nurcos Skrevet 26. oktober 2016 #1 Del Skrevet 26. oktober 2016 Så vi har en hund vi adopterte for omtrent ett år siden, hun er en engstelig liten skapning, og vi trener på å gjøre henne mere trygg. I dag fikk jeg også erfare at hun er livredd for hikking. Jeg begynte å hikke mens vi var ute på tur, og hun ble så redd at kjæresten måtte bære henne hjem igjen. Er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan hjelpe henne å komme over dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 27. oktober 2016 #2 Del Skrevet 27. oktober 2016 VI har også en engstelig liten hund i hus, og skulle ønske jeg hadde bedre råd å komme med. Vi har klart å avlære enkelte ting ved å belønne rolig adferd i nærheten av det skumle (flytteesker, plastposer, snytepapir), mens andre ting ikke er mulig å påvirke, tilsynelatende (ledninger, mørke skygger, blanke matskåler). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. oktober 2016 #3 Del Skrevet 27. oktober 2016 Gi en godbit hver gang du hikker. *hikk* - godbit *hikk* - godbit Du kan evt spille av hikking på YouTube eller noe og jobbe på denne måten. Tren da i korte økter og med så lavt volum at hunden er villig til å ta godbiter. På den måten så endrer du hundens assosiasjon fra hikking som noe skummelt til noe som er kult fordi da får den godbit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 27. oktober 2016 1 time siden, Tabris skrev: Gi en godbit hver gang du hikker. *hikk* - godbit *hikk* - godbit Du kan evt spille av hikking på YouTube eller noe og jobbe på denne måten. Tren da i korte økter og med så lavt volum at hunden er villig til å ta godbiter. På den måten så endrer du hundens assosiasjon fra hikking som noe skummelt til noe som er kult fordi da får den godbit. Takk for tipset med youtube, det tenkte jeg ikke på. Hun er for redd til å ta godbiter når jeg later som om jeg hikker, men kanskje det kan fungere med lavere volum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurcos Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 27. oktober 2016 1 time siden, Alan Smithee skrev: VI har også en engstelig liten hund i hus, og skulle ønske jeg hadde bedre råd å komme med. Vi har klart å avlære enkelte ting ved å belønne rolig adferd i nærheten av det skumle (flytteesker, plastposer, snytepapir), mens andre ting ikke er mulig å påvirke, tilsynelatende (ledninger, mørke skygger, blanke matskåler). Ja, dette er sånn vi har jobbet også. Min er også livredd blanke matskåler, så måtte kaste ut alt av matskåler jeg hadde kjøpt inn, og bytte ut i plast når vi fikk henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå