Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #1 Del Skrevet 23. november 2004 jeg vet at jeg får for lite lønn... jeg har utdannelse og en god erfaring. men allikevell får jeg dårlig lønn.. sammenligner med selv med folk som sitter bak kassa på rimi og tjener minst 20 kr mer enn meg i timen... imorgen skal jeg på et møte ang dette, men jeg har ikke så mye og vise til, føler det blir litt svakt.. og da når jeg ikke langt! kan jo ikke nevne de jeg kjenner bak kassa som et motargument.. det jeg da lurer på er om det finens noen steder svart på hvitt som forteller at jeg skal ha mer med tanke på utdanning, videregående utdannelse, erfaring alder osv.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 23. november 2004 #2 Del Skrevet 23. november 2004 Fagforeninger vet slikt, men man må noen ganger være medlem for å få tilgang til infoen. Skal jo lønne seg litt å betale kontingent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #3 Del Skrevet 24. november 2004 jeg vet at jeg får for lite lønn... jeg har utdannelse og en god erfaring. men allikevell får jeg dårlig lønn.. sammenligner med selv med folk som sitter bak kassa på rimi og tjener minst 20 kr mer enn meg i timen... imorgen skal jeg på et møte ang dette, men jeg har ikke så mye og vise til, føler det blir litt svakt.. og da når jeg ikke langt! kan jo ikke nevne de jeg kjenner bak kassa som et motargument.. det jeg da lurer på er om det finens noen steder svart på hvitt som forteller at jeg skal ha mer med tanke på utdanning, videregående utdannelse, erfaring alder osv.....? 20 kroner mer enn deg i timen i kassa i butikk? Har du 80 i timen du da eller? Jeg leste i en eller annen avis i forrige uke at det finnes en lov som sier lik lønn for likt arbeid, eller arbeid av lik verdi, innen samme arbeidsplass, men at folk ikke vet om denne loven. Visstnok uavhengig av ansenitet og erfaring? Husker ikke helt... hva har dine kolleger i tilsvarende stilling da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #4 Del Skrevet 24. november 2004 det jeg da lurer på er om det finens noen steder svart på hvitt som forteller at jeg skal ha mer med tanke på utdanning, videregående utdannelse, erfaring alder osv.....? Det finnes ingen lov om minstelønn i Norge, og som nevnt før, det som gjelder av regler angående tariffer, ansiennitet etc blir utarbeidet av fagforeninger og arbeidsgiverforeninger. Tilhører du ikke en organisasjon (så meld deg inn...) kan du jo kontakte andre med samme jobb som deg og høre hva de får. Er det andre i selskapet i samme stilling, så bør du absolutt forhøre deg om lønn med tanke på denne lik lønn for likt arbeid loven (artikkelen sto i Dagbladet, mener jeg å huske). Ellers så går det vel litt på hvor god du er til å argumentere for deg. Ting å tenke på er: Er utdannelsen relevant i forhold til jobben? Har du god erfaring? Oppnår du resultater? Har du ansvar? Har du god kundekontakt? Kan du oppnå lønnsøkning uten mer i direkte lønn? Fx aviser, telefon, mobil, hjemmepc, vaskehjelp, gratis trening, ungepass, leilighet e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå