Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart ferdig med kontormedarbeider studiet, kan dere tipse hvor jeg kan sende søknader. 

Hilsen en engasjert søker :):)

Anonymkode: 27505...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du lært på et kontormedarbeider-studie da? Hørtes veldig generelt ut. Hvor lang varighet hadde dette studiet, og hvilke fag var hovedtyngden på?

Anonymkode: 45045...91a

Skrevet

Rart at dere ikke får informasjon på studiet om hvor dere kan jobbe...? Hva innebærer kontormedarbeider, da? Sekretær? 

Anonymkode: eb7f5...e45

Skrevet

Alle som har kontor og sekretær av noe slag. Selv om det er skitvanskelig for tiden. Jeg fikk ikke lov til å velge den linja da den er i diskusjon om å legges ned. Så du må bare søke på alt, for mange BI studenter jeg kjenner søker på kontorfaglinjer da de er kvalifisert til de, men har økonomi i tillegg.

Skrevet
39 minutter siden, Ann Christin skrev:

Alle som har kontor og sekretær av noe slag. Selv om det er skitvanskelig for tiden. Jeg fikk ikke lov til å velge den linja da den er i diskusjon om å legges ned. Så du må bare søke på alt, for mange BI studenter jeg kjenner søker på kontorfaglinjer da de er kvalifisert til de, men har økonomi i tillegg.

Jeg har økonomisk bakgrunn og erfaring fra bank.

Skrevet

Du høres vitterlig ikke særlig engasjert ut når du ikke en gang har peiling på hvor du vil søke..

Skrevet
12 minutter siden, Lammelåret skrev:

Du høres vitterlig ikke særlig engasjert ut når du ikke en gang har peiling på hvor du vil søke..

Eh...hadde jeg ikke vært engasjert hadde jeg ikke spurt her...Jeg spør om RÅD....

Skrevet

Du har ingen anelse om hva du vil? Hvis du har vært i praksis et sted kan det være et godt sted å starte. I begynnelsen er det å få arbeidserfaring viktig i seg selv. Husk at du ikke trenger å elske arbeidsplassen, du trenger ikke jobbe på samme sted i ti år. Mitt tips er derfor å søke overalt og ikke være kresen, men tenk litt over det praktiske, som hvor lang reisevei det er. Det er kjipt å måtte bruke to timer på reise hver dag, for å si det sånn.

Et tips til er å gjøre søknaden personlig og tilpasset arbeidsplassen, ikke send ut en haug kliss like søknader.

Lykke til!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir snart ferdig med kontormedarbeider studiet, kan dere tipse hvor jeg kan sende søknader. 

Hvilken skole går du på? 

Anonymkode: 6a33c...eca

Skrevet

Er dette virkelig et reellt studium? 

Anonymkode: 7763a...d16

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette virkelig et reellt studium? 

Anonymkode: 7763a...d16

Nei, TS går sikkert NAV-kurs. :)

Anonymkode: 1e473...7aa

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, TS går sikkert NAV-kurs. :)

Anonymkode: 1e473...7aa

Nopes, ingen NAV-kurs. Hva er egentlig NAV kurs 🙄

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver igjen. Hvilken skole er det snakk om?

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver igjen. Hvilken skole er det snakk om?

Sorry, glemte å svare istad. Det er nettstudie, NKS.

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at den skolen er helt oppdatert for arbeidslivet slik det er i dag. 

Ts, hvis jeg var deg ville jeg søkt på jobb som resepsjonist. 

Anonymkode: 72300...23f

• Liker 2
Skrevet

Sorry, glemte å svare istad. Det er nettstudie, NKS.

Du har gått i samme felle som meg. Du får nok ikke jobb med mindre du kjenner noen. Søkte mange utlyste stillinger og sendte åpne søknader. Registrerte meg hos alle bemanningsbyråer og alle sa det samme. Utdanning er ikke god nok og ingen tar den seriøst. Jeg angrer som bare det på at jeg har kasta bort penger på det studiet. 

Skrevet

Kan også legge til at vitnemålet mitt bestod av for det meste seksere og et par femmere. Fikk også seks på eksamen. Så kan ikke skylde på dårlig vitnemål heller. 

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan også legge til at vitnemålet mitt bestod av for det meste seksere og et par femmere. Fikk også seks på eksamen. Så kan ikke skylde på dårlig vitnemål heller. 

Da synes jeg du skal ta en bachelorgrad. Du virker flink. Har selv tenkt å ta en etterhvert. Jeg har også den erfaringen at folk ser ned på sånne ett-årige utdannelser.

Skrevet

Da synes jeg du skal ta en bachelorgrad. Du virker flink. Har selv tenkt å ta en etterhvert. Jeg har også den erfaringen at folk ser ned på sånne ett-årige utdannelser.

Tar faktisk en bachelorutdanning nå. Jeg fikk jo ikke jobb innen kontorfaget. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar faktisk en bachelorutdanning nå. Jeg fikk jo ikke jobb innen kontorfaget. 

Så bra 👍 Det er det som gjelder nå, ha en bachelor grad. Jeg har blitt danka ut på intervjuer pga folk har bachelorgrad. Hva studerer du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...