Gå til innhold

Finner ingen klær som er pene på meg (stor mage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sliter rett og slett med å finne klær som er flatterende på meg. Jeg er 30 kg overvektig, det meste sitter på magen, leggene og ryggen. 

F.eks bukser: Jeg har ganske tykke legger, og diger mage. Lårene er mer normale og hoftene er smale. Alle bukser er enten for trange over leggen eller så er de så stramme i magen at magen henger utenfor. Passer buksen i midjen så er den altfor stor i lårene eller sitter stygt over baken... Har lyst å prøve high-waist bukser, men har ikke funnet noen pene. 

Gensere: Blir ofte for korte på ermene fordi jeg trekker en del over ryggen, og de blir lett for korte fordi magen også trekker. 

Nå går det stort sett i vide kjoler og strømpebukse/tights. 

Hjelp?

(Vær så snill og ikke kommenter vekten min. Jeg jobber med det.)

Anonymkode: d3f83...06b

• Liker 3
Skrevet

du kan kjøpe sånne harems bukser? de er stilige da, selv om de går under ''joggebukser'' ellers om du sliter med vekt kan tunika og tights vere bra og ha under. hva med og ta tak i vekta di og begynne og trene regelmessig og spise sundt? :) ikke dårlig ment fra min side altså ,men bra ment. du har ikke skrivd hvorfor du er overvektig:) men om man kutter ut mye mat med sukker osv, og trener regelmessig går man ofte  ned litt:D hehe 

Anonymkode: da2e1...942

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg ikke like stor men har litt av samme problemet med at bukser fremhever en allerede stor mage. Jeg droppet til slutt bukser. Det var mye lettere å finne skjørt som satt greit og ha strømpebukse under. Kan det være noe å forsøke?

Anonymkode: 230dc...ae0

• Liker 3
Skrevet

Kjøp deg en haug med treningstøy og gå med det 24/7 til du har gått ned i vekt og passer inn i vanlige klær igjen :) Istedenfor å prøve å omgå hovedproblemet. Når man er 30 kg overvektig ser man feit ut i alle klær, nettopp fordi man er feit.

Anonymkode: 73297...a97

• Liker 5
Skrevet
På 27.10.2016 den 10.10, AnonymBruker skrev:

du kan kjøpe sånne harems bukser? de er stilige da, selv om de går under ''joggebukser'' ellers om du sliter med vekt kan tunika og tights vere bra og ha under. hva med og ta tak i vekta di og begynne og trene regelmessig og spise sundt? :) ikke dårlig ment fra min side altså ,men bra ment. du har ikke skrivd hvorfor du er overvektig:) men om man kutter ut mye mat med sukker osv, og trener regelmessig går man ofte  ned litt:D hehe 

Anonymkode: da2e1...942

Nå vil jeg jo ikke gå med tunika og tights da. Vil ha pene klær som sitter bra.

Og det hadde vært fint om du lot være å kommentere vekten, som jeg spesifikt ba om i startinnlegget. Jeg skriver jo "jeg jobber med det". Dette er moteforumet, ikke treningsforumet, så hvorfor i alle dager skal jeg skrive hvorfor jeg er overvektig? Det har da ingenting med spørsmålet mitt å gjøre.

Sånn, nå er jeg ferdig med klaging. Ellers takk for tips.

• Liker 22
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en haug med treningstøy og gå med det 24/7 til du har gått ned i vekt og passer inn i vanlige klær igjen :) Istedenfor å prøve å omgå hovedproblemet. Når man er 30 kg overvektig ser man feit ut i alle klær, nettopp fordi man er feit.

Anonymkode: 73297...a97

Så du mener at alle overvektige ikke bør gå i vanlige klær? Er du seriøs?? Fy faen for noen holdninger man finner her, pardon my french.

Jeg har da aldri sagt jeg OMGÅR hovedproblemet? Igjen, jeg skriver i hovedinnlegget at jeg jobber med det. Dette er moteforumet, ikke treningsforumet. Jeg synes folk skal få se bra ut uansett hvor i prosessen de er. Kan ikke droppe å kle seg bare fordi man er feit.

• Liker 29
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke like stor men har litt av samme problemet med at bukser fremhever en allerede stor mage. Jeg droppet til slutt bukser. Det var mye lettere å finne skjørt som satt greit og ha strømpebukse under. Kan det være noe å forsøke?

Anonymkode: 230dc...ae0

Tusen takk for et konstruktivt svar :) Hvilke typer skjørt bruker du? Jeg synes mange skjørt fort blir så uformelige... Har du prøvd bukser som er høye i livet? Funket ikke det heller? Jeg vil prøve det, men har ikke funnet pene slike enda.

Skrevet

Hva med topper som er litt løse, men som er strammere over bysten, og som er strammere under bysten? Slik at den går litt utover og henger løsere over magen. Litt type peplum. Det er flatterende på alle kroppsfasonger! Også anbefaler jeg deg å fortsette letinga etter en high waist-bukse i stretch, det kommer nok til å passe deg fint. Men også boot cut-jeans! Da vil det kanskje ikke stramme så mye over leggene.

Skrevet

Hva med slike penbukser i dressbukse-stil som ikke er alt for tilsittende og så en topp som er litt løs rundt magen? 

Anonymkode: e7d99...98a

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, FruHudson skrev:

Hva med topper som er litt løse, men som er strammere over bysten, og som er strammere under bysten? Slik at den går litt utover og henger løsere over magen. Litt type peplum. Det er flatterende på alle kroppsfasonger! Også anbefaler jeg deg å fortsette letinga etter en high waist-bukse i stretch, det kommer nok til å passe deg fint. Men også boot cut-jeans! Da vil det kanskje ikke stramme så mye over leggene.

Boot cut ja, takk for tips! Det er jo kjempefint også :) 

Jeg føler at løse topper ofte fremhever magen eller gjør at jeg ser ut som en firkant i overkroppen :P Peplum er veldig pent, dog ikke noe jeg passer. Jeg tror uansett jeg vet hva du mener, så det skal jeg se etter!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med slike penbukser i dressbukse-stil som ikke er alt for tilsittende og så en topp som er litt løs rundt magen? 

Anonymkode: e7d99...98a

Har du tips til hvor jeg kan finne slike bukser? Gjerne nettbutikker, da jeg ikke bor i storby (vi har stort sett kun lindex, kappahl, hm og disse kjedene man finner overalt) :)

Skrevet (endret)

Jeg jobber i klesbutikk og vet at mange av våre kunder som er litt større ofte trives med et buksemerke som heter Bessie. De er litt avrundet over lår og hofter (i motsetning til å være helt rette) og gode i livet som gjør at de gjerne sitter bedre på de som er fyldige. Har størrelser opp til 46. Dessverre kan de ofte være litt "konete" i stilen, men de har sine øyeblikk og basic modellene er jo greie :) Her er forhandlerlisten så du kan se om noen selger det i nærheten av deg om du kunne tenkt deg å prøve. 

Endret av netpuppy
Skrevet
3 minutter siden, netpuppy skrev:

Jeg jobber i klesbutikk og vet at mange av våre kunder som er litt større ofte trives med et buksemerke som heter Bessie. De er litt avrundet over lår og hofter (i motsetning til å være helt rette) og gode i livet som gjør at de gjerne sitter bedre på de som er fyldige. Har størrelser opp til 46. Dessverre kan de av og til være litt "konete" i stilen, men de har sine øyeblikk og basic modellene er jo greie :) Her er forhandlerlisten så du kan se om noen selger det i nærheten av deg om du kunne tenkt deg å prøve. 

Takk for svar! Jeg ser de har en forhandler her jeg bor, så jeg får stikke innom og se på dem :) Ut i fra hva jeg kunne se på nettsiden så var det en del pene modeller der.

Skrevet

Litt vanskelig å se for seg kroppsfasongen din uten å ha sett et bilde (ikke nødvendigvis av din kropp, men en figur som ligner din). Men vil uansett anbefale deg å kikke på nettet, det finnes en god del bloggere og instagram-folk som viser hvordan man kler seg fint selv om man har noen kilo mer på kroppen enn hva som er reklameidealet. Synes absolutt du skal kle deg fint og i plagg som gjør deg glad og fresh, at man samtidig jobber med vekten for sin egen helse og trivsels skyld betyr jo ikke at man ikke skal omfavne livet og flotte klær i mellomtiden :)

Jeg synes det er skikkelig fint med pene kjoler på større jenter, gjerne med svart strømpebukse, pene støvletter og en cardigan til hvis det er kaldt. Da mener jeg ikke digre bumsekjoler i depressive farger, men søte kjoler som har fasong og ikke er for lange. Viser frem bena og ser feminine ut. Du sier du har mage, men hva med det området som ligger under brystene, livet? De fleste er litt mer innsvinget her enn lenger nede på magen, hva med å fremheve dette stedet med kjoler og belter. Eller skjørt som festes høyt i livet, og har a-form som gir plass til magen under.

Jeans er også fullt mulig. Hvis du ikke ønsker å fremheve magen, kan du jo gå for noen pene jeans som viser formen på bena dine, og kombinere de med romantiske løstsittende topper som rekker litt ned på hoftene. 

Eller hva med løse penbukser i et godt materiale? Det er veldig inn nå med bukser som festes høyt i livet og har vide ben, og man kan kombinere dem med høye hæler på fest. Smashing! Det gjelder å velge gode materialer som ikke klistrer seg til hver eneste krinkel og krok på kroppen, men som glir kledelig over formene og gir dem plass. 

Og selvsagt: kule sko! Smykker og tilbehør! Neglelakk! Det er med på å heve ethvert antrekk, og der har vekten heldigvis null å si :) 

Noen kjappe bildesøk på nettet:

17319e42c8e6aa95264c4d59a2388988.jpg

2fa0f2a4f8dd88afb9c0c742e3ecc592.jpg

grid-cell-24933-1407943389-7.jpg

e32047c923423ca972618291042d38fa.jpg

2015-Winter-Long-Lace-Trench-Coat-Fashio

29cb5fa8dedb9415f534bad01a79628f.jpg

2995430534ad29eba96ae6f655ec9f8a.jpg

Anonymkode: 65f5f...2d9

• Liker 7
Skrevet

Har samme problem som deg. Stor mage som bare er i veien. Jeg sliter med å finne bukser som passer.  Enten sitter de som et skudd, men får ikke igjen knappen pga magen eller så får jeg igjen knappen,  men da er buksa løs i lårene. Håpløst!

Anonymkode: b4051...ed8

• Liker 1
Annonse
Skrevet
På 26. oktober 2016 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg sliter rett og slett med å finne klær som er flatterende på meg. Jeg er 30 kg overvektig, det meste sitter på magen, leggene og ryggen. 

F.eks bukser: Jeg har ganske tykke legger, og diger mage. Lårene er mer normale og hoftene er smale. Alle bukser er enten for trange over leggen eller så er de så stramme i magen at magen henger utenfor. Passer buksen i midjen så er den altfor stor i lårene eller sitter stygt over baken... Har lyst å prøve high-waist bukser, men har ikke funnet noen pene. 

Gensere: Blir ofte for korte på ermene fordi jeg trekker en del over ryggen, og de blir lett for korte fordi magen også trekker. 

Nå går det stort sett i vide kjoler og strømpebukse/tights. 

Hjelp?

(Vær så snill og ikke kommenter vekten min. Jeg jobber med det.)

Prøv bukser med høyt liv.

krysstopper

empirieliv

osv er mange måter en kan kle vekk f.eks mage

Skrevet

Nå er jeg en sucker for kjoler og skjørt og synes også at disse fint skjuler det man vil skjule og fremhever det man vil fremheve. Jeg er normalvektig, men med pæreform så har store lår og rumpe (ingen mellomrom mellom lår). Synes selv jeg ser mye bedre ut med kjoler enn med bukser. Så eier bare to par bukser. Synes trange bukser bare fremhever love-handles og lårene, mens trange kjoler skjuler dette og fremhever hoftene så kurvene kommer mer frem. Den prikkete kjolen på bildet over var veldig fin. Så  hadde jeg vært deg hadde jeg kledd meg slik! :) 

• Liker 1
Skrevet

Nydelige bilder og svar fra AB ..2d9

Jeg har mage selv og sliter veldig med å akseptere at kroppen har forandret seg. Fra å være på grensen til undervektig og flatmaga til å få en mage som buler...det er utfordrende på mange måter. 

Jeg prøver meg frem i ulike klestyper og ender ofte med å bli lav og firkantet eller at topper ol kryper oppover og jeg må dra de ned og buksa opp eller bukser som sitter ok på men som strammer for mye når jeg skal sitte eller knyte skoene.

Av dongeribukser har jeg funnet noen jeg kan ha på cubus, høyt liv og strech. Jeg kan faktisk sitte normalt med de buksene på og jeg kan og knyte skoene.

• Liker 2
Skrevet

jeg har et tips til deg for og få inn magen , bruk stay in eller hold in som de heter!!

sånne høyt livet truser nesten som holder in ''flesket''

husker ikke hva de heter men man kan ha det under klærnet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...