Penny_Lane Skrevet 27. oktober 2016 #1 Del Skrevet 27. oktober 2016 En jeg har en klasse med spurte for litt siden om jeg vil være cuddle buddy med ham. Jeg er litt usikker på hva det er? Søndagskjæreste, pulevenn? Jeg spurte en kompis og han mente det var en måte å komme nærmere en jente man er interessert i på. Jeg er ikke interessert i noe mer enn en jeg kan se serier med å kose litt med liksom Hva legger du i begrepet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 27. oktober 2016 #2 Del Skrevet 27. oktober 2016 Venner som koser ikke-seksuelt, (men det kan utvikle seg til noe annet på et senere tidspunkt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #3 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hvorfor spurte du ikke kompisen som spurte deg om hva han mente med cuddle buddy? Anonymkode: f9f4b...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penny_Lane Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 27. oktober 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spurte du ikke kompisen som spurte deg om hva han mente med cuddle buddy? Anonymkode: f9f4b...a51 tenkte ikke så mye over det da. Hadde egentlig tenkt å si nei, siden det fort kan bli kleint når vi studerer sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penny_Lane Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 27. oktober 2016 31 minutter siden, Overrasket skrev: Venner som koser ikke-seksuelt, (men det kan utvikle seg til noe annet på et senere tidspunkt). Utvikle seg til pulevenn eller kjæreste? Er det slik at den som spør gjerne er interessert i å bli sammen etterhvert? Eller er det en "høflig" måte å få seg en pulevenn på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 27. oktober 2016 #6 Del Skrevet 27. oktober 2016 Akkurat nå, Penny_Lane skrev: Utvikle seg til pulevenn eller kjæreste? Er det slik at den som spør gjerne er interessert i å bli sammen etterhvert? Eller er det en "høflig" måte å få seg en pulevenn på? Jeg vet jo ikke hva personen som spurte deg tenker spesifikt, men generelt: Cuddle Buddy skal ikke brukes som begrep dersom man ser for seg sex eller stevnemøter. De fleste som bruker begrepet mener rett og slett en venn å ha uforpliktende fysisk, intim kontakt med, men ikke seksuell kontakt. Hva som er seksuelt og ikke er litt flytende, f.eks. kan kyssing være seksuelt for noen og kosing for andre. Jeg har inntrykk av at mange ser for seg at klærne skal være på og hendene over dyna/teppet, ellers er alt lov. Dette f.eks. mens man ser film sammen. Samleie er altså ikke forventet. Hva/om det utvikler seg til noe er vel avhengig av personene, men jeg har litt problemer med å se for meg at noen skal klare å bryte alle intimitetsgrenser og ikke få lyst på hverandre. Det må jo være en eller annen slags form for tiltrekning/kjemi som ligger til grunn, tror jeg. Men det kan jo tenkes at noen bruker begrepet feil, og tror de spør deg om uforpliktende sex. Men akkurat dét har man jo mange andre begreper som dekker, uten at man trenger å misbruke dette mer uskyldige begrepet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penny_Lane Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 27. oktober 2016 13 timer siden, Overrasket skrev: Jeg vet jo ikke hva personen som spurte deg tenker spesifikt, men generelt: Cuddle Buddy skal ikke brukes som begrep dersom man ser for seg sex eller stevnemøter. De fleste som bruker begrepet mener rett og slett en venn å ha uforpliktende fysisk, intim kontakt med, men ikke seksuell kontakt. Hva som er seksuelt og ikke er litt flytende, f.eks. kan kyssing være seksuelt for noen og kosing for andre. Jeg har inntrykk av at mange ser for seg at klærne skal være på og hendene over dyna/teppet, ellers er alt lov. Dette f.eks. mens man ser film sammen. Samleie er altså ikke forventet. Hva/om det utvikler seg til noe er vel avhengig av personene, men jeg har litt problemer med å se for meg at noen skal klare å bryte alle intimitetsgrenser og ikke få lyst på hverandre. Det må jo være en eller annen slags form for tiltrekning/kjemi som ligger til grunn, tror jeg. Men det kan jo tenkes at noen bruker begrepet feil, og tror de spør deg om uforpliktende sex. Men akkurat dét har man jo mange andre begreper som dekker, uten at man trenger å misbruke dette mer uskyldige begrepet. Takk for utfyllende svar! Får satse på at det faktisk er en søndagskjæreste han mener nå da, og ikke noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå