Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har jeg hatt helt merkelige drømmer. jeg klarer ikke å kjøre bil i drømmene mine! 
Det er ikke det at jeg krasjer eller noe.
Eksempel på en drøm.. jeg drømte at Jon Snow ble skutt og jeg måtte kjøre han til sykehuset. Men jeg klarte det ikke. Jeg kvelte bilen, og når jeg først klarte å kjøre så klarte jeg ikke å akselerer. 
Jeg hadde føttene på gass og clutch. Klarte ikke å slippe opp, og jeg klarte ikke å få opp farten. Slik at vi kjørte i 20 km/t, og jeg klarte ikke å gire om. Vi ble så jaget av drager og politet, men jeg klarte ikke å kjøre fortere. Våknet opp dynket i svette og hjertebank, for jeg fikk panikk i drømmen. Var ikke et typisk mareritt heller.. bare stressende :P 

I natt drømte jeg at jeg skulle på butikken, fordi mamma trengte kreftmedisin. Jeg skulle innom Kiwi. Jeg vet, drømmene mine henger ikke på greip, ingen i familien har kreft heller :P 
Samme problemet. Klarte ikke å få bilen opp i fart. 
Men, jeg kjørte også feil om å om igjen. Jeg skal kjøre ut fra et boligfelt og inn på hovedveien. Jeg klarte ikke å kjøre rett frem. Fikk panikk eller det låste seg og kjørte til høyre, altså opp på et gangfelt, kjørte noen meter og snudde på en bussholdeplass. Prøvde om å om igjen, men jeg kom meg ikke på hovedveien. Jeg klarte ikke å kontrollere bilen. Så kom det en postmann og fortalte at mamma døde, fordi jeg var for sen med kreftmedisinen. 
Våknet opp svett og med hjertebank. 

Har mange eksempler. Hovedproblemet er at jeg ikke klarer å få bilen opp i fart. Jeg låser meg og klarer ikke å flyte foten fra clutch eller brems (samtidig som jeg har foten på gasspedalen), klarer ikke å gire om, eller jeg klarer ikke å styre bilen dit den skal. 
Jeg klarer rett og slet ikke å kjøre bil i drømmene mine! 

Husker jeg slet med slike drømmer da jeg holdt på med kjøretimer og oppkjøring. 
Jeg fikk førekortet for to år siden. Kjørte en del første året, men så ble jeg syk og har nå arbeidsavklaringspenger som eneste lønning. Så det vil si, ingen penger til bil. Har ikke kjørt på et år. Begynner å stresse litt, siden jeg er såpass fersk sjåfør, og har hatt et år med opphold. Vet ikke om det er underbevisstheten min som slår inn i drømmene mine, eller hva det er. 

Anonymkode: 5b411...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er "støkk".... ett eller annet i livet ditt går ikke på skinner... Du kommer deg ikke videre, selv om det er det du aller helst vil. 

Jeg drømte om trapper som var som dna molekyler. Stadig vekk. Helt håpløst... Skulle opp, men det var skummelt og umulig. Våknet ofte svett og sliten. Etter at jeg fant ut hvilken utdannelse jeg skulle ta, sluttet jeg å drømme dette.

Anonymkode: 43418...95a

Skrevet

Enig i tolkingen over. Du får ikke kjørt videre på livsreisen akkurat nå, du har ikke kontroll. Trolig er dette noe du tenker mye på og så manifesterer det seg som en slik drøm. 

Anonymkode: 0b3ad...c5d

Skrevet

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er "støkk".... ett eller annet i livet ditt går ikke på skinner... Du kommer deg ikke videre, selv om det er det du aller helst vil. 

Jeg drømte om trapper som var som dna molekyler. Stadig vekk. Helt håpløst... Skulle opp, men det var skummelt og umulig. Våknet ofte svett og sliten. Etter at jeg fant ut hvilken utdannelse jeg skulle ta, sluttet jeg å drømme dette.

Anonymkode: 43418...95a

Din tydningen av drømmen henger faktisk på greip. 
Jeg sitter fast i en sykdom. Kommer meg ikke ut i jobb før jeg blir frisk. Jeg kan ikke reise, jeg kan ikke feste, jeg har mistet vennene mine på grunn av sykdommen. Hvem orker å sitte å se på at noen er syk? Nemlig, ingen, de vil ikke komme på besøk bare for å sitte å se på meg, fordi jeg ikke kan gjøre noe. Så jeg har mistet alle, og kommer meg ikke ut til å få meg nye. Sykdommen har ødelagt livet mitt. Drømmene startet opp da jeg fikk en dårlig beskjed. Nye problemer, tilbake til undersøkelser og operasjon, rehabilitering og hele sulamitten. 

Jeg har hatt det slik i 6 år nå.

Jeg vil bli frisk, jeg vil ut i jobb igjen, jeg vil ha meg et liv, jeg vil ta opp kontakten med familien. Jeg føler jeg sitter fast i et sykdoms-helvete, og vil opp og frem. Eneste jeg tenker på om dagen. Begynner å bli ganske lei av det samme gamle. 

I starten hatet jeg livet mitt (depresjon). Så godtok jeg det, så ble jeg sint og frustrert.. nå er jeg bare lei og sliten. Begynner å bli rastløs, jeg har vært syk lenge nok nå, jeg vil kom meg videre i livet. 
Så det kan være det som er bak drømmene. 

Drømmetydning er så fascinerende. Drømmer kan jo ha så mange betydninger også. Så vanskelig å google seg frem.
ts

Anonymkode: 5b411...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...