Gå til innhold

Kan du anbefale et sted og hotell på gran canaria?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal på min første kjærestetur til syden! 

Vi ønsker ikke å reise så langt derfor vurderer vi gran canaria, da det er litt varme der selv nå på vinteren. 

Men er det noen som har noen anbefalinger på sted og hotell?

Send gjerne linker, de blir gledelig mottatt. :) 

Fint hotell, nær stand og sentrum hadde vært fint :) 

Anonymkode: 8692c...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på høstferie til Gran Canaria. Bodde på Lopesan Baobab, i Meloneras, helt nede på sørspissen. Det var et fantastisk hotell med mange flotte basseng og veldig god mat. Det var en skikkelig drømmeferie, men så er ikke min familie så vant til å bo på femstjerners hotell, så vi var lette å imponere.

http://www.apollo.no/reiser/europa/spania/kanarioyene/gran-canaria/meloneras/hotell/lopesan-baobab-resort---vinter-2016-2017?reviewType=tripadvisor&productCategoryCode=flightAndHotel&displayBrochurePrice=false&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&durationGroupCode=0&paxAges=18,18&departureDate=2016-10-27

Beliggenhet var bra, men det er ingen stor by rett utenfor, da Meloneras er et rolig område med store og flotte hoteller. En fantastisk sandstrand og flotte sanddyner med ørkensand rett ved siden av. Man kan leie bil og komme seg overalt på øya relativt kjapt. Men ønsker dere en ferie med litt mer uteliv og fest, bør dere kanskje vurdere en annen by. :)

Anonymkode: fe819...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Lopesan Baobab er et flott hotell. Ligger supert til også. Jeg vil også anbefale et annet supert hotell og det heter Lopesan costa meloneras resort. Skikkelig luksus hotell som ligger litt nærmere stranden enn baobab. Men begge hotelle er helt fantastiske 😃

Anonymkode: ef213...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Mogan. og Cordial Mogan Valle hotellet. Ligger veldig fint til

Anonymkode: f11dc...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, October 26, 2016 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg skal på min første kjærestetur til syden! 

Vi ønsker ikke å reise så langt derfor vurderer vi gran canaria, da det er litt varme der selv nå på vinteren. 

Men er det noen som har noen anbefalinger på sted og hotell?

Send gjerne linker, de blir gledelig mottatt. :) 

Fint hotell, nær stand og sentrum hadde vært fint :) 

Anonymkode: 8692c...4b4

Pris avgjør hva og hvor du bør bo. Ser noen oppi her anbefaler Mogan, det er et sted jeg absolutt ikke trives på. Fra Playa Del Cura og ned til Arguineguin eventuelt Maspalamas/sonenland er det varmt og godt og trivelig over det hele. Kommer du lenger sør øst så har du kald vind stående på hele året, derfor er sørvest det stedet Nordmenn reiser og bor i vinterhalvåret. 

I Puerto Rico har du mengder av hoteller å velge mellom i tillegg til grei strand. Amadores er oppskrytt med sin tilkjørte hvite og utvaskede strand og flere hoteler i høy prisklasse. 

Mens Amfi del mar/ Bjørn Lyng stranden er vel så bra. Balito og Marina elite er et koselig, rolig hotel men litt avsidesliggende i forhold til byliv, da må du enten like å gå eller bruke buss/taxi. 

I tauritodalen er det og flere hotel men  her ligger det enda mer øde til enn Balito og det er kaldere der oppe. Hva du velger kommer an på ønsker og lommebok samt hva som er tilgjengelig. Mye blir utsolgt før sesongen er begynt. 

Anonymkode: 77e35...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er unge, ville jeg valgt Playa del Ing les eller Maspalomas. Flotte strender og masse utesteder. Porto Rico synes jeg er død skjevdeling.  Morgan er ok. Las Palmas er selvfølgelig spennende, men mer usikkert med vær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i las Palmas et år,  ikke så veldig varmt,  men veldig mye å finne på :)  Det er en kjempefin strand der,  men desverre en del bølger. Husker desverre ikke hva hotellet het, men det finnes veldig mange nært stranda.

Anonymkode: feb4f...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...