AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg blir vanligvis ikke trøtt, før klokken er nærmere ett eller to om natten. Dermed sover jeg ofte til klokken er elleve eller tolv, om morgenen. Det er egentlig ikke noe poeng i å legge meg mye tidligere på kvelden heller, for jeg blir bare liggende å vri meg uansett - uten å klare å sovne. Så hvordan kan man bli fortere trøtt om kvelden, slik at man ikke er ordentlig stein-trøtt om morgenen? Anonymkode: 05052...ef7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Hva med å prøve trene på kvelden, sånn 18-20 tiden, eller gå en lang tur på flere timer da? Ellers er det mest effektive å sette på vekkerklokken å stå opp tidligere. Å fortsette med det, til du flater ut tidligere på kvelden av utmattelse. Anonymkode: ee090...787
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir vanligvis ikke trøtt, før klokken er nærmere ett eller to om natten. Dermed sover jeg ofte til klokken er elleve eller tolv, om morgenen. Det er egentlig ikke noe poeng i å legge meg mye tidligere på kvelden heller, for jeg blir bare liggende å vri meg uansett - uten å klare å sovne. Så hvordan kan man bli fortere trøtt om kvelden, slik at man ikke er ordentlig stein-trøtt om morgenen? Anonymkode: 05052...ef7 Legger du deg 1-2 om natta og sover til 11-12 så forteller det meg at du sover 10 timer. Det er i overkant mye. Tving deg opp om morran en ukes tid fremover, så skal du se at du får endret rytmen din. Men 10 timer er vel ikke nødvendig, selv er jeg på 7-8 timer. Også om jeg våkner av meg selv. Jeg kan fint snu meg og sove videre, men da gjør jeg meg selv bare trøttere og slappere. Anonymkode: dd097...d55
Sulosi Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Den som hadde en garantert virkningsfull oppskrift på det skulle fått ett diplom av meg. Etter 20 år med forstyrret rytme har jeg bare innsett og godtatt at slik er det. Så lenge jeg kommer opp når jeg skal på jobb eller andre ting så får det bare være. Å plage meg selv med at døgnrytmen er feil fører bare til at jeg er våken enda lengre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå