AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg spiser ganske vanlig, men jeg spiser meg aldri helt mett! Så hver gang jeg har spist et måltid spiser jeg meg aldri helt mett? Men hvorfor blir jeg aldri mett? Anonymkode: 31d1c...9cd
Salka Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Er du lille larven Aldrimett? Endret 26. oktober 2016 av Salka 3
Gjest Kaffekrus Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Hva spiser du og hvor mye? Høyst sannsynlig spiser du for lite.
penny_ Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 På 26.10.2016 den 23.48, AnonymBruker skrev: Jeg spiser ganske vanlig, men jeg spiser meg aldri helt mett! Så hver gang jeg har spist et måltid spiser jeg meg aldri helt mett? Men hvorfor blir jeg aldri mett? Anonymkode: 31d1c...9cd Du sier at du aldri spiser deg mett, også lurer du på hvorfor du aldri blir mett. Du svarer jo på ditt eget spørsmål før du har stilt det. 4
Pringle Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 På 28.10.2016 den 17.51, penny_ skrev: Du sier at du aldri spiser deg mett, også lurer du på hvorfor du aldri blir mett. Du svarer jo på ditt eget spørsmål før du har stilt det. Faens genialt Jeg tenkte bare at det er ikke meningen at man skal spise seg "mett" til hvert måltid, hysteriet rundt "småsulten" og "mellommåltider" er det matvareindustrien/slankeindustrien som har lagt opp til. Opplevelsen av metthet er også svært individuell, situasjonsbetinget, avhengig av vaner, og kan påvirkes ved enkle øvelser. Hvis man spiser seg positivt mett til hvert måltid, legger man på seg. Men hvis man er definitivt sulten, spiser man enten for lite eller for dårlig.
penny_ Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Jeg kan jo kanskje komme med et litt konstruktivt svar. Hvis du spiser mye kalorier og aldri blir mett på det, så kan du prøve å fylle opp med kalorifattig mat som grønnsaker (gulrøtter og brokkoli f.eks.) og proteinrik mat.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 Jeg vil foreslå å kutte ned på karbohydrater og spise mer fett og proteiner. Det metter bedre for de aller fleste. Anonymkode: a3c65...194 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå