Kristin S Skrevet 23. november 2004 #1 Skrevet 23. november 2004 Er aldersforskjell noe å bry seg om? Si at han er 20 år eldre en henne.. Hva synes dere om det? Litt drøyt eller er det greit så lenge man er glad i / elsker hverandre?
LilleBille Skrevet 23. november 2004 #2 Skrevet 23. november 2004 Jeg synes 20 år virker mye - spesielt fordi man da gjerne er på helt forskjellige stadier i livet - og har veldig forskjellige ønsker i forhold til feks. barn etc. Men vi er alle forskjellige - og for noen fungerer det jo bra.
Gjest Fighter Skrevet 23. november 2004 #3 Skrevet 23. november 2004 Det kommer an på - hvor gamle begge er. 16 og 36 er større aldersforskjell enn 27 og 47. - om de har samme visjoner om forholdet og fremtiden. - om de er enige om barn/ikke barn.
Gjest roar Skrevet 23. november 2004 #4 Skrevet 23. november 2004 20 synes jeg blir altfor mye. Kan neppe ha samme livssyn og mål i livet på det stadiet.
Caramba Skrevet 23. november 2004 #5 Skrevet 23. november 2004 Dersom begge er voksne, og vil det samme, så spiller det ingen rolle, hverken den ene eller den andre veien.
Selma Skrevet 23. november 2004 #6 Skrevet 23. november 2004 Det er for stor aldersforskjell for meg, men det finnes da flere eksempler på at det fungerer, så det må jo bli en vurderingssak...
Bitte Skrevet 23. november 2004 #7 Skrevet 23. november 2004 Personlig har jeg vondt for å tro at jeg har veldig mye til felles med en som er 20 år eldre. Men jeg har sett eksempler på at det funker. Man skal aldri si aldri...
Suzy Skrevet 23. november 2004 #8 Skrevet 23. november 2004 20 år er ikke noe problem om følelsene er genuine og plattformen er felles (interesser, tanker om barn, erfaringer osv).
Molla Skrevet 23. november 2004 #9 Skrevet 23. november 2004 Litt stor aldersforskjell det ja. Kan ikke ha mye til felles
Arkana Skrevet 23. november 2004 #10 Skrevet 23. november 2004 Alderen i seg selv er ikke "problemet", men når det blir ganske mange år mellom betyr det ofte at man lever to forskjellige liv. Den ene er kanskje student, uten særlig bekymringer. Den andre i jobb med lån og forpliktelser, kanskje med barn fra før. Og så vil man sikkert ha forskjellige typer venner, kan ikke helt se for meg at jeg skal være venner med en haug med 40-åringer. Samboeren min er 9 år eldre enn meg og jeg kjenner at noen større aldersforskjell enn det hadde vært vanskelig, særlig med tanke på at jeg tar lang utdannelse og vil vente med barn til den er ferdig og jeg vil ha en mann som ikke har barn fra før og som vil ha barn med meg.
Cata Skrevet 23. november 2004 #11 Skrevet 23. november 2004 Ville nok tenkt meg veldig godt om før jeg gikk inn i et slikt forhold. Som ung og sprek 55-åring ville jeg altså hatt en "gubbe" på 75...... Men, bevares, har man det bra nok sammen er man nok villig til å leve med slike store forskjeller også.
Gjest Sissi Skrevet 23. november 2004 #12 Skrevet 23. november 2004 For meg blir det litt sånn: en mann som er 20 år eldre enn meg, er på min fars alder.... Og da blir det heeeelt feil! Selv om han hadde vært aldri så ungdommelig (noe min far forøvrig også er;-) 20 år yngre.... vel - da er`n knapt myndig - så det hadde blitt heeeelt feil det og..... For meg iallfall er såpass mye som 20 år altfor mye. Det er jo nesten en generasjon jo! Sissi
zaera Skrevet 23. november 2004 #13 Skrevet 23. november 2004 For min del ville det vært for mye, men hva andre gjør bryr meg ikke.
Snuppao Skrevet 23. november 2004 #15 Skrevet 23. november 2004 Ville nok tenkt meg veldig godt om før jeg gikk inn i et slikt forhold. Som ung og sprek 55-åring ville jeg altså hatt en "gubbe" på 75...... Men, bevares, har man det bra nok sammen er man nok villig til å leve med slike store forskjeller også. "Gubbe" på 75? Når du er 55? går vel fint an. Det er mange på 75 som er mye mer med enn mange andre på 55. Alt avhenger av settingen.
Nella Skrevet 23. november 2004 #16 Skrevet 23. november 2004 Jeg syns 20 år høres mye ut. Ville aldri gått inn i et sånt forhold selv. ser jo på besteforeldrene mine i dag der hun er 69, sprek som bare det, farter, kjører bil og er aktiv, mens bestefar på 9 år mer er dårlig til beins, klarer mindre enn før, må ha hjelp til det meste og begynner å bli glemsk. De gjør nesten aldri noe sammen mer da. De som alltid har dratt på masse turer, ut å spist osv. nå stoppes de av dette. Synd. Sikkert fordi jeg har dette så oppå meg med dems situasjon at jeg har den meningen også. Selv har jeg sambo som er 2 år eldre. passe syns jeg
pusla Skrevet 24. november 2004 #17 Skrevet 24. november 2004 Jeg forsøkte en gang, å innlede et forhold med en som er 19 år eldre enn meg, men det ble for mye for vår del (jeg var 24, han var 43 den gangen). Han er en veldig god venn og "rådgiver" i dag da, siden han har en del mer erfaring med livet enn meg.
Gjest piarina (ikke innlogget) Skrevet 24. november 2004 #18 Skrevet 24. november 2004 20 års aldersforskjell syns jeg er veldig mye...vet ikke helt om jeg passer så godt sammen med en 6-åring jeg...
Gjest Maikana Skrevet 25. november 2004 #19 Skrevet 25. november 2004 20 år kan være for mye eller det kan være greit. Det kommer helt an på personene. Man trenger ikke nødvendigvis legge alderen til grunn for om man har noe til felles eller ikke..
Gjest Captain Skrevet 25. november 2004 #20 Skrevet 25. november 2004 Hva i all verden er det for noe tøys om "at de ikke kan ha mye felles"??? :o Et par vokser veldig fort sammen uavhengig av litt større aldersforskjell enn normalt. Hva med to personligheter som har "riktig" aldersforskjell, men ellers totalt forskjellige?? Takke meg heller stor aldersforskjell og personligheter som passer sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå