Gjest SuperSonic Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Nå har jeg hatt kviser siden ungdomsskolen og nærmer meg derfor 13 år med kviser midt i trynet. Yes, jeg er en av de som har hatt prøvdt alt, men får alikevel ikke mer av legen enn "vask og rens, fordi det ikke er "så gale" mener han. Dette har jeg jo vært flink på i mange år, men det hjelper ingenting. Nå har jeg tilgang til det aller meste antibiotika og lurer rett og slett på om jeg bare skal prøve meg fram selv. Uten å oppgi dosering og type, for det er ikke lov på KG, så lurer jeg bare på om dere har god erfaring med dette selv? Måtte du ty til den sterkeste pillen til slutt?
ops2 Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Du vet at du risikerer jobben din hvis du forsyner deg av reseptpliktige medisiner. Har du virkelig prøvd alt. Har du vært til dermatolog?
Gjest SuperSonic Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Akkurat nå, ops2 skrev: Du vet at du risikerer jobben din hvis du forsyner deg av reseptpliktige medisiner. Har du virkelig prøvd alt. Har du vært til dermatolog? Jobber ikke med reseptpliktige medisiner, men er i utlandet hvor antibiotika selges over disk.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Har slitt med mye voksenkviser selv. Alt forsvant da jeg kuttet ut sukker. Så slipper heldigvis å gjøre noe mer. Sukker er inflammatorisk og kan gi utslag i epidermis, altså i huden. Ellers har jeg forsøkt en reseptbelagt krem, men ble så tørr og stram i huden at jeg ga opp. Du kan også forsøke å skifte lege og be om en av disse kremene. Finnes tre stykker med forskjellig styrke. Jeg kjøpe ikke inn noe spesielle kremer for å motvirke tørrheten, brukte bare den jeg alltid har brukt. Så kanskje hadde jeg fått bedre effekt om jeg gjorde det. Man bør være forsiktig med antibiotikum, ikke bare pga. resistensfare, men fordi en slik kur kan gi flere bivirkninger etterpå. F.eks. sopp. Også kan det hende at den bare funker der og da, men når du slutter vil kvisene komme tilbake. Anonymkode: 7b266...d42
Million Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Har du prøvd å henvende deg direkte til en hudlege, en klinikk som spesialiserer seg på hud hos pasientene? Min sønn går hos hudlege og har fått utskrevet isotretinoin på resept, og dette fungerer kjempebra. Han er helt fri for kviser og håret blir ikke engang fett :-) Han har brukt middelet i 10 uker og skal bruke det over vinteren. Anbefales. PS! Det er en medisin som kan være ganske sterk for leveren, så jevnlige blodprøver kreves. Månedlig.
Hoppsi Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Oppsøk hudlege. Ikke kjøp medisiner i utlande spesielt ikke begynn med antibiotika uten att legen din har godkjent det!
Gjest SuperSonic Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Hmm er det såpass med styr altså. Jeg får ta det opp med legen når jeg er tilbake i Norge neste år.
Othelia Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har også voksenkviser og har prøvd alt mulig. Har en forelder som er lege og fikk dermed prøvd ut diverse salver da jeg var i slutten av tenårene og fortsatt bodde hjemme. Jeg mislikte virkelig alle salvene jeg fikk prøve den gang da, de bare tørket ut huden så mye at jeg begynte å flasse i ansiktet. Så jeg mistet troen på salver og bare fortsatte å leve med kvisene mine i år etter år. Siden da har jeg prøvd isotretinoin kur(fullførte desverre ikke kuren), fått en annen salve(Rozex) av en annen lege og jeg har også tatt ett par antibiotikakurer mot kvisene. Isotretinoin er definitivt det beste jeg har prøvd til nå, og skulle gjerne prøvd en ny runde med det. Rozex er jeg relativt fornøyd med for den tørker ikke ut huden i like stor grad sånn som andre salver jeg har prøvd. Antibiotikakur er bare en midlertidig løsning er min erfaring, det hjelper meg ikke i lengden for kvisene dukker opp igjen med en gang kuren er avsluttet. Jeg liker å være kvisefri så lenge det varer, men det er ikke en permanent løsning. Men nå har forelderen min skaffet meg en ny salve(prøveprodukt) som jeg virkelig elsker og faktisk har brukt over lengre tid, Zalna heter den. Den tørker ikke ut huden min og huden flasser heller ikke når jeg bruker den. Den anbefaler jeg deg absolutt å teste ut altså! Og så ville jeg sett på andre alternativer enn antibiotikakur om jeg var deg. Jeg får mer kviser når jeg stresser veldig mye, og jeg har fått mindre kviser av å kutte ut sukker. http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-zalna-meda-589557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå