Gjest Timaras Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hvorfor kan vi ikke få ha selvbestemmelse? Mange land har innført den selvbestemmelse. Føler meg overkjørt i Norge. Får ikke bestemme noe ang eget liv her til lands. Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Er det aktiv dødshjelp du mener? Anonymkode: 9ccb2...7e8
Nappetass1 Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 I utgangspunktet synes jeg man burde kunne bestemme når det er over og ut, siden man ikke velger å bli syk. Men jeg har forståelse for at helsepersonell ikke ønsker å være mordere. Man kan alltids flytte til Sveits, eller betale av egen lomme for å velge dette alternativet i land det er mulig. 3
MajorasMaske Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Helt imot assistert selvdrap. Selvdrap bør forbli noe er ene og alene om. 1
Gjest Timaras Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det aktiv dødshjelp du mener? Anonymkode: 9ccb2...7e8 Tolke det som du vil.😊
Gjest Timaras Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 13 minutter siden, MajorasMaske skrev: Helt imot assistert selvdrap. Selvdrap bør forbli noe er ene og alene om. Et smerte helvete til liv under sykdom. Kan du sette deg inni hvilket liv de syke har?
Gjest Timaras Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 15 minutter siden, Nappetass1 skrev: I utgangspunktet synes jeg man burde kunne bestemme når det er over og ut, siden man ikke velger å bli syk. Men jeg har forståelse for at helsepersonell ikke ønsker å være mordere. Man kan alltids flytte til Sveits, eller betale av egen lomme for å velge dette alternativet i land det er mulig. Sykdom er jo et tegn på at kroppen sier i fra om at noe er galt. Ikke alle får den helsehjelpen de trenger heller. Hvilket liv har de? Neppe et godt liv.😐
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg er for. Hvis man har en alvorlig sykdom med mye smerter og man VET man kommer til å dø, hvorfor er det så galt å innføre aktivt dødshjelp? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal holde liv i folk når de egentlig bare vil dø for å slippe å leve en uke til med smertehelvete. Pappa hadde kreft og ville bare dø. Han synes det var unødvendig å holde liv i han når han kunne dø når som helst og hadde vondt. Anonymkode: 0df05...43a 6
Lauge Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Dere som er mot; når man uansett skal dø av en sykdom og du har kanskje et halvt år igjen å leve; er det virkelig drap/selvmord dersom man velger å gå før? 10
Elmarora Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 1 time siden, Lauge skrev: Dere som er mot; når man uansett skal dø av en sykdom og du har kanskje et halvt år igjen å leve; er det virkelig drap/selvmord dersom man velger å gå før? Hvis jeg er i mot så mener jeg at jeg er i mot. Og jeg har mine årsaker til at jeg er i mot. Jeg ønsker ikke å dele meningene mine om hvorfor her. Men jeg respekterer de som er for. Og på samme måte skal de som er for respektere at vi som er i mot mener det. 2
Gjest Hold the door Skrevet 28. oktober 2016 #13 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #14 Skrevet 28. oktober 2016 2 timer siden, Lambigirl skrev: Hvis jeg er i mot så mener jeg at jeg er i mot. Og jeg har mine årsaker til at jeg er i mot. Jeg ønsker ikke å dele meningene mine om hvorfor her. Men jeg respekterer de som er for. Og på samme måte skal de som er for respektere at vi som er i mot mener det. Hvorfor i all verden kommenterer du at du ikke ønsker å kommentere? Og hvordan forventer du å kunne lære av og forstå hverandre dersom man ikke deler årsakene sine? Anonymkode: 91470...92a 9
Gjest Timaras Skrevet 29. oktober 2016 #15 Skrevet 29. oktober 2016 Dere som er i mot. Er det for deres egen skyldel?. Redd for og miste noen som står dere nær? Tenker dere på den som lider?
Gjest Timaras Skrevet 29. oktober 2016 #16 Skrevet 29. oktober 2016 21 timer siden, Lambigirl skrev: Hvis jeg er i mot så mener jeg at jeg er i mot. Og jeg har mine årsaker til at jeg er i mot. Jeg ønsker ikke å dele meningene mine om hvorfor her. Men jeg respekterer de som er for. Og på samme måte skal de som er for respektere at vi som er i mot mener det. Er det for vondt og miste noen du er glad i? Tenker du på hvilke lidelser de som er alvorlig syk går gjennom?
Gjest Timaras Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 (endret) 23 timer siden, Lauge skrev: Dere som er mot; når man uansett skal dø av en sykdom og du har kanskje et halvt år igjen å leve; er det virkelig drap/selvmord dersom man velger å gå før? Der er hverken drap /selvmord. Har du ikke levd i et smerte helvete daG ut og da inn. Så tror jeg det er vanskelig og sette seg inni hvordan folk lider. Og tømmes for energi. Endret 29. oktober 2016 av Jaikkesant
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 En ting som kan være problematisk med det er når folk bare føler seg som en byrde, så kan dette virke som en grei løsning. Når man føler som man kun er i veien for alt og alle og bruker ressurser man mener andre ville fortjent mer så kan dette påvirke avgjørelsen, uten at man i utgangspunktet satt med et genuint ønske om å dø. Vet ikke helt hvordan man kunne klare å luke ut de som føler det slik. Det er også vanskelig å sette en grense for hva som er "god nok" grunn til å gi aktiv dødshjelp. Anonymkode: 9ccb2...7e8 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg var i tvil helt til jeg begynte å jobbe i helsesektoren selv. Da ble jeg for. Anonymkode: 85c23...8b0 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #20 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg er for. Nå har jeg ikke en sykdom som tar livet av meg, men jeg lever med smerter hver dag. Jeg har likevel forståelse for at det kan være tøft for dem som utfører det og gjerne ikke ønsker dette. Til dere som er i mot uansett. Hvorfor? Er det bedre for dere at denne personer lever med smerter hver dag heller enn å slippe? Hva med de som er så invalidiserte at det ikke kan kalles for å leve en gang? Hva med de som føler de bare eksisterer? En byrde? Et uønsket liv? Anonymkode: 6a580...598 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå