Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nødt til å overføre penger fra kredittkort til bankkort og lurer på hva det betyr at " Renter løper fra bruksdato ved regningsbetaling i nettbanken"? Vil dette si at dersom renten er på 10% og jeg overfører 5000 må jeg betale 10% ut av 5000 hver dag eller er dette i løpet av en måned?  

Anonymkode: c776b...667

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pr år. Renta for kredittkort er vanligvis over 20%, eller rett under 2% i måneden.

Anonymkode: 91a2f...023

Skrevet

Så viss renten er på 1,7% i mnd og jeg overfører 5000 vil det si at jeg må betale renter på ca 100 i mnd? 

Skrevet

Ja, forutsatt at ikke de tar noen gebyrer i tillegg.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nødt til å overføre penger fra kredittkort til bankkort og lurer på hva det betyr at " Renter løper fra bruksdato ved regningsbetaling i nettbanken"? Vil dette si at dersom renten er på 10% og jeg overfører 5000 må jeg betale 10% ut av 5000 hver dag eller er dette i løpet av en måned?  

Med fare for å høres frekk ut: Du kan da ikke ha kredittkort når du skjønner så lite av hvordan det fungerer! Og ville du faktisk vært villig til å betale rentene du snakker om FOR HVER DAG?! Om det nå var 10 % eller 1,47 som du nevner etterpå? Det er jo highwayen til luksusfellen å være så desperat etter penger kombinert med så lite forståelse. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Glitnir skrev:

Med fare for å høres frekk ut: Du kan da ikke ha kredittkort når du skjønner så lite av hvordan det fungerer! Og ville du faktisk vært villig til å betale rentene du snakker om FOR HVER DAG?! Om det nå var 10 % eller 1,47 som du nevner etterpå? Det er jo highwayen til luksusfellen å være så desperat etter penger kombinert med så lite forståelse. 

Jeg har hatt kredittkort i 2 år og aldri betalt etter de rentefrie dagene. Grunnen til at jeg må gjøre dette er at jeg skal betale depositum noe som er ganske dyrt, og jeg blir nødt til å gjøre dette da jeg vet jeg kan betale tilbake ved neste lønning. Hadde selvfølgelig ikke overført om det var renter for hver dag, var jo en grunn til at jeg spurte. 

Skrevet

Husk at du kan betale med en gang du får pengene, du trenger ikke vente på regning. Da blir det minst mulig rente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...