Gå til innhold

Katt plutselig dårlig av våtfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er litt over 1 år gammel og hun ble helt plutselig dårlig i magen av vanlig matbutikk våtfor. Hun får det ca annen hver helg. Hun går dessverre ikke på do inne ennå, så det får jeg ikke sjekket men hun har mye luft i magen. Noen som har peiling på dette og vet hva slags innhold som gir henne luft og om det evt finnes en annen type som ikke gir henne luft? 

Anonymkode: 511c0...e23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikkfor er ikke noe særlig. Kan ikke tilpasses dyret i det hele tatt. Ta deg en tur til dyrlegen å prøv foret fra dem :) 

Anonymkode: 59641...da2

Skrevet

Dyrebutikken her jeg bor fører et våtfórmerke som heter Applaws. Ingen fyllstoffer som fører til løen mage og så smaker det visst himmelsk også. :)

Skrevet
21 minutter siden, Minya skrev:

Dyrebutikken her jeg bor fører et våtfórmerke som heter Applaws. Ingen fyllstoffer som fører til løen mage og så smaker det visst himmelsk også. :)

Takk, da kjøper vi med når vi er der :) har dyrebutikker også våtfor?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, da kjøper vi med når vi er der :) har dyrebutikker også våtfor?

Ups, trodde du skrev dyreklinikk :fnise:

Skrevet

Dyreklinikker har også våtfór, men de har som regel bare fórtyper som er beregnet på dyr med diagnoser, som feks gamlepus som får fór tilpasset nyresvikt.
Friske katter trenger ikke slikt spesialtilpasset fór. I gamlepus sitt tilfelle skal hun ha så lite proteiner som mulig fordi det omdannes til et stoff som tar repern på nyrene hennes. Mens minstemann er helt frisk og skal ha sin daglige dose proteiner, så han kan ikke få det samme fóret fordi han da kan få næringsfeil.

Skrevet
3 timer siden, Minya skrev:

Jeg hørte også mye godt om det, men begge mine nektet å smake på det. 

Skrevet
18 timer siden, Tvist skrev:

Jeg hørte også mye godt om det, men begge mine nektet å smake på det. 

:fnise: De er like forskjellige som vi er, de teite pelsdottene våre. :rodmer:

Skrevet
21 timer siden, Minya skrev:

Dyreklinikker har også våtfór, men de har som regel bare fórtyper som er beregnet på dyr med diagnoser, som feks gamlepus som får fór tilpasset nyresvikt.
Friske katter trenger ikke slikt spesialtilpasset fór. I gamlepus sitt tilfelle skal hun ha så lite proteiner som mulig fordi det omdannes til et stoff som tar repern på nyrene hennes. Mens minstemann er helt frisk og skal ha sin daglige dose proteiner, så han kan ikke få det samme fóret fordi han da kan få næringsfeil.

Det stemmer dårlig med de klinikkene jeg vet om.
Joda, de har (selvsagt) et bredt utvalg av fôr til diverse sykdommer (nyreproblemer, urinstein, leverproblemer, leddproblemer, fordøyelsesplager, allergi etc) men de har i høyeste grad både våtfôr og tørrfôr for friske dyr i alle livsstadier. (unge, voksne, kastrerte, ukastrerte, feite, slanke, gamle)

TS: anbefaler å ta en tur innom en dyrebutikk eller dyreklinikk og få tak i mat av høy kvalitet. Om hun har mye gass i tarmen kan det være greit å bruke et fôr for sensitiv mage i allefall en stund, og se om det blir bedre:)

Skrevet
6 minutter siden, Lumê skrev:

Det stemmer dårlig med de klinikkene jeg vet om.
Joda, de har (selvsagt) et bredt utvalg av fôr til diverse sykdommer (nyreproblemer, urinstein, leverproblemer, leddproblemer, fordøyelsesplager, allergi etc) men de har i høyeste grad både våtfôr og tørrfôr for friske dyr i alle livsstadier. (unge, voksne, kastrerte, ukastrerte, feite, slanke, gamle)

Da vet sikkert jeg bare om klinikker med relativt små lokaler, siden de aller fleste av dem bare har spesialfóret. :)

Skrevet
2 minutter siden, Minya skrev:

Da vet sikkert jeg bare om klinikker med relativt små lokaler, siden de aller fleste av dem bare har spesialfóret. :)

Det er jo godt mulig:) Men jeg garanterer at de kan bestille inn vanlig vedlikeholdsfôr på forespørsel:) Har de tilgang på medisinsk fôr, så har de også tilgang på vedlikeholdsfôr:)

Skrevet
18 timer siden, Lumê skrev:

Det er jo godt mulig:) Men jeg garanterer at de kan bestille inn vanlig vedlikeholdsfôr på forespørsel:) Har de tilgang på medisinsk fôr, så har de også tilgang på vedlikeholdsfôr:)

Forskjellen er gjerne at klinikkene bare kjøper inn litt og litt, og dermed har høyere pris på nøyaktig samme fórsekk som dyrebutikken har, fordi dyrebutikkene kjøper inn mye større kvanta. :)

Skrevet

Man kan bestille det meste av kvalitetsvåtfor på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...