Gå til innhold

Hjelp med dusjforheng (ja, faktisk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en leilighet som jeg synes er kjempefin, men planløsningen på badet er ordentlig rar. Rommet er omtrent kvadratisk helt til du kommer til dusjen som er innfelt som en liten "lomme" i det ene hjørnet med en skrå vegg på den ene siden (legger ved en unøyaktig, men illustrerende skisse fordi det er litt vanskelig å forklare). Bad.png

Forrige eier har bodd der lenge, men aldri hatt noe dusjforheng. Jeg vil ha dusjforheng, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til. Fordi veggen på den ene siden er skrå kan jeg ikke ha sånn vanlig stang som står i spenn, for den får jo ikke grep på den skrå siden. Veggene er flislagt, så å bore er litt uheldig, og uerfaren som jeg er på feltet vet jeg rett og slett ikke helt hvilke muligheter jeg har. Googling har så langt ikke hjulpet meg noe særlig. Jeg tenker kanskje at en slags skinne som kunne limes fast i taket med kraftig lim eller noe sånt kunne vært tingen, men jeg har ikke funnet noe slikt i forrentning eller på nett, og vet ikke om det overhodet finnes... Er det noen der ute som har et godt forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Anonymkode: 8fc5c...29c

Skrevet

Hvorfor ikke skru det fast?

Så henger det skikkelig. 

Anonymkode: 6aaba...55b

Skrevet

Det badet så kjent ut :) Det er litt "ut" med disse stengene i taket, men om du går til en av de større forhandlerne av slikt utstyr vet de nok hvor du kan få tak i, eller bestille til deg. Ikke lenge siden jeg fikk ordnet skinne til gardiner, men husker ikke hvem som leverte.

Anonymkode: ac3cd...4fc

Skrevet

Du kan evt lage en kloss som utjevner vinkelen slik at du får 90 grader som en sånn stang kan klemmes inn til.

Men jeg ville ha skrudd noe fast i taket. Forhør deg med noen som kan fortelle deg hvordan du kan fylle igjen hullet slik at det ikke trekker fuktighet inn i veggen via hullet du borrer.

Anonymkode: 434dc...a08

Skrevet
På 28.10.2016 den 20.09, Bossa Nova skrev:

Gardinskinne i taket er en god løsning, ja. Her har du en enkel hvor glidere er inkludert: 

https://www.kid.no/gardiner/gardinoppheng/enkel-gardinskinne/

Denne ser jo helt riktig ut, men hvordan festes den? Det står at den er til "lettere gardiner", så vil den da tåle et dusjforheng?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne ser jo helt riktig ut, men hvordan festes den? Det står at den er til "lettere gardiner", så vil den da tåle et dusjforheng?

Jeg vil tro den skrus rett i taket. Med "lettere gardiner" forstår jeg gardiner som ikke er store, tunge, forede i tykke materialer. Og et dusjforheng må jo tørke fort, så jeg regner med det ikke veier alt for mye? 

(Når det er sagt hadde jeg antakelig gått for en dusjvegg i stedet, om økonomien tillater det. Dusjforheng er ekle. Dragsuget fra dusjen trekker dem alltid inn i dusjen så de klistrer seg rundt leggene mine. *grøss* :fnise:)

Anonymkode: 46249...89f

Skrevet

Skal du ha det i taket, må du finne forheng med spesialhøyde. Eller sy selv. Standardhøyde er 2 meter.

Anonymkode: 6aaba...55b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...