AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hei! Pergo Living Expression Longplanks er veldig populære gulv, så håper noen kan hjelpe meg: Vi holder på å legge dette gulvet nå, men vi er så usikre på hvor vi skal plassere skjøtene. Dere som har dette gulvet: Har dere tilfeldige skjøter, eller har dere lagt skjøtene i et tydelig mønster? Ble det isåfall mye avkapp? Vi har en del vinkler på rommet, så jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare å beregne plassering av skjøtene. Anonymkode: 3e45d...02e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Det er absolutt finest når det legges "tilfeldig" Anonymkode: c25a2...5d3 2
Kamelia83 Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Vi har lagt det på soverommet og da ble det egentlig ufrivillig skjøter i et mønster. Altså helt tilfeldig ble det et jevnt mønster.Skal snart legge resten av leiligheten, og da skal det heller brukes litt tid på å se at skjøtene blir mest mulig "tilfeldig".
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Takk for svar. Vil det si at dere feks anser det som ønskelig at to skjøter med 3 bord i mellom har 5-10 cm "avstand", framfor at de er parallelle? På alle bildene jeg finner på nett er bordene parallelle med et intervall på ca 3 bord. Anonymkode: 3e45d...02e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Synes det blir penest når det legges som her i videoen - flyttende, eller som du kaller det tilfeldig. Det er best for øye, tror jeg, å ikke finne et bestemt (og irriterende)mønster. Men jeg ser i diverse opptreningsgrupper på Facebook at mange legger det sånn som man legger planker på dekk - altså med mønster. Men jeg tror det gjør de på grunn av uvitenhet, og et sånt gulv ville drive meg personlig til vannvidd. Anonymkode: 38889...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå