Gå til innhold

Hvordan holde pelsen fin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har  kjøpt meg dunjakken, og lurer på om dere har noen tips for å holde pelsen fin? Det er jo selvsagt at den ikke er så fin som den først var, men håper noen har tips for å ta vare på dunjakken/pelsen best mulig! Vil jo at jakken skal holde i flere år pga prisen, samt at fasongen og utseende ser like bra ut.

På forhånd takk! 

PS: Dette er ikke en tråd for å diskutere hvorvidt pels er etisk eller ikke.

Anonymkode: 46500...ac8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet å la den sitte på dyret den tilhører. 

• Liker 23
Skrevet

Kast den

Anonymkode: 635fb...fb2

• Liker 8
Skrevet

Pelssalget går heldigvis nedover!

Anonymkode: 881f6...acb

• Liker 8
Gjest Belle âme
Skrevet

Vedder på at dyret hadde greidd dette utmerket🙄

Skrevet

Det er jo bokstavelig talt håret på huden til ett lik, så de som kan litt biologi vet at det ikke akkurat holder seg like pent når det er dødt. se på håret til mumier.

Anonymkode: a00ce...53c

• Liker 9
Skrevet

Kanskje du har fått pelsmøll i hus TS, dersom pelsen ser ut til å ha tapt seg?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har  kjøpt meg dunjakken, og lurer på om dere har noen tips for å holde pelsen fin? Det er jo selvsagt at den ikke er så fin som den først var, men håper noen har tips for å ta vare på dunjakken/pelsen best mulig! Vil jo at jakken skal holde i flere år pga prisen, samt at fasongen og utseende ser like bra ut.

På forhånd takk! 

PS: Dette er ikke en tråd for å diskutere hvorvidt pels er etisk eller ikke.

PS

Dette er nok feil forum for å få svar på ditt spørsmål ser det ut til.

• Liker 4
Skrevet

TS visste hva hun gjorde ;)

Anonymkode: 8c31a...d70

• Liker 4
Skrevet

Faktisk så leste jeg tittelen feil. Trodde først det sto :" Hvordan holde penisen fin?" :fnise: 

Anonymkode: 635fb...fb2

• Liker 3
Skrevet

Ta kontakt med en pelsforhandler. De kan hjelpe deg med det du lurer på.

• Liker 3
Skrevet

Pels hører til dyr. 

Damer som går rundt med jakke med ekte pels, er sykt turn-off! De burde ha vett til å ikke gå rundt med dyreplageri!

Anonymkode: 47978...1d9

• Liker 8
Skrevet

Herregud så mange grinekjerringer her inne :fnise:

TS, lever den inn til rens. Det gjør jeg med mine pelskåper.

Anonymkode: 14ff1...83a

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mange som har gamle pelskåper de har arvet, jeg bl.a. Det er mye mer etisk for meg å bruke den i kulda enn å kjøpe en kåpe med kunstpels som forpester miljøet. Det blir rett og slett feil å dømme andre som bruker pels, da det kommer an på situasjonen. Når pelsen først er laget, er det ikke noe bedre å kaste/ødelegge den. Samme gjelder en vinterjakke jeg har som jeg kjøpte brukt, med pels på kragen/hetta. Mye mer etisk å kjøpe brukt enn nytt! 

Anonymkode: de46a...0e8

*rettelse

Anonymkode: de46a...0e8

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Kva type pels er det? Eg har brukt børsten eg brukar på katta på syntetpels, og det har gått heilt fint. Men ekte pels held seg fint av seg sjølv, synest eg, det er dei grufulle syntetpelskantane som blir skikkeleg lurvete. Eg har eit par fjellanorakkar som sikkert er kjøpte på 70-talet, og dei har jo ulvepels, dei har det aldri vore nødvendig å gjere noko med, sjølv om dei har vore skikkeleg blaute. Når dei tørkar er dei like fine. Eg har også eit par kåper som er veldig gamle (arva greier, så litt vanskeleg å seie kor gamle dei er, dei er ikkje førstegongsarva!), og der er også pelsen heilt fin. Dei er ikkje i knallgod stand, det er nok rett, dei er litt for gamle til det, men det er ikkje nødvendig å gjere noko med håra, liksom. 

Skrevet

Skjønner ikke hvordan oppegående mennesker kan ikle seg pels i 2016. Alle vet grusomhetene dyrene lider for det nå. Det får meg til å stille spørsmål ved de som vil assosieres med å støtte dyremishandlingen, er de uopplyste eller bare empatiløse?

Anonymkode: a00ce...53c

• Liker 8
Skrevet
På 27.10.2016 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Hvordan holde pelsen fin?

Gå gjennom den og let etter og fjern flått regelmessig.

Kjøp en anbefalt hunde/ kattesjampo og bruk dette regelmessig.

Kjøp en bra kattebørste/ hundebørste (alt ettersom om det er katt eller hund du har som du vil holde pelsen fin på :) )

Og til slutt: Husk å stryk den med hårene

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for hets, personangrep og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Jeg sender mine pelsprodukter til renseriet så jeg vet de tar vare på dem, de er for verdifulle for meg til at jeg risikerer å skade de ved selv å prøve gjøre de rene. Men vinterjakken min med pelskant på hetten har jeg bare kneppet av pelsen og vasket jakken etter anvisningen og der er pelsen like fin :) 

Jeg kommer til å fortsette kjøpe skinn og pels enten det er av geit, sau, kanin eller hva det er, og litt på grunn av alle haterene som bare må spy ut sin galle til alle og enhver hele tiden.. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...