Gå til innhold

Newborndukker som terapi når man er ufrivillig barnløs, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke heeelt om dette er riktig underforum, men jeg prøver.

Jeg er med i en baby/barnerelatert  gruppe på facebook. der kom jeg over en dame som skrev at hun bruker newborndukker som terapi fordi hun ikke kan få egne barn. Hun behandler dukkene som om de var babyer, skifter, mater, triller osv.

Jeg er ikke ufrivillig barnløs så jeg har ikke peiling på dette, er vare nysgjerrig. Er dette en vanlig form for terapi? er det anbefalt av fagfolk osv? har aldri vært borti dette før.

Anonymkode: 80991...cfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, mente reborn-dukker.

Skrevet

Høres veldig usunnt ut. Hadde aldri anbefslt det som terapi selv!

Anonymkode: 45644...7a6

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ufrivillig barnløs selv og å ha en sånn dukke vil være selvpining og forlengelse av den sorgen man går gjennom. Jeg vil ikke ha en slik dukke. 

Anonymkode: 068f1...507

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

For meg høres det sykelig ut.

Skrevet

Det høres ikke så veldig sunt ut...

Men jeg kan jo forstå de som faktisk går til det skritt å kjøper seg en slik dukke. Det må vær utrolig vondt å ikke kunne få sine egne barn. Men jeg tror nok at det blIr en form for selvipining til slutt. Og jeg vil tro at man kanskje vil ønske et barn ennå mer... 

Skrevet

Spiller det noen rolle om det er vanlig? Om dama føler at dette hjelper henne og det ikke går utover livet hennes for øvrig, så syns jeg hun burde få ha det i fred

Anonymkode: 01f6c...668

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle om det er vanlig? Om dama føler at dette hjelper henne og det ikke går utover livet hennes for øvrig, så syns jeg hun burde få ha det i fred

Anonymkode: 01f6c...668

Ja, for all del. jeg lurte vel mest på om det er noe fagfolk anbefaler. jeg hadde aldri hørt om dette før, men jeg regner med at den personen jeg så ikke er den eneste som benytter seg av dette. 

Også var jeg litt nysgjerrig på hvordan denne metoden fungerer. tar de vare på dukken hele livet? kjøper de dukker som ser eldre ut etterhvert? eller er det meningen at man sakte men sikkert skal leve uten dukken? 

Jeg dømmer ingen, som sagt tidligere; bare nysgjerrig. 

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke dette høres så veldig sunt ut og tror nok neppe det er normalt. men hvis dette er trøsten dama trenger så er det jo fint hun har funnet seg en løsning. alle er forskjellige ☺

Anonymkode: 4dcbc...c3d

Skrevet

Nå knuste hjertet mitt litt. Vi prøvde i mange år før det klaffet og vet hvor ille det er. Håper virkelig hun finner lykke på den ene eller den andre måten <3

Anonymkode: 1dedd...598

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner omkring anonym bruker. 

Sulosi, mod. 

Skrevet

Huff, så trist..stakkars dame. Håpe noen gir henne en valp i stedet som trenger henne. 

Anonymkode: fbce5...76c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...