Gå til innhold

Hvordan løse en diskusjon - før man blir stoppet med å bare være misunnelige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg diskuterer med noen, etter at de selv starter en prat som fører til en vanlig diskusjon da jeg gir min ærlige mening i denne diskusjonen blir jeg kun møtt med et argument om at jeg bare er misunnelig, og at alle er misunnelige.

Da kan personen starte sånn:
- Person Y sier: Han/hun er teit.
- Svar: Hva med å snakke med personen først - kanskje det er noe feil-informasjon her.
- Person Y's svar: Nei, hun er teit og dum og det har dem alltid vært.
- Svar: Jeg syntes de er hyggelig jeg men du, når vi først er i gang. Kan ikke du gjøre dine oppgaver så gjør jeg mine.
- Person Y's svar: Du er bare misunnelig. Og resten av nettverket til person Y sitt argument er: Snakk om å være misunnelig. :roll:

Og der blir diskusjonen stoppet. Jeg kunne gitt henne et svar tilbake som kanskje ikke ville vært så høfflig, men hever meg over dette også.
Det man da merker er at folk blir oppgitte og provoserte for det er et argument som overhode ikke holder mål.
Da har man kun svart i en vanlig og rolig diskusjon, men man rekker ikke å diskutere for alt og alle er kisunnelige og der settes en stopper for å få diskusjonen ferdig.

Hvordan ville dere løst det og hva ville dere svart folk som bare bruker argumenter ovenfor folk som sier dem i mot at de bare er misunnelige? :)

Anonymkode: e74d0...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og samtidig spør jeg meg selv: Er det å få eller gjøre andre misunnelige et mål for de?  Er det alt som tells? :P

Skrevet

Skjer dette kun med denne personen, eller generelt? Hvis det bare gjelder denne kollegaen, hadde jeg gitt opp å diskutere med dem, i hvert fall om ubetydelige ting.

Anonymkode: 25d59...6e7

Skrevet

Ville started med på spurt hvorfor hva man skulle vært misunnelig over.

Anonymkode: 6e941...56d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville started med på spurt hvorfor hva man skulle vært misunnelig over.

Anonymkode: 6e941...56d

I disse personenens liv så stoppes og bortforklares alt med det. Man har spurt. Jeg får ikke noe svar på det.

Gjest Nanne70
Skrevet

Tenker du kan spørre om vedkommende vet hva "misunnelig" egentlig betyr, ettersom det ikke akkurat virker sånn jf eksempelet ditt :)

Skrevet

Jeg vet ikke, jeg omgås ikke så barnslige personer. Jeg tviler på at det finnes noe svar du kan gi som vil få personen til å bli mindre barnslig.

Anonymkode: 81bfc...f9e

Skrevet

Det er jo standard kåcesvar.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...