Gå til innhold

Ensom venn

fgirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en venn som bor langt unna som er veldig ensom hele tiden. Han sier det ikke rett ut, men det er veldig tydelig. Han har nå klart å finne seg ei kjerring som er 25 år yngre og helt åpenbart ute etter en ting, men dette er noe han ikke ser mye på grunn av at han nå endelig ikke er ensom. Han driver nå å velger bort vårt vennskap som har vart i 18 år for henne, baksnakker meg, og har forandret personlighet helt. Hvordan skal jeg "kurere" ensomheten hans (og helst få henne ute av bildet?)? Har meldt han inn på match.com, ringer han jevnlig, inviterer på besøk i flere uker osv. Nå er begeret rent over etter at han møtte henne, men jeg skjønner jo at han er ensom, og jeg prøver mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts, om du fikk velge: vil du heller ha tilbake din ensomme venn eller miste han (for år eller livet ut) til ikke-ensomhet?

Tenk på det. 

Anonymkode: fb39a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett blander deg for mye!? En ting er å bry seg om et menneske men noe annet er det å nesten ta over styringen fordi du mener det og det er så mye bedre for han.. Regner med han er voksen og klarer å tenke litt selv, og foretrekker bestemme selv. La han få leve sitt liv, så får du heller lytte litt/støtte han litt når han selv ønsker. Tror ikke det er så mange som foretrekker "bli passet på" hele tiden selv om det er i "beste mening"- kan fort bli mer slitsomt enn hjelp. Noen foretrekker være litt ensomme iblandt også istedetfor være med folk som ikke helt forstår deg...

Anonymkode: ce741...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...