Gjest Trulselinemor Skrevet 23. november 2004 #1 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har prøvd i 1 1/2 mnd på å gå ned i vekt, men det er umulig. Jeg spiser ikke snop eller chips, har kuttet det helt ut. Drikker brus kun på lørdag og søndag. Da deler jeg og samboeren ei flaske. (ei flaske lørdag og ei flaske søndag). Jeg går turer hver dag. Noen andre som sliter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 23. november 2004 #2 Del Skrevet 23. november 2004 Men hva spiser du hver dag? Kanskje du spiser feil? For lite? For mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. november 2004 #3 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg gjør omtrent det samme som deg, drikker kanskje litt minder brus. Jeg går sakte ned i vekt. Tror hemmeligheten ligger i at jeg passer litt på hvaslags mat vi har til middag og hva jeg bruker som pålegg på skiva. Drikker ekstra lett eller skummet melk. Bruker ikke masse ost eller leverpostei (tynt lag smøreost eller leverpostei om jeg spiser det), men heller kyllingpålegg og magert syltetøy. Lager saus uten smør (shaker er en fantastisk oppfinnelse), steker heller i ovn enn i panne. Ikke store ting, men har liksom i bakhodet at det ikke er nødvendig å bruke så mye fett eller søtt. Når vi har "usunne" ting som pizza passer jeg på å spise sakte og stoppe i tide. Kanskje det kan være en hjelp å skrive ned alt du spiser og regne ut kalorier? Bare for å få en pekepinn på hva du får i deg og hvor "problemet" ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. november 2004 #4 Del Skrevet 23. november 2004 og hvordan tempo har du på turene dine? for å gå ned i vekt, må du forbrenne mer energi en du får inn. jeg driver selv å forsøker å legge om kostholdet slik at jeg snur en negativ trend, det lyktes meg først når jeg begynte å spise nok!! jeg gikk 45 min rask gange før frokost hver dag + ca 6 timer dans i uka, og spiste kun frokostblanding, knekkebrød med lettoster og gjerne frokostblanding eller knekkebrød til middag også.... det var ALT for lite!! gikk veldig lite ned. men så endret jeg da, holdt ved like aktivitetsnivået, men begynte å spise mer mat, men fremdeles sunt. pita med masse grønnsaker, kylling eller skinke eller tunfisk, og litt ost, kanskje noen peanøtter i... spiser litt sjokolade også, bocca feks. men har gått ned nå som jeg gir kroppen mat. aktivitet mot hva man spiser er vel det som gir vektforskjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 23. november 2004 #5 Del Skrevet 23. november 2004 Som nevnt over her, er det viktig at du ikke bare spiser riktig mat men også nok mat. Her er en matplan som går over ti dager, utarbeidet ifm med DrPhil-programmet og The Ultimate Weight Loss. Prøv å følg den, da får kroppen din jevnlig påfyll av proteiner, karbohydrater og fett SOM DEN TRENGER for å fungere. Og trim 4-6 ganger i uka (gå så du blir god og svett, tren vekter...) Det er lettere å holde seg borte fra usunn mat og snop hvis en har en oppsatt plan for hva en skal spise i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. november 2004 #6 Del Skrevet 23. november 2004 Tusen takk for alle svar. Dere er enestående. Jeg vet nå at jeg spiser for sjelden. Tre måltider per dag er kanskje litt lite? :oops: Etter spaserturene bør jeg nok ta å gjøre litt øvelser. Hadde ønsket det var treningssenter her, slik at jeg kunne ha gått der. S.A.T.S eller lignende. Da tror jeg nok det hadde hjulpet meg i gang. Jeg skal se nærmere på planen som ble anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorningStar Skrevet 23. november 2004 #7 Del Skrevet 23. november 2004 Hvis du spiser næringsfattige matvarer så setter du heller kroppen i sparemodus. Da sparer den nærmest på all av næringsstoffer den ellers kommer over. Spis mye av alt, bare unngå mettet fett. Mosjoner oftere for å få opp forbrenningen. Det kommer mye an på hvor intensivt du gjør dette. Noen trenger halvt år før de ser tydelige resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 24. november 2004 #8 Del Skrevet 24. november 2004 Det kommer litt an på hvor lenge du går. Trening skal helst vare i over en halvtime. Alt over det har effekt. Spis lite og ofte. Fem måltider om dagen. Jo færre måltider, jo mer sparer kroppen på fettreserver. Gå over til lett-brus. Det sies at man blir mer sulten av det og dermed går opp i vekt, men for meg stemmer ikke det. Spiser like mye som før, helst mindre, men er ikke mer sulten. Kjøp deg en fitnessball og en strikk, så er det omtrent ikke grenser for hva du kan gjøre hjemme. På XXL koster disse to tilsammen 278-298,- Spis grovt brød i stedenfor fint brød. Spis sunt. Ikke tenk Atkins eller Grete Roede, men finn noe mellom som passer deg. Å slanke seg dreier seg om å forbruke mer kalorier enn det som opptas. Trener du mer, kan du spise mer. Lykke til! P.S. Går du på noen hormoner eller noe i forbindelse med at du prøver å bli gravid? Det kan også har noe å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #9 Del Skrevet 24. november 2004 Alle sier at det er sa viktig a spise lite,men ofte. Noen gode forslag til hva man kan spise nar man vil ga ned i vekt? Synes det er dumt a spise bare for a spise nar jeg ikke er sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 24. november 2004 #10 Del Skrevet 24. november 2004 Alle sier at det er sa viktig a spise lite,men ofte. Noen gode forslag til hva man kan spise nar man vil ga ned i vekt? Synes det er dumt a spise bare for a spise nar jeg ikke er sulten! Ser du lenger opp i denne tråden har Loola lagt inn en lenke til en meget konkret kostplan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. november 2004 #11 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg anbefaler deg å lese nettmøtet med Kari Jaquesson fra Tjukkholmen. Der finner du masse motivasjon, og et innblikk i hva Kari anbefaler om helse, slanking, trening osv..... Her er den: http://www.tvnorge.no/programmer/tjukkholm...ttmoter/1137329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå