Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke så mye erfaring med barn, i julen vil to barn av en perifer slektning være der. De er 2 og 4 år, henholdsvis jente og gutt. Tenkte å kjøpe en liten gave, feks stoffdyr. Noen som har noen forslag til hva man kan kjøpe til barn i den alderen?

Anonymkode: 89013...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barna står deg ikke sånn kjempenært og du ikke vil bruke så mye penger på gavene er jo feks strømpebukse, lue, hansker osv. Veldig nyttige gaver til barn i barnehagealder. Det hadde jeg vært veldig glad å få selv til gutten min feks. Kanskje en liten eske med duplo hadde vært noe også? de hadde noe avslag på duplo på Nille her om dagen mener jeg å huske. 

• Liker 1
Skrevet

Puslespill, kosedyr, en fin bok, tegnesaker. Plastelina.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Søsteren min på 7 elsker ting til badet. Typ badebomber fra Lush, og generelt ting som gjør at vannet får farge. Kan hende 4-åringen er litt liten, jeg vet ikke. 

Endret av Aurelia
Skrevet

Fleeceklær
Bøker (norske eventyr eller Roald Dahl f.eks.)
Duplo
Tegnesaker
Lue
Refleks, f.eks. sånne små bamser

Anonymkode: c856d...ab9

Skrevet

Bøker er alltid fint! (Karsten og Petra, Peppa Gris, Tassen f.eks) Eller serien "smarte små" ulike bøker om kroppen, former, farger, følelser osv. Kjempefine bøker til både en på 2 og en på 4 år.

Spesielt bøker om dagene i barnehagen er veldig stas for min 4 åring! link: https://www.ark.no/ark/boker/Grossmann-Kari-Barnehageboka-mi-9788205315433#.WBMIMj__rIU

Ellers er ullklær supert! En koselig pysj kanskje.
Tegne og malesaker er alltid artig. Glitterlim, stempeltusjer, fargebøker.
Puslespill, brettspill til 4 åringen.

Favorittgaven til jenta mi på 4 år, var en lommelykt til 50,- ;-) Den fikk hun til jul i fjor, fortsatt hennes beste leke.

• Liker 1
Skrevet

Bare ikke kosedyr  det er kanskje det enkleste og mest populare gave og alle har mase kosedyr hjemme fra før 

Personlig (som mor til 17 mnd og 5 åringen) synes jej, at små pakker med lego/duplo er best. Og det skader ikke om barnet har det samme fra før. 

Ellers tegnesaker, puslespill, hama perler for å lage bilder osv.

• Liker 1
Skrevet
På 28.10.2016 den 11.01, evelynn skrev:

Bare ikke kosedyr  det er kanskje det enkleste og mest populare gave og alle har mase kosedyr hjemme fra før 

Personlig (som mor til 17 mnd og 5 åringen) synes jej, at små pakker med lego/duplo er best. Og det skader ikke om barnet har det samme fra før. 

Ellers tegnesaker, puslespill, hama perler for å lage bilder osv.

Enig. Kosedyr har vi enorme mengder av, og får vi nye havner de bare på hylla sammen med alle de andre.

• Liker 2
Skrevet

Sønnen min på 1 år har hundreogørti kosedyr. Gi heller en eske duplo til hver av dem, eller noe annet smått de kan leke med. 

Anonymkode: 4b8f8...b9a

Skrevet
På 27.10.2016 den 7.11, AnonymBruker skrev:

Har ikke så mye erfaring med barn, i julen vil to barn av en perifer slektning være der. De er 2 og 4 år, henholdsvis jente og gutt. Tenkte å kjøpe en liten gave, feks stoffdyr. Noen som har noen forslag til hva man kan kjøpe til barn i den alderen?

Anonymkode: 89013...bdb

Biler med garasje / heisekran som kan heise diverse opp og ned

Dr Mcstuffins, My little Pet Shop

Ekstra fine bøker/ gjerne med klaffer der de må åpne selv

Ekstra fine/morsomme luer, til jente: gjerne med glitter;)... Ikke minst kan en Prinsessekrone være stor stas:)

Anonymkode: 52db4...678

Skrevet

Jeg stemmer i for å droppe kosedyret. Dette er noe alle barn får lassevis av, og av erfaring er det stort sett bare et kosedyr som blir favoritten mens de andre havner nederst i en lekekasse et sted. 

Duplo er en fin gaveidè, eller luer, votter og strømpebukser (dette er kanskje artigst for foreldrene) 

Anonymkode: 7d71f...ee4

Skrevet

Noe de kan lære noe av, har jeg erfaring med at foreldrene setter pris på, og barna synes er morsomt. For eksempel brettspill - stigespill er populært. 4-åringen lærer å legge til antall øyne på terningene og de synes jo det er supergøy når man ramler ned på noen luker i spillet. Ellers er bøker en slager for barn som leses for om kvelden. Puslespill lærer man jo av, i og med at barnet må finne riktige biter som passer sammen. Gøy for en 2-åring også som for eksempel skal finne figurer som skal passe i formene. :tongue: Hvis man vil tenke litt utvikling og læring, og det er gaver som barna også synes er morsomt. 

Skrevet

Dropp lego til gutten, er min mening. Vi har en gutt, og det ser ut til at folk mener man må tåle å nesten bare få det til hver bursdag og jul. Fremover blir det nok en tydelig melding fra oss om at vi setter pris på å få andre leker enn lego. 

Det finnes tegnebøker der de svarte strekene i bøkene er laget som noen opphøyde kanter. Dette gjør det lettere for barna å tegne innenfor strekene, noe som de uansett må øve seg på før eller senere. Jeg ville satset på det også noen artige tegnesaker.

Anonymkode: cdd37...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...