Gå til innhold

Tett do, hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og har råd til akkurat det som står på budsjettet, og ikke mer. Ungen fylte opp toalettet med dopapir og skylte ned, osv. Nå blir hele doet fylt med vann når jeg skyller ned!!!! Hva gjør jeg? Er bæsj oppi åsså, så kan ikke spørre husverten..

Anonymkode: df530...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må stake dassen. Dersom du ikke har en sugekopp, kan du forsøke å presse dobørsten så langt ned du kan. Deretter kan du helle en bøtte eller to med varmt vann oppi. Det bidrar til å løse opp papiret. Lykke til! Dette høres ut som en skikkelig drittjobb :sprettoy:

Anonymkode: 40594...4cb

• Liker 3
Skrevet

Kjøp deg en sugekopp, en rørstaker og hansker på nærmeste byggvareforetning. Koselig arbeid. Har gjort det et par ganger selv da eksen insisterte på å bruke en halv rull dopapir hver gang hun var på do

• Liker 1
Skrevet

Har aldri forstått hvordan en skal bruke en sugekopp i dassen, de passer jo ikke.

Finn en lang stålstreng eller noe, evt tøm oppi oppvaskmiddel (ikke Zalo!) og la det stå noen timer.

Gjest Pastpresent
Skrevet
7 minutter siden, linsejesus skrev:

Har aldri forstått hvordan en skal bruke en sugekopp i dassen, de passer jo ikke.

Finn en lang stålstreng eller noe, evt tøm oppi oppvaskmiddel (ikke Zalo!) og la det stå noen timer.

Bare til å trykke sugekoppen ned og presse til det blir vakuum. Men hjelper jo med noe som bare løser opp også😀 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er student og har råd til akkurat det som står på budsjettet, og ikke mer. Ungen fylte opp toalettet med dopapir og skylte ned, osv. Nå blir hele doet fylt med vann når jeg skyller ned!!!! Hva gjør jeg? Er bæsj oppi åsså, så kan ikke spørre husverten..

Nei, skal vi tro andre tråder her så blir du kastet på dør umiddelbart hvis husverten finner ut at du driver med sånt.

Anonymkode: b8bbf...c81

Skrevet

Ta dobørsten dytt den helt ned og dra den raskt opp. Det er nok til å skape vakuum, har aldri brukt sånn sugekoppgreie. Ikke at dette er noe som skjer på regelmessig basis, altså....

Anonymkode: 1410c...cce

• Liker 1
Skrevet

Vent til det meste av vannet er rent bort (det renner bort, sakte men sikkert, men det kan ta noen timer), så tar du noen lag med brødposer på ene hånda, stikker den ned i do og fyller hånda med det du får tak i av dopapir og greier. Du behøver ikke å ta det opp, bare hold det litt unna "sluket" og spyl ned. Når det resterende er spylt ned, kan du slippe det du har i hånda pg spyle enda en gang. Voila, doen er åpen! :) Vreng brødposene av hånda, knyt den ytterste (opprinnelig den innerste, men du vrenger de altså av deg) igjen utenpå de andre og stapp dem i en ekstra pose før du kaster de i søpla. Null vasking og gris :) 

Anonymkode: 8a56e...026

Skrevet

Bare trekk i snora til hele doen er full. Det renner ikke over. En do er laget slik at trykket fra dette vannet som regel vil være nok til å trykke ut proppen.

Anonymkode: 7f230...122

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk en liten spade el.l. og grav opp det meste av papiret og ha det over i en bøtte (som du kaster etterpå).

Deretter bruker du dokosten til å lage trykk (dytt flere ganger nedi doen) etterhvert vil restene av papir m.m. skli ned

Skyll ned med vann flere ganger. Vask deretter doen grundig

Anonymkode: a1527...232

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk en liten spade el.l. og grav opp det meste av papiret og ha det over i en bøtte (som du kaster etterpå).

Deretter bruker du dokosten til å lage trykk  NB Fyll opp med vann før du gjør dette) (dytt flere ganger nedi doen) etterhvert vil restene av papir m.m. skli ned

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, linsejesus skrev:

Stålstreng vil ødelegge porselenet!

• Liker 1
Skrevet

Drit mindre 

Anonymkode: 14c97...c28

Skrevet

Ps

Dette som jeg skrev, funker hver gang :) Lykke til!

"

Deretter bruker du dokosten til å lage trykk  NB Fyll opp med vann før du gjør dette) (dytt flere ganger nedi doen) etterhvert vil restene av papir m.m. skli ned

"

• Liker 1
Skrevet

Evt en vaskebøtte med ganske varmt vann + grønnsåpe som tømmes i do, kan få ting til å skli ned

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Evt en vaskebøtte med ganske varmt vann + grønnsåpe som tømmes i do, kan få ting til å skli ned

NB

ALDRI kokende vann i do, fordi da vil porselenet i wc sprekke i verste fall.

Skrevet

ALDRI plumbo o.l. i do.

Skrevet

Hvordan går det TS?

Fikk du åpnet doen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...