Gå til innhold

Skjult nr, what to do.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som ringer meg med skjult nr gjerne opp til 10 ganger om dagen. Det har holdt på i bortimot 1 mnd nå (+/-). Bare i dag har personen ringt meg 7 ganger. Vedkommende sier ingenting. Hørtes ut som han/hun holder for der man skal snakke for det kommer litt skurrelyder innimellom. Erfaringer? Noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: c6924...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å gjøre noe. Det går vel ikke an å blokkere skjulte nummer, tror jeg. Eneste jeg kommer på er å ikke svare og avvise samtalen hver gang.

Anonymkode: 6fd6b...12f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å gjøre noe. Det går vel ikke an å blokkere skjulte nummer, tror jeg. Eneste jeg kommer på er å ikke svare og avvise samtalen hver gang.

Er det jeg pleier å gjøre, men da ringer personen opp igjen eggf 5-10 min. Har ikke svart på noen av sandalene i dag, bare avvist eller ikke svart. Så jeg hadde 7 ubesvarte fra skjult nr på 1,5 time. 

Skrevet

Bytt nummer og reserver deg mot nummeropplynsing :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg pleier å gjøre, men da ringer personen opp igjen eggf 5-10 min. Har ikke svart på noen av sandalene i dag, bare avvist eller ikke svart. Så jeg hadde 7 ubesvarte fra skjult nr på 1,5 time. 

Skjønner at det er plagsomt. Jeg fant noe her angående reservering mot skjulte numre. Jeg vet ikke om det ble mulig, men du kan kontakte telefonselskapet du bruker og spørre de om det går an

https://www.nrk.no/kultur/reserver-deg-mot-oppringninger-fra-skjult-nummer-1.895376

Gjest Timaras
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som ringer meg med skjult nr gjerne opp til 10 ganger om dagen. Det har holdt på i bortimot 1 mnd nå (+/-). Bare i dag har personen ringt meg 7 ganger. Vedkommende sier ingenting. Hørtes ut som han/hun holder for der man skal snakke for det kommer litt skurrelyder innimellom. Erfaringer? Noe jeg kan gjøre? 

Snakk med politiet 

Skrevet

Las at du kunne bestille spesifisert regning iallfall om det var telia. På det spesifiserte vil nummeret vise.

Anonymkode: fc822...d2a

Skrevet

Har talkmore. Har nødig lyst å bytte nr siden jeg har hatt samme nr i 8 år :/ skal høre med talkmore om jeg kan reservert meg mot skjult nr.

Gjest 2Bhonest
Skrevet (endret)

På nyeste Windows Phone kan man blokkere alle som ikke er i kontaktlista. Oppringeren får bare opptatt signal.

Endret av 2Bhonest
Skrevet

Er du reservert mot telefonsalg og sånt noe? Det høres ut som disse som ringer for å høre om/når folk er hjemme og når de tar telefonen, for å senere ringe for å selge. (Selvom det var litt ekstremt med så mange oppringninger på kort tid.)Det sitter i så fall faktisk ingen i andre enden, det er automatisk oppringing tror jeg.

Anonymkode: 0847f...3e4

Gjest Mysticgirl
Skrevet

På min tlf kan man blokkere mot skjult nummer. Se om din tlf kan ha en slik innstilling :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt politiet. Sannsynligvis får du beskjed om å bytte nummer og å få hemmelig nummer, eller aksepter situasjonen. 

Anonymkode: 0ff0d...c27

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du reservert mot telefonsalg og sånt noe? Det høres ut som disse som ringer for å høre om/når folk er hjemme og når de tar telefonen, for å senere ringe for å selge. (Selvom det var litt ekstremt med så mange oppringninger på kort tid.)Det sitter i så fall faktisk ingen i andre enden, det er automatisk oppringing tror jeg.

Anonymkode: 0847f...3e4

Jeg håper alltid på det snilleste utfallet, og dette ville vært mer enn plausibelt i gamle dager tenker jeg når en ikke kunne se at noen hadde ringt i det hele tatt,- men nå? Hvem ved sine fulle fem vil ta telefonen neste gang de ringer om du ser at de har ringt 10 ganger om dagen i flere uker liksom? Er det jo noe viktig fra noen du kjenner så skriver du en melding. I tillegg høres det ut som om det er noen andre i enden i følge TS.

Selv ville jeg tatt kontakt med politiet for å få svar, og generelt sett er det jo ikke dumt å tipse dem om dette så de kan følge dette nummeret om de skulle få tips fra noen andre en annen gang, selv om de ikke kan gjøre noe med saken nå nødvendigvis.

Anonymkode: 40391...e52

• 2 uker senere...
Skrevet

Går det ikke an å sette på blokkere ?

Anonymkode: 37f7a...4f6

Skrevet
På Thursday, October 27, 2016 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Las at du kunne bestille spesifisert regning iallfall om det var telia. På det spesifiserte vil nummeret vise.

Anonymkode: fc822...d2a

Tull. Innkommende nummer vises aldri på telefonregningen, dte er nemlig ulovlig og teknisk umulig. 

Vil du ha slutt på dette, så er enten å skifte telefonnummer, eller å forsøke å kontakte politiet. Sannsynligvis vil politiet bare be deg om å bytte nummer. 

Anonymkode: 0ff0d...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...