AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Del Skrevet 26. oktober 2016 Hvordan kan atferd, som kommer frå evolusjon, vere en del av tilpassingene til omgivelsene? Anonymkode: c0f2b...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Del Skrevet 26. oktober 2016 Fordi adferd som ikke er tilpasset omgivelsene dør ut? Anonymkode: 0a282...3a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Del Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi adferd som ikke er tilpasset omgivelsene dør ut? Anonymkode: 0a282...3a1 Det er ikke sikker. Det kan være andre egenskaper i individet med uønsket adferd som gjør at individet likevel får forplantet seg videre. Anonymkode: 6b12f...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 27. oktober 2016 #4 Del Skrevet 27. oktober 2016 Noe adferd læres av foreldre eller andre individer. Man lurer på om det lagres mer i DNA enn man har trodd. Genene utgjør bare noen få prosent av DNA, resten er der av en grunn. Men hva det gjør, vet man ikke sikkert enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 29. oktober 2016 #5 Del Skrevet 29. oktober 2016 På 26.10.2016 den 21.51, AnonymBruker skrev: Hvordan kan atferd, som kommer frå evolusjon, vere en del av tilpassingene til omgivelsene? Anonymkode: c0f2b...326 Folk er generelt ikke enige i hva evolusjon er, bortsett fra at de fleste tar avstand fra Darwins versjon.. Så å bruke evolusjon som forklaring på noe som helst, er ikke særlig intelligent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 29. oktober 2016 #6 Del Skrevet 29. oktober 2016 På 26.10.2016 den 21.59, AnonymBruker skrev: Fordi adferd som ikke er tilpasset omgivelsene dør ut? Anonymkode: 0a282...3a1 Hvor har du dette fra? kilde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 29. oktober 2016 #7 Del Skrevet 29. oktober 2016 På 27.10.2016 den 20.03, stan skrev: Noe adferd læres av foreldre eller andre individer. Man lurer på om det lagres mer i DNA enn man har trodd. Genene utgjør bare noen få prosent av DNA, resten er der av en grunn. Men hva det gjør, vet man ikke sikkert enda. Junk DNA, er et gammelødags uttrykk, da evolusjonister tidligere forkasta storparten av DNAet fordi det ikke passet med evolusjonslæren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #8 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvordan kan det ikke være det? Anonymkode: e9a71...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 29. oktober 2016 #9 Del Skrevet 29. oktober 2016 2 timer siden, debatant skrev: Junk DNA, er et gammelødags uttrykk, da evolusjonister tidligere forkasta storparten av DNAet fordi det ikke passet med evolusjonslæren. Det virker helt urimelig at største parten av DNA ikke har noen funksjon. Hvilke funksjoner, vet jeg ikke, men at det har en hensikt er jeg sikker på. Naturen sløser ikke, og ville ikke kaste bort energi på masse unyttig DNA. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 31. oktober 2016 #10 Del Skrevet 31. oktober 2016 På 30.10.2016 den 0.31, stan skrev: Det virker helt urimelig at største parten av DNA ikke har noen funksjon. Hvilke funksjoner, vet jeg ikke, men at det har en hensikt er jeg sikker på. Naturen sløser ikke, og ville ikke kaste bort energi på masse unyttig DNA. Enig med deg her, om vi ikke vet funksjonen betyr det ikke nødvendigvis at det ikke har funksjon - i så fall ville naturen forenklet det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #11 Del Skrevet 31. oktober 2016 Atferd trenger ikke være "perfekt", det trenger bare å kunne fungere godt nok til at arten får reprodusert seg. Avvikende atferd kan føre til død. Feks mus er vanligvis redd katter. Det er en parasitt som angriper hjernen hos musen slik at atferden endres, og de mister frykten for katter. De musene vil dø. Og feks : Fungerer ikke morsinstinktet vil avkommet dø. Er man mer aggressiv en normalen, er det større sjanse for å dø. Osv osv. Anonymkode: aac91...b18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. november 2016 #12 Del Skrevet 11. november 2016 På 29.10.2016 den 22.16, debatant skrev: Folk er generelt ikke enige i hva evolusjon er, bortsett fra at de fleste tar avstand fra Darwins versjon.. Så å bruke evolusjon som forklaring på noe som helst, er ikke særlig intelligent. At du ikke vet hva evolusjon er betyr ikke at alle andre er like kunnskapsløse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 13. november 2016 #13 Del Skrevet 13. november 2016 (endret) På 30.10.2016 den 0.31, stan skrev: Det virker helt urimelig at største parten av DNA ikke har noen funksjon. Hvilke funksjoner, vet jeg ikke, men at det har en hensikt er jeg sikker på. Naturen sløser ikke, og ville ikke kaste bort energi på masse unyttig DNA. Junk var en betegnelse (uheldig sådann) som ble brukt fordi disse delene av DNA ble ikke brukt til å lage proteiner. I ettertid viser det seg at områdene blir brukt til andre formål f.eks RNA gener. Så opprinnelig var junk = ukjent eller ingen funksjon. Begrepet har ingenting med evo.t og konspirasjonteorien til debatant å gjøre. Tvert i mot, evolusjon av RNAgener er et perfekte bevis for felles opphav. Endret 13. november 2016 av Midgard 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 14. november 2016 #14 Del Skrevet 14. november 2016 På 11.11.2016 den 22.53, jabx skrev: At du ikke vet hva evolusjon er betyr ikke at alle andre er like kunnskapsløse. Så hva sier ET i 2016, og hvor finner en den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 19. november 2016 #15 Del Skrevet 19. november 2016 På 26.10.2016 den 21.51, AnonymBruker skrev: Hvordan kan atferd, som kommer frå evolusjon, vere en del av tilpassingene til omgivelsene? Anonymkode: c0f2b...326 Det er vel ingen som vet hva evolusjon er eller betyr. Da det aldri er observert. Derfor blir det meningsløst å bruke evolusjon som en forklaring på noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #16 Del Skrevet 20. november 2016 På 19.11.2016 den 16.58, debatant skrev: Det er vel ingen som vet hva evolusjon er eller betyr. Da det aldri er observert. Derfor blir det meningsløst å bruke evolusjon som en forklaring på noe som helst. Flotte greier prøv nå å bytte ordet "evolusjon" med ordet "gud" i setningen din over. Anonymkode: cc8aa...e29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 20. november 2016 #17 Del Skrevet 20. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Flotte greier prøv nå å bytte ordet "evolusjon" med ordet "gud" i setningen din over. Anonymkode: cc8aa...e29 Gud har i motsettning til evolusjon åpenbart seg. Og det finnes masse historiske dokumenter som underbygger det. Evolusjon, er forskere ikke engang enige i hva betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 20. november 2016 #18 Del Skrevet 20. november 2016 På 11.11.2016 den 22.53, jabx skrev: At du ikke vet hva evolusjon er betyr ikke at alle andre er like kunnskapsløse. Fortell hva du legger i evolusjon, for du er vel ikke kunnskapsløs, eller......? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #19 Del Skrevet 20. november 2016 16 minutter siden, debatant skrev: Gud har i motsettning til evolusjon åpenbart seg. Og det finnes masse historiske dokumenter som underbygger det. Evolusjon, er forskere ikke engang enige i hva betyr. Jeg er verken ateist eller religiøs så jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en gud. Jeg er åpen for alt, er det noe som verken kan bekreftes eller avkreftes så er det en mulighet for at det er sannheten. Men det virker som om du er ganske så tvangsynt, såpass at viss en forklaring/teori ikke passer inn med din virkelighetsoppfating så er det feil. uansett du får ha en god natt . Anonymkode: cc8aa...e29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 21. november 2016 #20 Del Skrevet 21. november 2016 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er verken ateist eller religiøs så jeg skal ikke påstå at det ikke finnes en gud. Jeg er åpen for alt, er det noe som verken kan bekreftes eller avkreftes så er det en mulighet for at det er sannheten. Men det virker som om du er ganske så tvangsynt, såpass at viss en forklaring/teori ikke passer inn med din virkelighetsoppfating så er det feil. uansett du får ha en god natt . Anonymkode: cc8aa...e29 God natt til deg og. Er det trangsynt av meg at forskere verden over legger forskjellige ting i evolusjonen. wow Endret 21. november 2016 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå