Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #1 Del Skrevet 23. november 2004 Tenkte jeg skulle gjøre trefjøla HELT ren (alltid noen flekker som ikke går bort).. dessuten drepe eventuelle bakterier... Kan jeg legge fjøla i vann med klor i? eller ødelegger det treverket?(massiv tre)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. november 2004 #2 Del Skrevet 23. november 2004 dobbelt :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. november 2004 #3 Del Skrevet 23. november 2004 Skrubb den i grønnsåpe og skyll godt. Da får du vekk flekker og fjøla blir helt rein. Tre har den finurlige egenskapen, at det desinfiserer seg selv. Så klor er helt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #4 Del Skrevet 23. november 2004 okey..takk skal du ha! Nå blir det ren og pen fjøl på kjøkkenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 23. november 2004 #5 Del Skrevet 23. november 2004 Men syns liksom det sitter igjen en sur lukt i trefjølen min.. går denne og vekk om jeg skurer med grønnsåpe? har skurt så godt jeg kan med zalo da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #6 Del Skrevet 23. november 2004 Men syns liksom det sitter igjen en sur lukt i trefjølen min.. går denne og vekk om jeg skurer med grønnsåpe? har skurt så godt jeg kan med zalo da.. Sitronsaft fjerner sur lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 23. november 2004 #7 Del Skrevet 23. november 2004 å,flott! takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #8 Del Skrevet 24. november 2004 jeg tror man kan bruke salt/saltoppløsning for å desinfisere fjøla om den brukes til kjøtt og sånn, men vet ikke noe om fremgangsmåten. Stiller meg tvilende til treets desinfiserende egenskaper - i hakk og sprekker kan det ligge igjen mye rart som bakterier liker. Men tre er vel faktisk lettere å gjøre ordentlig reint enn plast... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #9 Del Skrevet 24. november 2004 jeg tror man kan bruke salt/saltoppløsning for å desinfisere fjøla om den brukes til kjøtt og sånn' date=' men vet ikke noe om fremgangsmåten. Stiller meg tvilende til treets desinfiserende egenskaper - i hakk og sprekker kan det ligge igjen mye rart som bakterier liker. Men tre er vel faktisk lettere å gjøre ordentlig reint enn plast...[/quote'] Kom en undersøkelse for et par år siden, som viste at etter at en hadde skylt av en trefjøl og satt den til tørk, så etter en time var det bare halvparten av bakterimengden som på en likedan behandlet plastfjøl. Finner jo selvsagt ikke denne undersøkelsen på nettet. men det var nevnt i FBI/TV2 hjelper deg el.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 24. november 2004 #10 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg prøvde også å finne det, Pulverheksa - mener det var Schrødingers katt eller noe sånt... men uansett så var det forsket på dette og en ubehandlet trefjøl dreper faktisk bakterier. Pussig, men sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #11 Del Skrevet 24. november 2004 På Tinas mat så sa de at man kunne vaske fjølen med eddik, sitronsyre og salt hvis den var brukt til fisk eller liknende, så det fjerner nok lukt og bakterier Har jeg flekker som ikke går bort, så smører jeg fjølen med matolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå