Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har studert internasjonal kommunikasjon her? Jeg synes at studiet virker kjempeinteressant men er redd for at det kan være vanskelig å få seg jobb etterpå? Hvilke jobber kan man egentlig få?

Anonymkode: ddcf3...da9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venn av meg har det og han får ikke relevant jobb. For det første er det mange om beinet innen det faget, for det andre faller det også ofte mellom to stoler jobb-messig.

Hva vil du ideelt sett jobbe som?

Anonymkode: 8a212...a3c

Skrevet

Vil tro det er interessant siden det er noe lignende jeg har, men det er myyye konkurranse på jobber. Du kan jobbe som informasjonskonsulent blant annet. Viktig å ta noe grafisk design og markedsføring itillegg for mange arbeidsgivere vil at du skal ordne web og produsere brosjyrer og annen reklame materiell. Sjekk finn.no og søk på informasjonskonsulent/koordinator så kommer kravene opp. 

Anonymkode: db25f...ba3

Skrevet

Det er et tullestudie. Om du ønsker å finne en jobb etter utdanningen, styr unna!

Anonymkode: 2aa91...aac

• 10 måneder senere...
Skrevet
På 28.10.2016 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Noen som har studert internasjonal kommunikasjon her? Jeg synes at studiet virker kjempeinteressant men er redd for at det kan være vanskelig å få seg jobb etterpå? Hvilke jobber kan man egentlig få?

Anonymkode: ddcf3...da9

Hei. Jeg innser at jeg kommer inn her litt sent, men jeg studerer for tiden dette studiet, og er på siste året. Som andre sier her er kommunikasjonsbransjen presset om dagen, men dette studiet er veldig praktisk orientert med både utveksling og praksis som obligatoriske deler. Dette ser topp ut på CVen. 

Jeg ser også over her at noen som sier det er et tullestudie, det er jeg helt uenig i. De aller fleste med dette studiet klarer å finne relevant jobb med kun bacheloren, selv om det som alt annet kan ta litt tid. Jobbmulighetene er derimot kjempestore. Selv synes jeg studiet er superinteressant og har planer om å bygge videre på en master fra utlandet, men de som ikke synes noe om det vil nesten helt sikkert klare å finne en relevant jobb. Om man har jobbet litt og fått greie karakterer riktignok. Med E i snitt vil nok ikke mulighetene være så store derimot. 

Jeg vet ikke om de som er så negative her studerte det for lenge siden, men studiet er veldig oppdatert og for hvert år blir det mer og mer fokus på digitale medier. Med dette vil du stille sterkt i jobbsøkingen. 

Skrevet
14 timer siden, Carolinekomm skrev:

Hei. Jeg innser at jeg kommer inn her litt sent, men jeg studerer for tiden dette studiet, og er på siste året. Som andre sier her er kommunikasjonsbransjen presset om dagen, men dette studiet er veldig praktisk orientert med både utveksling og praksis som obligatoriske deler. Dette ser topp ut på CVen. 

Jeg ser også over her at noen som sier det er et tullestudie, det er jeg helt uenig i. De aller fleste med dette studiet klarer å finne relevant jobb med kun bacheloren, selv om det som alt annet kan ta litt tid. Jobbmulighetene er derimot kjempestore. Selv synes jeg studiet er superinteressant og har planer om å bygge videre på en master fra utlandet, men de som ikke synes noe om det vil nesten helt sikkert klare å finne en relevant jobb. Om man har jobbet litt og fått greie karakterer riktignok. Med E i snitt vil nok ikke mulighetene være så store derimot. 

Jeg vet ikke om de som er så negative her studerte det for lenge siden, men studiet er veldig oppdatert og for hvert år blir det mer og mer fokus på digitale medier. Med dette vil du stille sterkt i jobbsøkingen. 

Erfaring er viktigere enn karakterer fra vitnemålet. https://www.kommunikasjon.no/fagstoff/fagbladet/student/praksis-er-viktigst. Av egen erfaring ser de heller ikke på vitnemålet fordi det er ikke så viktig at man har en master akkurat..

Skrevet

Jeg har master i medievitenskap. Jeg er en av dem som kniver om kommunikasjonsrådgiverjobbene. Arbeidsmarkedet er HARDT. 

Anonymkode: 53d5e...81a

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erfaring er viktigere enn karakterer fra vitnemålet. https://www.kommunikasjon.no/fagstoff/fagbladet/student/praksis-er-viktigst. Av egen erfaring ser de heller ikke på vitnemålet fordi det er ikke så viktig at man har en master akkurat..

Ja, det nekter jeg ikke for. Men som nevnt, praksis er inkludert i dette studiet. Gjerne praksis i store selskaper som Coca-Cola osv. De beste får de beste praksisplassene.

Videre gjør en E i snitt det vanskelig både for å få praksis og videre jobb. 

Endret av Carolinekomm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...