Gå til innhold

Noen som vet om en god advokat i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om en god advokat i Bergen? Og hvor mye koster en time med en advokat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første har advokater sine fagområder.

Det du ønsker er altså en advokat som er spesialist på det du ønsker hjelp til. Ingen er eksperter på alt.

• Liker 2
Skrevet

Godt poeng! :)

Det er gjelder hvilke rettiighet og plikter man har som medlem av et borettslag,

Skrevet
14 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er gjelder hvilke rettiighet og plikter man har som medlem av et borettslag,

Da kan du høre med huseierforeningen. Det er gratis :) 

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet (endret)
13 timer siden, The Kitten skrev:

Er det noen her som vet om en god advokat i Bergen? Og hvor mye koster en time med en advokat?

Jeg vet om en som er veldig dyktig!. Alle advokater er dyre, men han er ganske dyktig faktisk og vet å gjøre det som skal til for å fikse opp i problemer om du kommer i ett ! . Er gjerne galt å legge ut navnet hans på et forum. Men har brukt en advokat en gang som var svært fornuftig og virkelig dyktig. Motparten min hadde en advokat som var en kjent advokat i Norge, men allikevel så klarte min advokat å få motparten til å gå på "ræv". ;) 

Endret av SiljeTone
Skrevet

Advokater skriver med gaffel. 

Hadde nettopp 2 små møter med advokat og litt mailutveksling... fikk en finfin regning på 22000.- 

Jeg kan endel juss (hobby) så om du sender meg en pm så kanskje jeg kan hjelpe deg litt på vei :) 

Skrevet
13 timer siden, The Kitten skrev:

Har du ikke fått utdelt reglementet for borettslaget? Hva rettighet tenker du på hvis jeg kan spør? Bor i borettslag sjøl.

Anonymkode: 3ff51...cca

Skrevet

Vogt Wiig er flinke! Tenker på en spesiell som er utrolig dyktig. Du finner han sikkert på nettsiden deres. 

Og har ikke opplevd at de skriver med gaffel. Timepris var for noen år siden 2000,- Men når han brukte et kvarter så skrev han 15min og ikke en time. Var meget fornøyd. Effektiv og god på lover og regler. 

Anonymkode: 67e48...291

Skrevet
15 timer siden, The Kitten skrev:

Innenfor hvilket fagområde?

prisene for private/bedrifter står på advokatenes hjemmesider

Skrevet
15 timer siden, The Kitten skrev:

Advokater er som legespesialister. De spesialiserer seg på ulike fagområder. En som er interessert i og god på byggesak, er neppe interessert i å lese seg opp på og bli god på barnevern eller erstatningsjuss. 

Hva trenger du adv. Til? (Type sak.)

Har du innboforsikring med rettshjelpsdekning, så blir det ikke så dyrt. 

Anonymkode: 34493...621

Skrevet
2 timer siden, Akay skrev:

Advokater skriver med gaffel. 

Hadde nettopp 2 små møter med advokat og litt mailutveksling... fikk en finfin regning på 22000.- 

Jeg kan endel juss (hobby) så om du sender meg en pm så kanskje jeg kan hjelpe deg litt på vei :) 

Det er ikke mitt inntrykk, og jeg har brukt advokater mye.

Skrevet
13 timer siden, MapleSirup skrev:

Da kan du høre med huseierforeningen. Det er gratis :) 

Huseiernes Landsforbund, men medlemskap er nødvendig for slippe å betale for første 1/2 time. På telefon er det gratis. 

Ellers er det en enkel sak å finne borettslagsloven fra august 2005 på lovdata. Der står det greit forklart hva som gjelder i tillegg til husordensregler og vedtekter for brl. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huseiernes Landsforbund, men medlemskap er nødvendig for slippe å betale for første 1/2 time. På telefon er det gratis. 

Ellers er det en enkel sak å finne borettslagsloven fra august 2005 på lovdata. Der står det greit forklart hva som gjelder i tillegg til husordensregler og vedtekter for brl. 

Er man i et borettslag så er man vel medlem?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...