Gå til innhold

hva bruker dere under skoene? det er glaaaatt ute!

Missycat

Anbefalte innlegg

jeg har lett byen rundt etter gummi/lim til å ha under støvlettene mine slik at de ikke må stå å støve ned helt til våren kommer. jeg har ikke lyst å gå i fjellsko i et halvt år... :roll: skal det ikke finnes noe å lime under som ikke vises oppå?

så lurte jeg på hva dere bruker å feste på skoene (når jeg skal gå tur og jogge, er ikke så viktig om det vises da) er det de som man fester rundt tåen med en reim (som alle gamle damene har) eller de gummi-greiene som man hekter rundt tåen?

er lei av å gli nå.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har støvletter som ikke glir veldig, og når det blir speilholke, så tar jeg frem "bestefar-piggene"!!! :ler:

skoene mine er ikke fjellsko, men de har en god såle som gjør at de ikke sklir så lett. men når det blir speilglatt så er det vel stort sett bare pigg som funker for min del.

jeg har ikke de plastikksakene, men skikkelige pigger/brodder/tagger som festes på skoene med sort strikk!!

ser sikkert skikkelig bestefar ut, men så lenge jeg ikke sklir og kan trave av gårde uten bekymring, så er det helt greit for meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fester i grunn aldri noe under skoene! Tror ikke det er så mange yngre som gjør det? Jeg har i allefall bare sett gamle damer / menn som gjør det.. Velger heller å gå litt mer forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jepp, jeg er eldgammel!! :sjarmor:

(men både i tromsø og trondheim var det ikke bønn, så ganske mange i trondheim som prøvde å ta seg frem i gata mi uten brodder, og jeg kan love at de så ti ganger dummere ut som bambi på isen en jeg gjorde med mine bestefarbrodder!!!) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i know! jeg bor også i trondheim, og det er såpeglatt veeldi mange steder! liker ikke å gå å stabre rundt å spenne hele kroppen - vertfall ikke når jeg skal gå tur for å bevege meg :)

men det er ingen som vet om noe som kan klistres under pene støvletter? åååh har så lyst å ha de på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Var ikke sånn ment da! Selvfølgelig kan yngre bruke det.. Men jeg har aldri sett det før! Kanskje fordi at her jeg bor er det ikke like stort behov for det! Snør de på du! Ikke føl deg gammel av den grunn!! :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet de hadde det før ihvertfall, noe du kan kline på under skoa, har du en skoringen butikk i nærheten, så hør. Vet de hadde det før, men vet ikke om det er i salg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

de fleste butikker har lapper dere kan lime på under skoene så slipper dere de bestemor taggene ;)

Bare titt, de fleste skal ha sånt.

Noen av de er litt sandpapiraktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Trondheim er isbrodder nesten et MÅ-HA-produkt om vinteren. Jeg har vært innom de fleste typer, og har endt opp med samme typen som postbudene bruker. Hel såle med store muttere under. De kan skiftes (blir faktisk gangske så slitt i løpet av en sesong). Det er strikk over tærne og bak hælen, og sitter son støpt, både på foten og på isen. Om andre synes det ser teit ut? Jaja, men det er i hvert fall ikke jeg som må humpe rundt på krykker. For ikke snakke om hvor elegante folk er når de klamrer seg til gjerder og skilt..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Minne meg på å huske å kjøpe brodder!*

har noen som minner om sandpapir, med svart reim forran og bak, men de funker ikke når det er litt slaps. Da fylles de opp. Skikkelige pigger er bedre. Heller gå støtt enn å ramle og brekke noe. Is er noe dritt! :-x Særlig når unger aker der man skal gå så det omtrent er polert under beina på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en skobutikk-kjede. de har som regel et kjempeutvalg av sånt. Kjøpte noe til å bruke på joggeskoa mine i vinter, var supert. Det var beregna på jobbesko også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...