Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Buhu! Jeg har nylig fått påvist perioral dermatitt, og er litt nedfor. Er det noen som har erfaring og kan komme med noen produktanbefalinger? Jeg trenger visst både ny rens og fuktighetskrem, da det jeg har tydeligvis er for sterkt... Jeg ser også at det anbefales å ikke bruke sminke i fjeset, men det er helt uaktuelt, fordi jeg synes huden er så skjemmende... Hvilken sminke gjør minst skade på huden? 

Anonymkode: 5311b...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. jeg har også nettopp fått påvist Perioral dermatitt. Kjenner meg så igjen i det du skriver om å være neffor pga dette.. jeg får to skikkelig kviselignende kuler som ser ut som skikkelig byller, skikkelig hovene. Og dette på haka, ikke særlig pent..

jeg var hos fast legen og fikk krem som heter rozex som skal brukes i 6-8uker, fikk ett skikkelig utbrudd etter jeg begynte med denne så dro til legen og krevde antibiotikakur også, tetracyclin (kvisekur) og skal bruke rozex krem ved siden av, det er en antibiotika krem som bruker 6-8uker for å virke. Håper dette gir seg da. Blir så dårlig av å se meg i speilet med dette i trynet..

skal også til hudlege på tirsd. For å høre hva han sier, spurte legen om hun var 100% sikker på at d var PD, noe hun ikke var🤔😂

ifht sminke så slutter jeg heller aldri med dette, da jeg hat litt små arr og røde flekker etter PD. Men har lest at mineral sminke kan trigge PD. Skal på hudpleie salong og kjøpe meg en god foundation der tenker jeg..

åssen er utbruddet ditt?

Anonymkode: 4453b...c32

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.. jeg har også nettopp fått påvist Perioral dermatitt. Kjenner meg så igjen i det du skriver om å være neffor pga dette.. jeg får to skikkelig kviselignende kuler som ser ut som skikkelig byller, skikkelig hovene. Og dette på haka, ikke særlig pent..

jeg var hos fast legen og fikk krem som heter rozex som skal brukes i 6-8uker, fikk ett skikkelig utbrudd etter jeg begynte med denne så dro til legen og krevde antibiotikakur også, tetracyclin (kvisekur) og skal bruke rozex krem ved siden av, det er en antibiotika krem som bruker 6-8uker for å virke. Håper dette gir seg da. Blir så dårlig av å se meg i speilet med dette i trynet..

skal også til hudlege på tirsd. For å høre hva han sier, spurte legen om hun var 100% sikker på at d var PD, noe hun ikke var🤔😂

ifht sminke så slutter jeg heller aldri med dette, da jeg hat litt små arr og røde flekker etter PD. Men har lest at mineral sminke kan trigge PD. Skal på hudpleie salong og kjøpe meg en god foundation der tenker jeg..

åssen er utbruddet ditt?

Anonymkode: 4453b...c32

Ser ut omtrent som når man googler bilder av perioral dermatitt, bare litt hissigere. Dekker hele haka, og under nesa, men ingenting på overleppa... Veldig kjipt synes jeg :-( Men jeg har brukt en del syrer i hudpleien i det siste, så jeg forstår hvorfor det har skjedd egentlig... Lesson learned! 

Synes det er vanskelig å dekke med sminke, huden ser bare knudrete ut... men bedre enn uten sminke, såklart.

Hvilke hudpleieprodukter bruker du utover legemidlene?

Anonymkode: 5311b...93a

Skrevet

Jeg bruker også syre produkter fra elixir, som skal være bra urenhud.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk dette for noen år siden - uten at jeg vet hvorfor. Mistenker allergisk reaksjon etter hyppig bruk av selvbruning. Har ikke sett noe til det siden. For meg var det uaktuelt å skippe sminken, så jeg måtte bare bruke det. Brukte ingen spesielle hudprodukter. Brukte tetracyclin i 3 uker og det var borte. Heldigvis.

Anonymkode: c6bf8...b40

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med flg regel:

Du kan ikke lage innlegg til: 

Sitat

Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng - for eksempel datainnsamling eller verving av intervjuobjekter osv. Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok.

Mvh Sulosi, mod.

Skrevet

PD skal behandles med tetracyklin og helst ikke noe kremer.Jo mer du styrer = jo værre blir det  i følge min hudlege

Jeg fikk antibiotika og gikk på dette lenge..!! Fikk streng beskjed om å kutte ut rensekremer osv .Kun bruke normal såpe og klut .IKKE bruke fuktighetskremer.Men i nødstilfelle bruke lotion, da det er mer vannbasert og ikke så kremete.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...