AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hei dere! Vi bor i rekkehus og har nylig hatt vannlekkasje i underetasjen, og har måttet rive opp gulvet i blant annet vaskerommet. Vi har tatt imot forsikringspenger, og velger å legge til litt ekstra når vi først pusser opp. Totalt budsjett ca 130 000. Det jeg har tenkt er at jeg vil/må ha varmtvannsbereder, toalett, utslagsvask, samt kjøkkenskaper og benkeplate. Rommet er grei størrelse, til et vaskerom å være, men undersiden av trappen går gjennom rommet, så det blir en dyp skråvegg der. Lurer på hvordan jeg kan innrede det for å utnytte plassen best mulig. Rørleggeren har anslått 60-70 000 for å bytte rør, og å lage sluk. Da har vi ca 65 000 igjen til fliser/annet gulv og vegger, innredningen, nytt toalett og utslagsvask. Tror dere det holder? Vi kan egentlig legge mer penger i det, men jeg vet ikke om det vil lønne seg med tanke på verdiøkning, og vi skal mest sannsynlig selge innen 5 år. Men noe må vi jo gjøre nå. Det var laminatgulv fra før, og ikke noe sluk, annet enn toalett. Så, noen tips til praktiske løsninger? Innspill til budsjettet? Bør vi legge enda mer penger i oppussingen? Er det teit med plater som ser ut som fliser på veggene? Og finnes det noen fiffige løsninger til den skråveggen? Den går helt fra gulvet og oppover. Kan eventuelt ta bilder, selv om det er kaos der nå, hvis noen vil se Anonymkode: bcbb4...18d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg tror jeg ville utnyttet plassen under trappen til enten tørkeplass, eller til å bygge inn skapene der. Du kan få plass til mye oppbevaring der hvis du kjøper kjøkkenskap. Har du råd kan du få en snekker til å tilpasse skapene slik at de følger trappen. jeg ville nok gått for fliser for på gulvet og panelplater til våtrom. Det blir rimeligere enn plater med fliser på. Husk god utlufting. Anonymkode: 70d97...350
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Hvorfor ikke få et tilbud på totalrenovering? Da vet du nøyaktig hva alt vil koste. Du får nok greie løsninger til denne prisen. ( er de 65 000 til bereder også, eller er det med i prisen fra rørlegger?) Det spørs helt hva du vil legge i det. Koster mer med et vegghengt toalett enn gulvstående toalett f.eks. Jeg personlig liker ikke ting som skal se ut som noe annet. Plater som skal se ut som flis f.eks, er ikke pent. (Min mening) Da synes jeg det er bedre med malte flater. Anonymkode: 31bcb...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå