka. Det er myyye. Og bildene er av typen "se på meg, så pen jeg er". En kjenner jeg godt, vet hvorfor. En annen er mer en bekjent, tenker "å, så rart at HUN har så dårlig selvfølelse at hun må gjøre dette"... Anonymkode: 941ad...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #14 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg er like gammel som deg og helt ærlig..når noen legger ut for mange selfies så tenker jeg at vedkommende har enten dårlig selvfølelse eller søker etter bekreftelse. Jeg har noen venniner som legger ut bilde av seg selv hver uke. Helt ærlig så syntes jeg det ser ganske rart ut å kun ha selfies på profilen sin :/ Anonymkode: 9c683...c6c 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #15 Skrevet 28. oktober 2016 De er narcissistiske vrak jeg styrer lekende lett unna -:) Anonymkode: 89d2c...a2c 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #16 Skrevet 28. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er like gammel som deg og helt ærlig..når noen legger ut for mange selfies så tenker jeg at vedkommende har enten dårlig selvfølelse eller søker etter bekreftelse. Jeg har noen venniner som legger ut bilde av seg selv hver uke. Helt ærlig så syntes jeg det ser ganske rart ut å kun ha selfies på profilen sin :/ Anonymkode: 9c683...c6c Enig. Det sender ufyselige signaler og røper et ekstremt selvopptatt overfladisk sinn. Det mener jeg. Anonymkode: 89d2c...a2c 2
Pearl2.0 Skrevet 28. oktober 2016 #17 Skrevet 28. oktober 2016 Kommer an på selfien som legges ut, spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #18 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg tenker at det er en litt usikker person med behov for gjentatt bekreftelse på egen verdi, og at personen legger mye av sin egen verdi i utseendet sitt. Det er vel en kombinasjon av lav selvtillit og å være forelsket i eget utseende ("oi, jeg så skikkelig bra ut på det bildet!") Men jeg vil ikke kalle det tragisk eller trist, for det er jo ganske utbredt i dag. Det blir for dumt å kalle andre mennesker ufyselige og "narsissistiske vrak" basert på frekvensen av selfier man legger ut... Jeg gjorde noe av det samme når jeg var på din alder og slet med fryktelig lav selvfølelse, men det var før insta og facebook i det hele tatt eksisterte og før "selfie" var et ord. Anonymkode: f7e4c...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #19 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har bare en på min instagram jeg reagerer på, hun legger stadig ut nye selfies og på alle sammen har hun akkurat det samme ansiktsuttrykket - det må jeg innrømme at jeg ler litt av. Andre bryr jeg ikke om. Anonymkode: 4d9d0...40a 3
jabx Skrevet 28. oktober 2016 #20 Skrevet 28. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er en jente på 17 år, og jeg lurer på hva dere synes om dem som legger ut mange bilder av seg selv på instagram? Og hvor ofte som er "greit", altså uten at det blir irriterende eller man begynner å se ned på den personen. Jeg er også aktiv på mystory, men da er det aldri bilder av meg selv. Ca. hvert tredje bilde jeg legger ut på instagram er av meg selv (kun meg på bilde, enten selfie eller fullkropp) og jeg legger ut ca. 1-2 bilder i uken. Jeg legger jo så klart ut de bildene av meg selv fordi jeg er fornøyd med utseendet mitt. Ingen av mine venner legger ut sånne bilder av seg selv (knapt bilder i det hele tatt), men er jo mange som gjør det da. Det er vel ikke slik at man kan støte folk vekk, ved å legge ut en selfie 1 gang i uken eller annenhver uke? Anonymkode: 03529...f95 Siden du er 17 kan du kanskje fortelle hvorfor så mange unge jenter legger ut meget lettkledde bilder av seg selv offentlig? Er det fordi dere er fornøyd med f.eks. bikinikroppen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå