AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg er utdannet ingeniør og etter endt studier slet jeg med å få jobb, men fikk til slutt et nesten ett års langt vikariat som nå går mot slutten. I dette vikariatet har jeg hatt forskjellige prosjekter, men spesielt et av de har blitt fulgt fra start til slutt og vi har nå et ferdig produkt jeg kan omtrent alt om. Vikariatet går som sagt mot slutten og jeg har de siste månedene søkt på alle jobber som er noenlunde relevante for fagfeltet over hele landet, men uten hell. Nå viser det seg at bedriften jeg jobber hos mulig vil ha en person som kan reise rundt og opplyse/selge produktet jeg kan så mye om (og noen andre produkter). Det kan høres ut som det er en jobb jeg kommer til å få tilbudt, nettopp fordi jeg kan dette produktet, men jeg tror ikke det er en stilling som kommer til å bli opprettet hvis jeg ikke tar den, fordi bedriften har andre selgere (som ikke kan dette produktet, men kan selvsagt læres opp). Problemet er at den stillingen ikke er meg. Jeg elsker det tekniske ved ingeniørutdannelsen min. Jeg er introvert og liker å ha det stille og rolig, og synes det er noe vanskelig å være utadvendt. Ikke er jeg flink på smalltalk og ikke har jeg glede av større forsamlinger. Jeg blir også utrolig sliten om jeg må reise og holde et kurs, og være med på det sosiale. Alt dette nevnte jeg(ikke så utfyllende) for sjefen min, men han sa bare at "du trenger jo bare å prate om det du kan, er ikke en typisk selger jobb". Problemet mitt er at om jeg ikke får en annen jobb, så kan jeg ikke si nei til denne. Kan jo ikke gå på Nav når jeg har en jobbmulighet. Men er redd denne jobben hadde tatt fullstendig knekken på meg. Jeg vil ikke høres teit og bortkjemt ut, men jeg kjenner meg selv og mine begrensninger. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b37a1...599
Gjest 2Bhonest Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Du burde prøvd å nav'e en stund, så ville det ikke vært noe problem å tatt den jobben.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Du burde ta jobben og fortsette å lete etter andre jobber, kanskje er det ikke så ille som du tror heller Anonymkode: be8c5...a60 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Det er lettere å få jobb når man har jobb, så jeg syns du skal ta jobben og søke på andre jobber samtidig. Kanskje åpner det seg noe nytt hos bedriften du er hos i denne perioden? Eller at du ved å utvide nettverket kommer i kontakt med andre bedrifter som trenger folk? Husk at mange stillinger aldri blir utlyst, så det å få dra rundt og selge kan du se på som en mulighet for å presentere deg selv også. Å gå på nav er ikke noe å trakte etter, lavere lønn og usikker fremtid. Syns du skal gjøre ett forsøk Anonymkode: e9f94...bea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Du prøver. Dette er en stilling som ikke eksisterer enda, så du vet ikke hvordan det vil bli. Kanskje du blir positivt overrasket? Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk heller vurderer å nave i stedet for å jobbe, i et allerede tøft arbeidsmarked. Hilsen en introvert med telefonskrekk som jobbet i tre år i åpent kontorlandskap, som telefonselger. Anonymkode: 45254...98d
Eneri Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Jeg syns du skal prøve. Jobben er 'ny' og det kan hende du selv kan være med på å utforme den noe. Syns også en av kommentarene over her var veldig bra; dette med å utvide din yrkesmessige kontaktflate / nettverk som kan bety at du har bedre muligheter for å få en annen jobb. Din nåværende bedrift må jo også være veldig fornøyd med den jobben du har gjort, siden 'de laget' stilling til deg etter endt vikariat. Endret 28. oktober 2016 av Eneri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå