AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Er det noen som har gjennomført utdannelse i andre land her? Hva studerte dere, og hvor var dere? Trives dere der, eller var det mest en negativ opplevelse? Anonymkode: 26ffc...b03
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg studerte veterinærmedisin i Ungarn, 5,5 år. En opplevelse jeg aldri ville vært foruten, som virkelig har formet meg til den personen jeg er i dag. Når det er sagt: Det var beintøft faglig, og jeg hadde ikke orket å gjøre det igjen! Anonymkode: f2b49...e11
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerte veterinærmedisin i Ungarn, 5,5 år. En opplevelse jeg aldri ville vært foruten, som virkelig har formet meg til den personen jeg er i dag. Når det er sagt: Det var beintøft faglig, og jeg hadde ikke orket å gjøre det igjen! Anonymkode: f2b49...e11 Hvordan ble du formet og hvilke erfaringer gjorde at du ble det? Er folk snille og hjelpsomme der? Ble du kjent med mange ungarere eller andre nordmenn? Anonymkode: b9ab1...f98
Sapree Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har tatt master i Markedskommunikasjon på Malta! Det er veldig få nordmenn som velger å studere på Malta for de vet så lite om landet! Men alle studier de har er på engelsk fordi de har engelsk som offisiell andrespråk. Jeg valgte dette landet siden det var billigere enn England, Australia og USA (mye lavere skolepenger), samt solhungrig nordmann jeg er Det er også ikke mange land som hadde akkurat dette studiet. Malta er også en tidligere engelsk koloni og er en del av "The British Commonwealth". Denne masteren varte i 12 måneder, det gav meg en god opplevelse av stedet og folket. Landet har rundt 300 soldager og blir varmere fra mai til utover oktober. Det er mange fine historiske steder å se og noen fine strender å besøke. Landet er veldig internasjonalt grunnet mange gaming bedrifter (skatteparadis), så det er folk fra alle land. Jeg ble bare kjent med folk fra forskjellige land, det var sjelden jeg traff en nordmann. Hoved universitetet er University of Malta, der har de alt av medisin studier til historie, alt av smak Fagelig lærte jeg masse fordi vi hadde en delt master fra UK og fikk inflydde forelesere fra UK samt lokale forelesere. Perspektivet var veldig internasjonalt og annerledes enn fokuset i Norge. Synes det var virkelig verdt det og anbefaler deg å studere i utlandet
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 På 27. oktober 2016 den 1.23, AnonymBruker skrev: Hvordan ble du formet og hvilke erfaringer gjorde at du ble det? Er folk snille og hjelpsomme der? Ble du kjent med mange ungarere eller andre nordmenn? Anonymkode: b9ab1...f98 Vanskelig å forklare, og det er nok et eksempel på "what doesn't kill you, makes you stronger." 😂 Jeg lærte å takle motgang, jeg lærte at man kan mislykkes, men man må bare reise seg og prøve igjen. Jeg lærte meg å legge bort det som funket hjemme, og tilpasse meg et helt nytt system - inkludert de tingene jeg kanskje ikke likte. Jeg har også fått vedig nære og spesielle forhold til mine venner, som fremdeles er like sterke selv om det er 10+ år siden vi var ferdige. Det er vel som alle andre steder - folk kan være snille og hjelpsomme, eller de kan ikke være det. Folk er forskjellige. Systemet der er også veldig hierarkisk, og det kan føre til at noen oppleves som lite "snille og hjelpsomme," men det er altså ikke det det egentlig handler om. Generelt vil jeg alltid anbefale å fra utenlands for å studere hvis man er nysgjerrig på det, uansett hvor det er! Jeg synes man bør være borte i MINST ett år, utveksling på ett semester er på ingen måte lang nok tid. Anonymkode: f2b49...e11 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg tok en bachelorgrad ved et universitet i London og jobbet i et stykke utenfor London to år etter endt utdanning og kan trygt si at det var den mest lærerike perioden i mitt liv. Det er noe totalt annerledes å bo i et annet land i forhold til å bare være på ferie eller besøk. Utenom et veldig godt studium som krevde fulle dager minst 6 dager i uka lærte jeg enda mer av å omgås og bli gode venner med mennesker fra andre land over lang tid. Livet mitt har blitt permanent bedre og jeg ser på livet i norge på en helt annen måte enn før jeg reiste. Selv om england ikke er spesielt eksotisk eller forskjellig fra Norge. Anbefaler ALLE som har muligheten til å studere i utlandet å gjøre det. Helst mer enn bare et semester Anonymkode: 5c017...81a
Gjest Overrasket Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Studerte i Paris, og har bodd i tre andre land på to kontinenter etter det. Jeg har trivdes på alle stedene.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en bachelorgrad ved et universitet i London og jobbet i et stykke utenfor London to år etter endt utdanning og kan trygt si at det var den mest lærerike perioden i mitt liv. Det er noe totalt annerledes å bo i et annet land i forhold til å bare være på ferie eller besøk. Utenom et veldig godt studium som krevde fulle dager minst 6 dager i uka lærte jeg enda mer av å omgås og bli gode venner med mennesker fra andre land over lang tid. Livet mitt har blitt permanent bedre og jeg ser på livet i norge på en helt annen måte enn før jeg reiste. Selv om england ikke er spesielt eksotisk eller forskjellig fra Norge. Anbefaler ALLE som har muligheten til å studere i utlandet å gjøre det. Helst mer enn bare et semester Anonymkode: 5c017...81a Hvordan ser du på livet i Norge nå? Bor du fortsatt i utlandet? Anonymkode: b9ab1...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå