Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #1 Del Skrevet 23. november 2004 I litt over tre år har jeg sittet i god stilling i et godt firma som systemutvikler, jeg har høyskole utdanning. Men; denne gnagende følelsen av ren kjedsomhet og stillstand gjennomsyrer meg snart!!! Firmaet er tungt og tradisjonelt, preget av mange seniorer, dvs 50 pluss. Jeg har lært enormt mye av disse, og trives med alle - men jeg trenger snart noe med dynamisk! Jeg er en person som er veldig utadvendt, lett for å komme i kontakt og elsker å hjelpe andre/organisere. I jobben min nå, kan jeg bli sittende mutters alene på kontoret mitt i flere dager og jobbe med oppdraget mitt;ser kun andre mennesker hvis det er møter/jeg trenger hjelp osv. Og alle de andre, som har jobbet slik i 20 år og helst VIL være i fred med mindre man trenger hjelpt; de vil jeg jo ikke forstyrre i tide og utide! Nå må det skje noe - jeg vil ha ny jobb!! jeg vil ha en videreutdanning; jeg vil jobbe mer med mennesker, ikke bare dette tekniske! Men hva???? Markedsføring? er det en ide å kombinere med IT utdannelsen min? Har også tenkt på mulitmedia; da jobber en ofte med kunden og en ser resultatet etter hvert som en jobber med (jeg jobber med kjernekode; dvs at vi aner ikke hvilken endelig brukergrensesnitt det vil få) Hjelp meg! Jeg er 30; frustert og kjeder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 23. november 2004 #2 Del Skrevet 23. november 2004 Tja, dersom du liker å jobbe med IT ville jeg satset på litt videreutdanning slik at du kan bli aktiv tidligere i systemutviklingsprosessen. At du ikke jobber med kode, men gjerne med design av systemet? Virkemåte, funksjonalitet, GUI osv foreksempel? Hva med menneske-maskin interaksjonsfag? Litt design? Fargebruk? Litt psykologi, hvordan appelerer ulike grensesnitt til forskjellige brukere? Mye spennende innenfor systemutvikling synes jeg da. Men klart at du ikke skal sitte alene på et kontor og mistrives. Men som sagt, mitt råd er å involvere seg tidligere i utviklingsprosessen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå