AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hvordan problematiseres aktiv dødshjelp i et helt halvt år? Må skrive en oppgave og har ikke rukket å lest boken. Kan noen komme med noen innspill? Anonymkode: c89d2...30d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Hvor mye av boken har du lest, og hvor lang tid har du på deg? Anonymkode: cc2d5...b57
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Gjør dine egne lekser. Anonymkode: 411ed...f40
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #4 Skrevet 27. oktober 2016 Har lest litt under halve boken. Har skrevet noe om dette , trenger bare litt innspill siden jeg har ikke nok. Anonymkode: c89d2...30d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 Det som er litt spesielt akkurat med denne boken, er science fiction-elementet mot slutten. Etter at Will har begått assistert selvmord, viser det seg at han har lastet opp personligheten sin til en app som er lastet ned til Louisas telefon, som hun kan kommunisere med via chatting. Så vi sitter igjen med en følelse av at samtidig som han er død, så lever han videre på en måte. Et viktig spørsmål er jo hvorvidt det virkelig er Will som snakker med Lousia gjennom denne appen, eller om det ikke er noe annet enn et dataprogram som etterligner ham slik han pleide å være. Slutten er ganske åpen, men jeg liker å tro at det virkelig er Will. Men hva dette har å si for aktiv dødshjelp, vet jeg ikke helt. Man kan kanskje si at døden ikke er helt endelig for ham, i og med at han lever videre digitalt, og at avgjørelsen hans om å begå assistert selvmord ikke er like "forpliktende" som i virkeligheten. Bokkarakteren oppgir rett og slett mindre enn han ville måttet gjøre i den virkelige verden. Anonymkode: 3f2b1...721 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå