Gå til innhold

Vår flotte dag 20 juli...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig tid til å skrive litt å fortelle dere alle hvordan det gikk. Sorry for at det ikke har kommet før, men jeg måtte jo som dere vet i begravelse og, rett etter bryllupet, og siden det er 70 mil unna her jeg bor nå, så tok det litt tid.

Men i allefall, forberedelsene gikk kjempebra, og når jeg endelig kom meg i seng klokka 05.30 på lørdagsmorgen, var jeg sliten men kjempe fornøyd.

Koldtbordet var ferdig( Å for et koldtbord det ble, har fått så enormt mye skryt av det), lokale var pynta( hvite dukerr, gull, og sølv lys, hønsenetting,hviteroser, røde roser, ormegrass,store prestekrager, og bitte små gull og sølv hjerter), og alt annet var i boks.

For å være helt ærlig så så det helt perfekt ut.

Så sto jeg opp klokka 8 om morgenen, dusjet, pakket ned de siste tingene jeg skulle ha med, snakket litt med ungene, og satt de til å fylle poser med roseblader, og litt ris, før jeg ble henta av forloveren min klokka 09.30. Vi var hos frisøren kolkka 10.00 så da var det bare å sette igang.

Timene hos frisøren gikk kjempefort, og før jeg viste ord av det så var jeg helt ferdig pynta, og jeg ble helt sånn jeg hadde planlagt å bli.

Så kom brudebuketten min, og for et syn............. den var det en blanding mellom fersken, og hvite roser( tror det heter kjøttroser), formet i et langt hjerte, med masse grønt rundt. Herregud den var nydelig.

Så kom vår gode venn, og hentet oss i sin bmw, og når jeg kom ut fra frisøren så jeg at det ellers sørgelige været vi har her på vestlandet, var forandret til et nydelig solskinn.

Jeg møtte min kjære på utsiden av kirken, og vi gråt ganske lenge begge to, før vi gikk sammen oppover det lange kirkegulvet i volda kirke, etter brudemarsj frå nord møre.

Når vi hadde satt oss hilste presten oss velkommen før Børre Lødemel sang Jonas Fjeld sin sang: noe mer. Så var det det vanlige som skjer, pluss nye ringer og kyssing, før Børre Sang Åge Alexandersen sin sang: Æ e så gla i dæ.

Det var en så nydelig vielse, og jeg tror ikke jeg juger når jeg sier at det ikke fantest et tørt øye i den kirken.

Har fått masse skryt av den, og forledrene er så imponert over hva vi har klart å få til.

Etter dette var det utgang til brudemarsj fra Lødingen,gratulasjoner, kyssing på kirketrappen, roseblader, og ris kasting, før vi dro til fotografen.

Vi ankom festlokale ca klokka 17.00, og fikk servert pimpante, og så var det mere bilde taking.

Alle gjestene hadde vært inne å sett, og de skrøt og skrøt og gledet seg sånn til å spise.

Vi satte oss tilbords litt sent, men det gjorde ikke noe, og vår kjempeflinke toastmaster silje, fikk maten og programmet til å gå helt på skinner, og hun gjorde mye av det til en opplevelse for alle de som ikke hadde vært på sunn-møre tidligere.

Hun var helt spesiell, og kjempe flink.

Talene var gode, og spesielt talen til meg, fra min kjære. Da gråt til og med de tøffa gutta.Den var helt nydelig.

Så etter en stund, var det dessertbord, og så var det dansing.

Vi danset ikke vals, for det hadde vi ikke rukket å trent på, men en rolig dans.

Vennene vår har sagt det etterpå, at de ikke orket å stå å se på det, for det var så spesielt, at de bare gråt, så fler av de gikk ut.

Så danset vi og koste oss, og drakk litt( alle bortsett fra brudepart drakk)

så var det tid for kakekutting, og noen flere taler.

Mere dans..................

Hele dagen var helt perfekt, og en gammel onkel av min kjære sa til meg:

Jannemor det er en liten ting jeg vil si, som du vet så er tante, og jeg i mange brylluper vært år, og har vært det i mange år, men med hånda på hjerte må jeg bare si at dette er det beste, mest gjennomførte, og perfekte bryllupet vi noen gang har vært i.

Det varmet et sliten hjerte det.

Var hjemme igjen klokka 5, og koste oss litt sammen før vi inntok senga.

Dagen etter hadde vi ca 20 til lunsj, disse hjalp litt til med opprydding, og vi selv var hjemme klokkka 20.00, etter å ha ryddet resten.

Ryddet her hjemme mandag, så bryllupsvideoen, som er helt perfekt, og så kom toastmasteren med noen bilder hun haddet tatt i svart/hvitt, og de er så fine( skal legge de ut litt senere)

Total inntrykk: Absolutt perfekt. :hoho::ler: :D :P:lol:

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamila
Skrevet

Takk for at du delte dagen din med oss! Fikk helt frysninger jeg, hørtes helt perfekt ut, scorpion73. Kanskje du har noen bilder også?

Gratulerer masse!!!! og nyt tiden som kommer!!!!! (og må legge til at du som jeg gleder meg når jeg leser dette!!)

Sendte deg en PM også... lurte litt på dessertbordet deres!

Skrevet

Åååå gratulerer!!

Blir helt satt tilbake til vår store dag for bare en mnd siden. Hørtes ut som dere hadde en like fantastisk dag som oss :lol:

Lykke til i ekteskapet!!!

klem

Skrevet

Det hørtes helt perfekt ut!!!!!!!! Gratulerer masse Scorpion73 og lykke til videre :D

Skrevet

Stor gratulasjonsklem fra meg!

Som vanlig blir jeg kjemperørt hver gang jeg leser bryllupsreferater. Så koselig å lese at dere hadde en så fantastisk dag!

Hilsen Flo*

Skrevet

åhh.. høres ut som du hadde en fantastisk dag!! Håper du vil legge ut litt bilder, for jammen hørtes bordpynten flott ut... (hadde vært gøy med litt ideer...)

Lykke til som FRU!!

Skrevet

Gratulerer så mye!!!!

Det er bare så deilig å lese referater, får gåsehud som bare deg og gleder meg enda mer til det er min tur. :P

Det høres ut som om dere hadde en super dag, ta godt vare på minnene og hverandre. :wink:

Gjest Snorkfrøken
Skrevet

Gratulerer så mye fra meg også! Jeg satt på bakerste rad og fulgte godt med ;)

Dere var så fine - lett å se at dere er ordentlig glade i hverandre :)

Nå er det bare 3 dager igjen til det er min tur i den samme kirken! (Scorpion73: Har forresten fått høre at vi har felles kjente (din nabo) og at du bor rett ved der jeg er nå :) Volda er ikke så stor! )

Skrevet

Mange, mange gratulasjoner til dere begge! Så glad for å høre at dagen ble så perfekt og fin. Lykke til videre i fremtiden!!! :lol:

Skrevet

Gratulerer! Nå er dere mann og frue! (litt rart ikke sant?) :D Men såå romantisk!

Kjekt å høre at alt gikk så fantastisk! Jeg tenkte på deg den dagen, og håpte alt gikk bra. Og det hørtes til å være en kjempedag!

Gretulerer! Gratulerer! Lev lenge og lykkelig! :rodme:

Skrevet

Gratulerer sååå mye!!!

Dette hørtes helt fantastisk ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...