AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #1 Skrevet 27. oktober 2016 Ei nydelig jente som går på samme høgskole som meg. Har aldri pratet med henne, men ser henne relativt ofte. Jeg har inntrykk av at jenta sjelden er ute, har følelse på at ho er noe introvert. Hun virker som ei veldig oppegående jente, men litt sjenert. Har sett hun i forskjellige situasjoner og ser litt hvordan hun er med venninnegjengen. Hun er ikke den som prater mest, veldig rolig jente. Det jeg liker ved henne er at det virker som hun har sunne verdier. Ser andre mennesker, og virker som ei empatisk og fornuftig jente. Dette er ei jente som får masse blikk fra gutter, hun ser veldig bra ut. Jeg kjenner ikke jenta, men har bladd litt gjennom bildene fra Instagram kontoen hennes og fått et positivt inntrykk. Det er ikke ofte jeg finner ei jente der jeg tenker i mitt stille sinn at denne kvinnen må jeg bli kjent med. Men det har skjedd her. Det jeg har hørt henne, sett henne i sosiale situasjoner, inntrykk jeg har dannet meg basert på Instagram-kontoen hennes, så virker dette som ei kvinne jeg kunne tenkt meg å bli kjent med. Hun har sett meg og smilt "beskjedent", dette er ikke ei jente som stirrer på gutter fordi hun vil mest sannsynlig ikke sende ut feil signaler. (Jeg legger altså ikke noe i at hun har "smilt beskjedent" til meg, men det jeg legger i det er at hun ihvertfall har sett meg. "- Kan ikke du bare gå bort å spørre om hjelp med ei oppgave da?" Tenker kanskje noen av dere jeg må gjøre for å bryte isen. Det er ikke så lett. Vi studerer forskjellig studium. Hun master, jeg bachelor. Det er heller ikke aktuelt å gå bort i skoletiden å spørre henne om noe. Altså - hva kan jeg gjøre her for å ta et steg videre? Altså hva kan jeg i det hele tatt gjøre? Dette er ikke ei jente hvor jeg vil ha sex med, det er ikke det som motiverer meg, men det at denne kvinnen vil jeg bli kjent med og ta det derifra. Jeg er "nysgjerrig" på henne. Ønsker du å hjelpe meg, så søker jeg seriøse svar i tråden. Anonymkode: 1c9b8...31c 4
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2016 #2 Skrevet 27. oktober 2016 Hvis du vet hva hun studerer eventuelt skriver oppgave om, så er det veldig lett å utgi deg for å ha interesse for tema eventuelt at du finner noen som hun kan kontakte for å få hjelp til oppgaven sin. "Hei, er du ********? Jeg overhørte noen som snakket om at du skrev en oppgave om ******* jeg har en god bekjent av meg som jobber innenfor ******** og tenkte bare du kanskje kunne tenke deg å få kontaktinfo til han? Her må du jo selvfølgelig har en kontakt du kan benytte.. Har du ikke det så finn en bok som kan være av interesse for henne som du later som at du hadde stor interesse av og tenkte på når du hørte hva hun skrev oppgave om. Ellers handler det om å finne ut om det er noe annet hun interesserer seg for som du kan snakke med henne om. Det blir ikke kleint hvis du oppriktig har noe som kan tilføre verdi hos henne eller hennes interesser. Og hvis du gjør det casual og går etter at du har levert infoen.. "her jeg skal skrive ned nummeret han jeg så kan du jo bare ta kontakt" Hyggelig å treffe deg og lykke til da, med selvsikker stemme og smil og gå videre for å drikke øl med noen du kjenner.. Stå gjerne med ryggen til en periode for å ikke vise interesse og så kan du heller få blikk kontakt senere, eventuelt hilse på henne når du går forbi henne på skolen. Likte hun det hun så vil hun nok finne en anledning til å ta kontakt 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #3 Skrevet 27. oktober 2016 Du overtenker alt for mye hva det er du liker med henne, og putter henne opp på en pedestal uten engang å kjenne henne. Det må du slutte med, for det kommer ikke til å gjøre deg noen tjenester. Det du opplever er egentlig ikke så veldig magisk og avansert, det kalles "begjær". Så du får prøve å bli kjent med henne, men ikke lag deg for mange forestillinger om hvordan du tror hun er som person. Inviter henne med på et eller annet, jenter liker gutter som viser initiativ så sant det er snakk om en de er interessert i. Og er hun ikke interessert, er det uansett ikke noe du kan gjøre "riktig". Så ta sjansen, men gjør følelsene til noe mer enn hva de er, for det vil bare gjøre deg veik og usikker. Anonymkode: 93513...951 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #4 Skrevet 27. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du overtenker alt for mye hva det er du liker med henne, og putter henne opp på en pedestal uten engang å kjenne henne. Det må du slutte med, for det kommer ikke til å gjøre deg noen tjenester. Det du opplever er egentlig ikke så veldig magisk og avansert, det kalles "begjær". Så du får prøve å bli kjent med henne, men ikke lag deg for mange forestillinger om hvordan du tror hun er som person. Inviter henne med på et eller annet, jenter liker gutter som viser initiativ så sant det er snakk om en de er interessert i. Og er hun ikke interessert, er det uansett ikke noe du kan gjøre "riktig". Så ta sjansen, men gjør følelsene til noe mer enn hva de er, for det vil bare gjøre deg veik og usikker. Anonymkode: 93513...951 "Ikke gjør følelsene dine...", skulle det stå. Anonymkode: 93513...951
Charmander Skrevet 27. oktober 2016 #5 Skrevet 27. oktober 2016 (endret) TS: Du er ganske ung så skal jeg fortelle deg noe. Jeg har møtt flere jenter som tilsynelatende har hatt "sunne" verdier. De har sett ut som at de har gode verdier fra overfladiske apper som Instagram, men når du bli kjent med de så vet du virkelig ikke hvordan de virkelig er. Du får bli skikkelig kjent med henne..... En annen ting er at du skal være særdeles forsiktig med å få råd fra kvinner om kvinner, det har blitt diskutert på KG veldig mange ganger tidligere. Endret 27. oktober 2016 av Charmander 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #6 Skrevet 27. oktober 2016 Og en ting til: Å spørre kvinner om råd for hvordan du skal tiltrekke deg en jente du liker er som regel en dårlig idé. Svært få kvinner er bevisste sitt tenningsmønster, og oftere enn ikke vil de beskrive sin drømme-platoniske-homse-bestevenn dersom du spør dem om den slags. Spør heller de største rundbrennerne blant kompisene dine, for de vet dette best. Anonymkode: 93513...951 5
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2016 #7 Skrevet 27. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og en ting til: Å spørre kvinner om råd for hvordan du skal tiltrekke deg en jente du liker er som regel en dårlig idé. Svært få kvinner er bevisste sitt tenningsmønster, og oftere enn ikke vil de beskrive sin drømme-platoniske-homse-bestevenn dersom du spør dem om den slags. Spør heller de største rundbrennerne blant kompisene dine, for de vet dette best. Anonymkode: 93513...951 Jeg tenker at en slik jente ikke vil falle for rundbrenner triksene. Da hadde nok heller ikke TS vært interessert i henne. Hun virker som en seriøs og kjæreste emne jente. Disse faller sjeldent for rundbrennere, men for menn/gutter som interesserer seg for dem som person. 7
Gjest Overrasket Skrevet 27. oktober 2016 #8 Skrevet 27. oktober 2016 Du får gå bort og slå av en prat. Det er så enkelt, men det virker på en måte som det siste alternativet for de aller flere i din situasjon.
Ananas. Skrevet 27. oktober 2016 #9 Skrevet 27. oktober 2016 Enig med Overrasket, gå bort og snakk med henne, eller send henne en melding og be henne på kaffe e.l. Det enkle er ofte det beste. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #10 Skrevet 27. oktober 2016 Akkurat nå, Nettinettet skrev: Jeg tenker at en slik jente ikke vil falle for rundbrenner triksene. Da hadde nok heller ikke TS vært interessert i henne. Hun virker som en seriøs og kjæreste emne jente. Disse faller sjeldent for rundbrennere, men for menn/gutter som interesserer seg for dem som person. "En slik jente"? Nå må ikke du gå i den samme fella som TS, og putte denne jenta opp på en pedestal uten engang å vite hvordan hun er som en person. Og jo, rundbrennere vet så klart hvordan man får en jentes oppmerksomhet. At de ikke klarer/ønsker å holde på dem er en helt annen sak. Og ikke er det snakk om "triks" heller, men snarere hva man ikke skal gjøre. Å overtenke og hause opp noen man ikke kjenner er eksempler på sånne ting man ikke bør gjøre. For noen ligger det naturlig å ikke gjøre det, mens for andre er det nødvendig å være litt bevisst på det for å unngå det. Anonymkode: 93513...951
Gjest Overrasket Skrevet 27. oktober 2016 #11 Skrevet 27. oktober 2016 @Ananas. og jeg tar et lite rollespill for deg dersom du foretrekker det
Arktis Skrevet 27. oktober 2016 #12 Skrevet 27. oktober 2016 6 minutter siden, Overrasket skrev: Du får gå bort og slå av en prat. Det er så enkelt, men det virker på en måte som det siste alternativet for de aller flere i din situasjon. 3 minutter siden, Ananas. skrev: Enig med Overrasket, gå bort og snakk med henne, eller send henne en melding og be henne på kaffe e.l. Det enkle er ofte det beste. Hvis det hadde vært enkelt og naturlig for TS å gå bort til henne for å "slå av en prat", tror dere ikke han hadde gjort det allerede i stedet for å spørre KG hvordan han gjør det? 4
Gjest Overrasket Skrevet 27. oktober 2016 #13 Skrevet 27. oktober 2016 2 minutter siden, Arktis skrev: Hvis det hadde vært enkelt og naturlig for TS å gå bort til henne for å "slå av en prat", tror dere ikke han hadde gjort det allerede i stedet for å spørre KG hvordan han gjør det? Nei.
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2016 #14 Skrevet 27. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: "En slik jente"? Nå må ikke du gå i den samme fella som TS, og putte denne jenta opp på en pedestal uten engang å vite hvordan hun er som en person. Og jo, rundbrennere vet så klart hvordan man får en jentes oppmerksomhet. At de ikke klarer/ønsker å holde på dem er en helt annen sak. Og ikke er det snakk om "triks" heller, men snarere hva man ikke skal gjøre. Å overtenke og hause opp noen man ikke kjenner er eksempler på sånne ting man ikke bør gjøre. For noen ligger det naturlig å ikke gjøre det, mens for andre er det nødvendig å være litt bevisst på det for å unngå det. Anonymkode: 93513...951 Jeg vet mange irriterer seg over å ha puttet jenter på pidestal som ikke fortjener det, men jeg personlig mener at man skal det i begynnelsen av en relasjon eller ett blikjentskap. Jeg forstår hva du mener om å føle seg truet eller svak fordi man har så sterke tanker om en person, men det er noe man må jobbe med, og den rette måten er ikke å slutte å tenke at ett annet menneske er fantastisk. Det virker også som om TS har gjort et ganske godt forarbeid for å finne ut hvordan hun er, kontra det han tenker at hun er. Derfor skrev jeg også det jeg skrev over her. Han føler hun er verdt noe mer, da må han også gjøre noe mer. Overtekning og hausing er ikke bra, men å ikke ha en plan er ikke bra det heller. Kvinner liker at en mann har gjort litt forarbeid og har en plan når han tar kontakt. Selv om de ikke vet det der og da, så legger de merke til noen som overrasker dem med noe de har bruk for eller har nytte av. Som når man står og trenger hjelp til noe og så kommer det en person og tar tak. Menn tenker ofte at det å være gentleman handler om å åpne dører eller betale for drikke, men sannheten er at de er oppmerksomme og hjelper til når det er behov for det. En gentleman er han som spør om noen trenger hjelp med barnevogna på bussen, reiser seg opp så den eldre damen kan sitte, løper etter ett papir som har blitt tatt av vinden fra noen, spør om han skal hjelpe til med å bære når han ser at noe er tungt osv.. Ikke tenk at de som får masse damer til sengs er helter, heltene er de som får damene til å føle seg sett, hørt og satt pris på. 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #15 Skrevet 28. oktober 2016 1 time siden, Nettinettet skrev: Hvis du vet hva hun studerer eventuelt skriver oppgave om, så er det veldig lett å utgi deg for å ha interesse for tema eventuelt at du finner noen som hun kan kontakte for å få hjelp til oppgaven sin. "Hei, er du ********? Jeg overhørte noen som snakket om at du skrev en oppgave om ******* jeg har en god bekjent av meg som jobber innenfor ******** og tenkte bare du kanskje kunne tenke deg å få kontaktinfo til han? Her må du jo selvfølgelig har en kontakt du kan benytte.. Har du ikke det så finn en bok som kan være av interesse for henne som du later som at du hadde stor interesse av og tenkte på når du hørte hva hun skrev oppgave om. Ellers handler det om å finne ut om det er noe annet hun interesserer seg for som du kan snakke med henne om. Det blir ikke kleint hvis du oppriktig har noe som kan tilføre verdi hos henne eller hennes interesser. Og hvis du gjør det casual og går etter at du har levert infoen.. "her jeg skal skrive ned nummeret han jeg så kan du jo bare ta kontakt" Hyggelig å treffe deg og lykke til da, med selvsikker stemme og smil og gå videre for å drikke øl med noen du kjenner.. Stå gjerne med ryggen til en periode for å ikke vise interesse og så kan du heller få blikk kontakt senere, eventuelt hilse på henne når du går forbi henne på skolen. Likte hun det hun så vil hun nok finne en anledning til å ta kontakt Du foreslår at han skal gå bort og gi en flott dame nummeret til en kamerat/bekjent slik at hun kan ta kontakt med ham?? Hadde ikke vært aktuelt. Jeg vil ha oppmerksomheten hennes selv, og etter å ha sjekket at hun ikke er i forhold (søte jenter går sjelden alene lenge av gangen) ville jeg tatt initiativ til et eller annet. De tøffeste jentene tør å ta kontakt selv, men slik ts beskriver denne dama, tviler jeg på at hun vil være den som prøver seg. Her må han vente på at det byr seg en anledning til å veksle noen ord med henne, og så be henne med på noe. Han kan få med seg en kamerat eller to, og sette seg i nærheten av venninnegjengen på skolen, det kan gjøre det lettere å løse opp stemningen og bli kjent. For å gjøre det litt mer tilfeldig og ufarlig, kunne de også bedt med venninnene hennes ut på noe (se en film, ut på byen, hva som helst av interesse). Anonymkode: e3805...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #16 Skrevet 28. oktober 2016 Hva med å sende henne en melding på facebook uten å legge henne til og skrive at du lurte på om hun kanskje vil treffes en dag, og kan legge deg til hvis hun får lyst? Anonymkode: f0062...b2a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #17 Skrevet 28. oktober 2016 "....om hjelp med ei oppgave da?" Tenker kanskje noen av dere jeg må gjøre for å bryte isen. Det er ikke så lett. Vi studerer forskjellig studium. Hun master, jeg bachelor." Nei, men du kan spørre henne om f eks hvor auditorium x eller grupperom y er, og deretter spørre hva hun studerer for å komme i prat Anonymkode: a2ef2...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #18 Skrevet 28. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "....om hjelp med ei oppgave da?" Tenker kanskje noen av dere jeg må gjøre for å bryte isen. Det er ikke så lett. Vi studerer forskjellig studium. Hun master, jeg bachelor." Nei, men du kan spørre henne om f eks hvor auditorium x eller grupperom y er, og deretter spørre hva hun studerer for å komme i prat Anonymkode: a2ef2...8d4 Personlig synes jeg kanskje det blir litt stalker-ish å vite hva hun studerer FØR du har snakket med henne, eller legge henne til på Facebook som noen forslår. Så mitt tips er 1: gå litt hvileløst rundt om kring til du ser henne, og spør om hun vet hvor grupperom x er, eller om hun vet hvor man finner slike gratis student-kalendere eller noe annet. 2: spør hva hun studerer og vær interessert. 3: spør om hun vil ta en kaffe! Om masteren hennes er relevant for bacheloren din har du jo en spesielt god grunn, eller om du kunne tenke deg å bytte linje feks. Anonymkode: a2ef2...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #19 Skrevet 28. oktober 2016 Herregud, hvorfor gjøre det så utrolig avansert? Dere får det jo til å høres ut som om den stakkars fyren skal opp til praktisk eksamen i privatetterforskning. Bare send henne et brev: Roser er røde, fioler er blå. La oss bli bedre kjent en dag. Fårikål. Og så neste dag går du bare rett opp til henne og spør om hun likte brevet ditt. Anonymkode: 93513...951 3
Gjest 2Bhonest Skrevet 28. oktober 2016 #20 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Poke henne på Facebook. Mens du venter på svar, blir du voksen, får deg et sett med baller og går bort å spør henne om hvis hun ville bli med på cafedate, ville hun drikke kaffe eller te, eller kanskje den litt frekke kakaoen? Endret 28. oktober 2016 av 2Bhonest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå