AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg og min samboer har vært sammen i ca 3 år nå. Det første året var jeg ganske sjenert og sa ikke spesielt mye. Det første året bodde jeg og min samboer hos hans foreldre. Vi bodde veldig oppi hverandre, så jeg merket at svigerfar var ganske gretten om dagene. Dette var noe jeg begynte å irritere meg over, og begynte å irritere meg over samboer fordi jeg ville at han skulle si mer ifra til svigerfar når han var sur og klagde på unødvendige ting. Endelig etter ett år flyttet vi ut, men likevel etter å ha "sluppet" å vært med de hver dag, så er svigerfar enda gretten og irriterer seg over unødvendige ting. Hos han skal alle spørsmål vi stiller være en selvfølge, hvis dere skjønner. Ja, han kan være i topp humør, men han er en veldig gnålete kar og kommenterer ALT. Eksempel: var hos svigers en dag. Lurte på hvor jeg hadde lagt mobilen min så sa jeg til meg selv "hvor i alle har jeg lagt mobilen min?", så sier han noe sånn "HERREGUD GÅR DA AN Å LETE FØR MAN SPØR OM DUMME TING". okei?? Men når han ikke finner noe, nei da blir han sur og skal ha ALLE til å lete til det er funnet. Kommenterer jeg eller samboer tilbake, nei da har svigerfar rett og nei han skal man ikke kommentere med. Men i det siste har jeg begynt å "like" å kommentere han. Jeg bryr meg ikke om han irriterer seg over meg. Men jeg er fortsatt litt småredd for å kommentere på dumme ting han sier, for han GIR SEG IKKE. Selv om jeg vet 100% at jeg har rett i noe, og han har lest en gang på nettet det omvendte, da skal han vinne diskusjonen. Jeg vil at han skal gi seg, men han er bare slik. Jeg klarer ikke slutte å irritere meg over han. Anonymkode: a1e31...5d5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Huff, da er din enda verre enn min. Min snakker selv om munnen er full at mat. Det er jo skikkelig artig når man prøver å lære sitt eget barn bordskikk. Min svigerfar er også slik at han bare må snakke om alt mulig, han har veldig sterke meninger om alt da han er politiker, nytter nok ikke å endre på verken din eller min svigerfar. Det er snakk om personligheter som er så inngrodd hos disse gamle karene, og min svigerfar er dessuten skilt, så det er jo bare plent umulig. Man må rett og slett korte ned på antall timer man er med dem hvis man ikke klarer å være seg selv rundt dem. Du behøver heller ikke takke ja til eventuelle middagsinvitasjoner hos ham om du virkelig mistrives så dårlig i hans selskap. Har du prøvd å sette han ordentlig på plass, ved å si (glefse om du må) at du har din rett til å ivareta din egen personlighet selv når du er rundt ham. Anonymkode: 86f8f...3e2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurte på hvor jeg hadde lagt mobilen min så sa jeg til meg selv "hvor i alle har jeg lagt mobilen min?", så sier han noe sånn "HERREGUD GÅR DA AN Å LETE FØR MAN SPØR OM DUMME TING". okei?? Anonymkode: a1e31...5d5 lol. Jeg hadde nok dradd noen ironiske spøker i de tilfellene Anonymkode: 87a44...ed1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, da er din enda verre enn min. Min snakker selv om munnen er full at mat. Det er jo skikkelig artig når man prøver å lære sitt eget barn bordskikk. Min svigerfar er også slik at han bare må snakke om alt mulig, han har veldig sterke meninger om alt da han er politiker, nytter nok ikke å endre på verken din eller min svigerfar. Det er snakk om personligheter som er så inngrodd hos disse gamle karene, og min svigerfar er dessuten skilt, så det er jo bare plent umulig. Man må rett og slett korte ned på antall timer man er med dem hvis man ikke klarer å være seg selv rundt dem. Du behøver heller ikke takke ja til eventuelle middagsinvitasjoner hos ham om du virkelig mistrives så dårlig i hans selskap. Har du prøvd å sette han ordentlig på plass, ved å si (glefse om du må) at du har din rett til å ivareta din egen personlighet selv når du er rundt ham. Anonymkode: 86f8f...3e2 Haha, uff! Ja, min svigerfar har også veldig sterke meninger og går veldig imot meg fordi jeg ikke liker samme parti som han. Han prøver å vende og vri på alt slik at jeg skal gå over til "hans" parti. Jeg føler meg noen ganger frekk bare jeg går imot han, selv om jeg ikke egentlig er det. Ikke det at jeg angrer på det jeg sier, men jeg er redd for å gå enda hardere til verks hehe. Har sittet og "planlagt" hva jeg skal si neste gang han glefser mot meg eller min samboer, men jeg har bare aldri turt det. Selv svigermor kjefter på svigerfar dersom han sier noe dumt, men da blir han bare enda mer irritert. Jeg føler at ingenting nytter, men jeg må vel bare prøve hardere, vet bare ikke hva jeg kan si.. Anonymkode: a1e31...5d5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Så ekkelt...😳😮😷 Glad jeg slipper slikt. Anonymkode: 15562...b76
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg hadde også blitt gretten hvis jeg skulle bo sammen med en svigerdatter eller svigersønn i et helt år i et trangt hus, så man må bo oppe på hverandre. Når det er sagt så er han jo fremdeles gretten, så han er vel bare slik, og det er jo ikke noe greit. Anonymkode: 2eb05...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå