Gå til innhold

BMI på 33,8 - hvor ille er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stopper alltid å spise når jeg er mett.

Anonymkode: 943f6...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ihvertfall ikke bra. Trener du eller har du en aktiv jobb? Hva spiser du og hvor ofte? 

Anonymkode: f4f10...e05

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ihvertfall ikke bra. Trener du eller har du en aktiv jobb? Hva spiser du og hvor ofte? 

Anonymkode: f4f10...e05

Spiser sunnt, men trenger å spise ofte. Men har alltid vært stor.

Anonymkode: 943f6...613

Skrevet

Du er veldig tjukk.

Så kalt helseskadelig over vekt som på sikt gjør at du kan dø tidlig. Spis mindre, tren mer, slank deg. 

Anonymkode: 00b7b...135

Gjest SuperSonic
Skrevet

Det er ille. Du har ikke så mye andre valg, du må være mer aktiv og gå ned i vekt. Ta kontakt med fastlegen så kan han henvise deg videre

• Liker 1
Skrevet

Du er nærmere fedme grad 2 enn grad 1, så det er absolutt ikke bra. 

Anonymkode: bc494...eea

Skrevet

Jeg forstår hva du prøver på, men du feiler. Du burde sagt en BMI på 27 for å sidestille det med forrige tråd. Da hadde du fått andre svar. 

Anonymkode: 78c7f...56f

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår hva du prøver på, men du feiler. Du burde sagt en BMI på 27 for å sidestille det med forrige tråd. Da hadde du fått andre svar. 

Anonymkode: 78c7f...56f

Nesten ingen helseskadelige effekter ved en BMI på 27. Det er mer sammenlignbart med veldig lett undervekt med bmi 17,5-18.

Anonymkode: 59215...a40

• Liker 4
Skrevet

Det er veldig mye.

Anonymkode: 0c810...bc5

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor ille, sammenlignet med hva? Er det viktig? Nei! BMI på 33,8 er helt enkelt ikke bra. "Alltid vært stor" er nonsens, det betyr ingen ting. Høyde, vekt og kroppssammensetning betyr noe.

Du kan ikke bruke metthetssignalene dine til å bedømme når du har fått nok eller hvor ofte du bør spise. Sunn mat kan være så mangt, men en grei definisjon er "nok av alt, og ikke for mye av noe". Er du overvektig, spiser du per definisjon ikke sunt. Spis mindre, men ikke for lite (kaloriinntak for din høyde og vekt kan du regne ut selv, google BMR-kalkulator), så går du ned i vekt. Kanskje må du bare finne deg i å være litt sulten, men så lenge du får i deg det du trenger, lider du ingen nød. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke ille! Du har noen kilo ekstra, men slapp av! Så lenge du trives og er fornøyd, er det ikke ille! 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Nora-00 skrev:

Nei, det er ikke ille! Du har noen kilo ekstra, men slapp av! Så lenge du trives og er fornøyd, er det ikke ille! 

Det er langt over "noen kilo ekstra". TS står i fare for å utvikle en rekke sykdommer og plager som en følge av vekta, sykdommer og plager de færreste trives og er fornøyde med.

Du burde dra til fastlegen og ta det derfra, TS.

Anonymkode: 36063...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...