Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tok ut P-stav for 2 uker siden. Fikk mens rett etter. Siden mens var over har vi hatt daglig sex. Har bestilt EL-tester men har ikke mottatt de enda, så har derfor ikke hatt noe kontroll. Vi er i PP1 så vi er ikke erfarne på dette området, men er det mulighet for graviditet allerede? Om EL ble rett etter mens, om det i det hele tatt er mulig? P-stav kan jo gjøre syklusen veldig rar har jeg hørt. Fikk litt småblødninger nå (spotting?) litt over en uke etter første gangen vi hadde samleie etter mens. Finnes det muligheter for at jeg er gravid allerede, eller kan syklusen ha blitt så surrete av hormonene (hadde bare i pstav i 2mnd) at jeg får mensen igjen allerede nå, litt over en uke etter den var over?

Har ikke mulighet til å ta graviditetstest før Søndag/Mandag, så blir helt surrete her nå..
Takk for svar :)

Anonymkode: 006a9...e9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om syklusen din allerede har rettet seg, vil EL normalt sett finne sted 14 dager etter første blødningsdag av mensen. Dette varierer litt. Så da burde du ha EL i disse dager. Men, det kan hende kroppen trenger litt tid på å hente seg inn etter p-staven, så det kan hende du ikke får EL denne syklusen. 

Det er heller ikke bra å ha sex for ofte, hver 2-3 dag holder, mannen trenger å lade opp imellom utløsningene, ellers skyter han omtrent blanks til slutt. 

Teste for positiv graviditets test kan du gjøre om 2 ukers tid ca, rett før neste forventede mens.

Lykke til!

Anonymkode: 85b77...8ac

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar :)

Men tenkte mer på om ikke syklusen hadde rettet seg, om det i det hele tatt er mulig at jeg hadde EL rett etter første mens etter jeg tok ut p-stav. I såfall burde det være mulig at jeg er gravid nå, om jeg hadde El for 10 dager siden f.eks. Tenkte bare på at jeg spottet, og da er redd for at jeg nå for mensen igjen, og at ikke syklusen stabiliserer seg på en stund. Og hvis det ikke er mens, så er vel spotting ganske normalt når man blir befruktet?
-ts

Anonymkode: 006a9...e9a

Skrevet

Lite sannsynlig at du går rett fra å ta ut p-stav for 2 uker siden til EL. Du sa jo selv at du fikk mensen rett etterpå. Så om det er 2 uker siden du tok ut p-staven, og fikk mens rett etterpå, du blør i en uke, og får EL uka etter der igjen. Som er omtrent NÅ. 

Anonymkode: 85b77...8ac

Skrevet

Hvis du har eggløsning allerede virker det mest sannsynlig at det er i disse dager (ca 14 dager etter 1. dag i mens). Hvis du er gravid har det nok også skjedd en av de siste dagene. Vent på ny menstruasjon evt ta en test om et par uker og ha sex videre:P

Anonymkode: fabd8...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...