Gå til innhold

Hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive engelsk denne gangen for det er lettere til meg og tar mindre tid og er kanskje litt lettere til å forstå, speilet så langt innlegg. Men dere må gjerne svare på norsk :)

There is a new girl in kindergaten and my daughter wanted to invite her home. I spoke briefly with the girl's mother, and she was very happy about that and said that they will.love to come. We agreed that I will send en email to her and we agree the details.

I sent an email on Monday two weeks ago with the details (date and time anf address) and asked for conformation. I did not make any plans for the weekend until Thursday evening (we usually go to the theater or cinema and I order tickets in advance because they are very often sold out), but when she did not replied til then - I just bought some theater tickets. And suddenly on Friday afternoon she wrote that they cannot come (luckily then)  because her kid is sick, and maybe we can postpone the play date for the next weekend (that is the one that starts tomorrow ;) ).  So she was planning to come and we would not have been there :/

Well, I replied that we can postpone and we will agree the details later this week. On Wednesday I sent another email (do not have her mobile, but she has mine), if this Saturday is still valid and asked her to confirm on my email or mobile, but have not heard from her until now.

We are invited on Saturday to my husband friends and he said that he probably will go with the younger kid, cause the older has a play date. But I do kot know what to do now.

Should he go with the younger only and me and the older daughter should stay and wait? 

Should I send another email? 

Or should we just go with the whole family and do not think about it that much?

if I knew they would come, I would choose to stay and let my girl to play with her friend. But also i do not want to waist the whole day if they will not come :/

And my daughter does not know about the arrangement yet, so wold not be sorry anyway.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send the girl's mom one final email, asking if they're planning on coming or not. You can add that if you don't hear from her today then you will make other plans for the weekend, of course without sounding condescending or impatient. Just stress that you would love for the girls to get together, but you need to know for sure so that you can plan your weekend. 

If she doesn't contact you then that's her problem. 

• Liker 1
Skrevet

Send en ny e-post. Det er synd om dere blir sittende hjemme og gå glipp av moroa fordi andre er dårlige på å planlegge

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte det. Men ser det ikke litt påtrengende ut, å sende en epost etter en epost?

Det er kanskje også litt mitt problem at jeg har litt sosial angst (eller hva det heter) og det koster meg mye å snakke med folk, å ta første kontakt osv. Men det gjør jeg for barnet mitt (og venter till hun blir stort nok for å ordne det selv). Så derfor våger jeg meg ikke "å plage" folk med sending flere eposter - om dere skjonner hva jeg mener :)

Skrevet

Ville absolutt sendt en epost til og sagt at du behøver å vite svar nå pga at hvis det ikke blir noe av så vil dere bli med på besøk til familien.

Det er naturlig og helt fint av deg å gjøre det. Klart det :)

Skrevet

Ok - det skal jeg gjøre nå, så har hun og jeg tid i løpet av dagen da :)

Skrevet

Jeg hadde fått nummeret til moren av barnehagen og sendt henne en mld, og samtidig skrevet at hvis du ikke hører noe legger du andre planer for helgen.

For øvrig forstår jeg ikke hvorfor du skriver på engelsk når du kan norsk, trodde ikke det var innenfor kgs policy heller. 

Anonymkode: f3c3c...fca

Skrevet

Jeg valgte å skrive på engelsk denne gangen fordi innlegget var veldig lang. Jeg klarer meg å uttale meg ganske godt på norsk men i korte meldinger. Når det gjelde lange tekster, blander jeg tidsformer (tenses) og er redd at dere kan ikke forstå det :) 

Også - jeg skrev på mobilen min og ikke kunne dobbeltsjekke med google translator (og det gjør jeg når jeg bruker PC - for sikkerhets skyld og for å lære litt mer :)  )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...