upa Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Vedkommende som eier leiligheten under meg pleide å jobbe i Nordsjøen helt til han ble arbeidsledig, og ble drivende hjemme i flere måneder og tilbrakte døgnet med å høre på piggtrådmusikk og skrike som sopranen i BeeGees. Heldigvis bestemte han seg i fjor for å reise til utlandet et par år når han først var fri og frank. Dessverre flyttet det inn en leieboer kort etter, og var enda verre. Han gikk på NAV (fikk brevet hans i postkassen ved en feil ved et par anledninger fordi han ikke hadde giddet å klistre på eget navn på postkassa), la seg aldri før i 4-5 tida om morgenen, og dørtelefonen ringte i et kjør til langt over midnatt da besøkende kom og gikk i et kjør alle ukedager. Ofte hadde han overnattingsgjester og høylytte diskusjoner. Sannsynligvis muslim, både ut i fra navnet og fordi av alle de hundrevis av besøkende han fikk var det ikke en eneste av motsatt kjønn, og det var aldri høy musikk eller fyllelyder. Men det betyr ikke at han var stillere av den grunn. Smelling i dører, iblant hørtes det ut som om de bommet på døra og traff veggen i stedet, merkelige dunkelyder hele tiden (dun-dunk), som om noen smalt ned et dasslokk som spratt opp igjen, en skapdør som måtte lukkes to ganger eller et eller annet. Iblant også mystiske rumlelyder som om det foregikk ommøblering. Lang og høylytt susing i vannrørene både midt på dagen og midt på natten, som om et dusin badekar ble fylt til randen hver dag med krana på full styrke. Vaskemaskinen i bruk mellom 3 og 4 om natta vanlige hverdager. Kokkelering med venner om kvelden, og gjerne etter klokka 2 vanlige hverdager med klirring i gryter og tallerkener, smelling i skapdører, romstering, høy prating, mer susing i vannrør. Røyking ut av kjøkkenvinduet om sommeren, slik at mitt eget vindu som stod oppe fra morgenen av fikk hele greia, og jeg kom hjem til en leilighet som stinket røyk i alle rom. Sneipene ble knipset ut av vinduet og landet på plenen nedenfor, som etter hvert hadde flere sigarettsneiper enn gress. Men heldigvis ikke lenger et problem etter at kulden satte inn. Kom hjem tidsnok i går til å se en diger bil kjøre av sted med alle eiendelene til denne leieboeren. Senere samme kveld så jeg at det var klistret et brev fra namsfogden på døra hans. Tydeligvis var han blitt tvangsutkastet. Det var herlig å krype til køys i går kveld. Så nå sitter jeg her med en leilighet under meg som er musestille, og forhåpentligvis kommer til å være stille lenge enda. Den freden og roen jeg føler vitner om at nervene må ha vært langt mer frynsete enn jeg ante, men i det minste får jeg noe tid på å komme meg. 3
TinaChristina Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Dette er grunnen til at jeg aldri skal bo i noe leilighet/borettslag osv. 1
fiole Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Nettopp dette er bare pyton. Har opplevd det problemet tidligere i livet og sverget over mitt lik at jeg ikke skulle ha naboer oppe, nede eller vegg i vegg. Noen eiger ikke evne til å tenke hensyn. Når mørke nu har senka seg går æ stillt igjennon rommet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå