Gjest star123 Skrevet 5. november 2016 #21 Skrevet 5. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har noen av dere syntes at laminat ser "billig" ut? Vi laminat i kjellerstua (pergo living expression i moderne grå eik fra Coop) og jeg er kjempefornøyd og synes gulvet ser veldig fint ut. Og har lyst å bytte til samme i hele første etasje. Men så var jeg på besøk hos noen som nylig la også samme Pergo laminat men i hvit eik i hele leilighet - og det ser slett ikke pent ut, synes jeg, det ser billig og kunstig ut. Jeg kan ikke skjønne at det skal variere sånn imellom farger på samme laminat. Så nå vet jeg ikke om jeg tør å legge laminat i hele første etasje.. Kan være lysforhold og størrelse på kjellerstua som gjør at det ser bra ut? Altså, det er jo relativt mørkt og small rom.. Anonymkode: 37e10...063 Laminat er ikke fint, har 2 år gammel laminat i stuen. faen jeg angrer ser veldig falskt ut. er 189,- laminat. Tenk frem over. med parkett kan du slipe 2-3 ganger. velger du laminat kommer du garantert til å angre. Se på den linken litt over her om parkett. Jo høyere pris på parkett jo mere vann og riper tåler den. Mitt beste råd kjøp parkett. vis dere skulle selge huset en gang så kommer kjøpere til og se etter parkett ikke laminat.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #22 Skrevet 6. november 2016 Det finnes da mye fin laminat. Jeg synes mye av longplank fra pergo har stygge skjøter. Det er ikke pent når man ser at det er plastikk i skjøtene. Synes Sensation ser mer ekte ut. Anonymkode: 508e7...5f9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #23 Skrevet 7. november 2016 På 5.11.2016 den 23.49, star123 skrev: Laminat er ikke fint, har 2 år gammel laminat i stuen. faen jeg angrer ser veldig falskt ut. er 189,- laminat. Tenk frem over. med parkett kan du slipe 2-3 ganger. velger du laminat kommer du garantert til å angre. Se på den linken litt over her om parkett. Jo høyere pris på parkett jo mere vann og riper tåler den. Mitt beste råd kjøp parkett. vis dere skulle selge huset en gang så kommer kjøpere til og se etter parkett ikke laminat. Med små barn og dyr i huset er ikke det aktuelt med parkett, tror jeg. Jeg har dårlig erfaring med stygg parkett både i forrige leilighet og i huset nå. Så det gjelder bare å finne laminat som ser best og mest naturtro ut.. Men jeg ser dessverre at det er vanskelig å stole på hva andre folk er fornøyd med. Noen virker å ha veldig lave krav. Men hvilken har du som du synes ser falskt ut? Anonymkode: 37e10...063
Gjest star123 Skrevet 7. november 2016 #24 Skrevet 7. november 2016 Har harmoni grå eik. Ta deg en tur på nærmeste byggevare butikk og ta deg en kikk. den jeg har er ikke struktur, skal ikke se bort fra at det er litt mer naturtro 😊
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #25 Skrevet 8. november 2016 Tror muligens jeg har byttet mening nå🙈 Nå lurer jeg på å slipe parketten og beise.... Anonymkode: d41f9...100
Gjest star123 Skrevet 8. november 2016 #26 Skrevet 8. november 2016 Men slipe parkett er ingen enkel ting. ville anbefale deg og leie inn noen som driver med dette. 1 sekund for lenge på et sted så blir det stygt 😊
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #27 Skrevet 9. november 2016 12 timer siden, star123 skrev: Men slipe parkett er ingen enkel ting. ville anbefale deg og leie inn noen som driver med dette. 1 sekund for lenge på et sted så blir det stygt 😊 Det stemmer ikke! Jeg har slipt ned parketten på stuen vår og jeg hadde aldri gjort noe lignende. Leide slipemaskin og fulgte instruksjonen og det ble veldig bra. Den største jobben var å tømme stua for absolutt alt og vaske ned etterpå, det ble mye støv. Jeg gjorde det om sommeren med dører og vinduer på fullt gap. Men vanskelig? Nei. Gulvet er veldig fint enda, syv år etterpå. Anonymkode: b1c3b...122
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #28 Skrevet 9. november 2016 20 timer siden, star123 skrev: Men slipe parkett er ingen enkel ting. ville anbefale deg og leie inn noen som driver med dette. 1 sekund for lenge på et sted så blir det stygt 😊 Skal leie inn noen, koster litt mer enn den laminaten jeg lurte på, men da slipper vi jo jobben selv Anonymkode: d41f9...100
tdm900 Skrevet 9. november 2016 #30 Skrevet 9. november 2016 Kommer aldri i livet til å velge parkett! Slites alt for fort når det brukes. Ser det er noen tidligere her som sverger til den, MEN, den er milevis unna styrken en god laminat har! Det merka vi etter å hatt stor hund som ikke sparte på kreftene når den akselrerte og hadde full brems over stuegulvet Den var like fin etter 15år som da den var ny. Dét var ikke parketten! Og om det ligger parkett på et gulv i et salgsobjekt, tror jeg svært lite på at det er noe fremmende for et salg!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #31 Skrevet 11. november 2016 På 9.11.2016 den 19.17, tdm900 skrev: Kommer aldri i livet til å velge parkett! Slites alt for fort når det brukes. Ser det er noen tidligere her som sverger til den, MEN, den er milevis unna styrken en god laminat har! Det merka vi etter å hatt stor hund som ikke sparte på kreftene når den akselrerte og hadde full brems over stuegulvet Den var like fin etter 15år som da den var ny. Dét var ikke parketten! Og om det ligger parkett på et gulv i et salgsobjekt, tror jeg svært lite på at det er noe fremmende for et salg! Ja det er akkurat det jeg også tenker.. Nå har vi gammel parkett riktignok, og jeg er ikke bekymret for den for det skal uansett byttes (selv om den er av heltre, eik og derfor er litt synd) - men jeg ser hvor fort riper kommer, og ungene drar stoler langs gulv, og dyr har klor, og det har jeg ikke nerver til, men en ny og dyr parkett. Ellers kunne vi kanskje slipt det gulvet vi har. Anonymkode: 37e10...063
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå