AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hei! Jeg pendler daglig med tog til skolen. Nå er togene mine innstilte og jeg må kjøre bil hele veien (finnes ikke annen kollektivtransport her). Vet noen hvordan jeg går frem for å få refusjon på bilkjøringen? På nsb (https://www.nsb.no/om-nsb/kontakt-oss/refusjon-ved-utlegg) står det: "Du kan søke om erstatning hvis du har hatt utlegg til alternativ transport/andre utgifter som følge av forsinkelse" jeg har jo ingen bevis på at jeg måtte kjøre selv, annet enn at toget mitt ikke gikk? Anonymkode: 9e6ff...b4d
LittleBabyBlue Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 https://www.nsb.no/om-nsb/siste-fra-nsb/streiken-fortsetter-men-trappes-ikke-opp-fredag-14.10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 9 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: https://www.nsb.no/om-nsb/siste-fra-nsb/streiken-fortsetter-men-trappes-ikke-opp-fredag-14.10 Hm, takk! Da prøver jeg å søke i den vanlige "erstatning ved forsinkelse"-søknaden når streiken gir seg :-) Anonymkode: 9e6ff...b4d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, takk! Da prøver jeg å søke i den vanlige "erstatning ved forsinkelse"-søknaden når streiken gir seg :-) Anonymkode: 9e6ff...b4d Desverre ! Streik rammes av loven om " force majeure " Anonymkode: 8a042...18c
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre ! Streik rammes av loven om " force majeure " Anonymkode: 8a042...18c hæ? Anonymkode: 9e6ff...b4d
Dexters Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 https://lovdata.no/artikkel/force_majeure/103
LittleBabyBlue Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Nsb har selv sagt at man kan få refusjon. Her er fra linken jeg la ut ovenfor: "Refusjon av billetterFå refusjon av ubenyttede billetter til innstilte avganger ved å henvende deg til [email protected] (oppgi referansenummer eller legg ved kopi av billetten), ring 815 00 888 eller kontakt betjente stasjoner. De som har periodebillett kan søke om refusjon for perioden de er berørt av streiken." Tviler også på om de kan påberope seg force majeure nå som streiken har vart så lenge, og ikke lenger kan bli sett på som en uforutsett hendelse de ikke visste om når billetten ble solgt. Endret 26. oktober 2016 av LittleBabyBlue 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå