AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg fødte for 4 uker siden. Det startet med vannavgang, og det var misfarget. Slik jeg har lest meg frem til, betyr det at babyen har bæsjet pga stress, mest sannsynlig som følge av oksygenmangel. Jeg er litt bekymret for dette. Kan babyen ha tatt skade av dette? Liten hjerneskade for eksempel? De sa ingenting på sykehuset om noe sånt. Alle prøver som har vært tatt har vært fine, men i hormonell ammetåke tenker man så mangt. Noen med erfaring? Anonymkode: acdfc...71e
Silfen Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Neida, det går helt fint. Fødsel bør ikke trekke ut, men unngår baby infeksjon så er det ikke snakk om senskader.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Fødselen gikk fort, var unna på 3 timer. Men jeg er redd for oksygenmangel før fødselen startet, siden fostervannet allerede var misfarget da. CTG dagen før viste puls på 170 så mest sannsynlig var hun stresset og bæsjet da. Kan hun da ha hatt oksygenmangel i et døgn da? Litt småhysterisk nå kanskje, men huff 😳 Anonymkode: acdfc...71e
Hoppsi Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Min hadde å bæsja i fostervannet, nå er han 2 år og en aktiv helt normal liten gutt
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Nei, det betyr bare noe for fødsel. At en må komme seg på føden fordi barnet er stresset. Så lenge den gikk greit er det ingen større grunn for at barnet ditt er hjerneskadd enn andre barn. Anonymkode: 3b88f...84f
EvaLena Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Da de tok vannet på meg pga varierende hjerterytme på babyen så var fostervannet bare en grønn grøt. Da ble det hui og hast ned til akutt KS. Fra vannet ble tatt til hun var ute gikk det 11 min og barnet er helt 100% fungerende idag i en alder av 23 år. Tok absolutt ingen skade av det.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Nevøen min hadde bæsjet i vannet da han skulle bli øst. Han er i dag en høyst oppegående gutt på fem år. De får vel oksygen fra morkaka og ikke fostervannet? Så lenge morkaka er fungerende, er det vel ingen grunn til bekymring? Anonymkode: ca20b...6b3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nevøen min hadde bæsjet i vannet da han skulle bli øst. Han er i dag en høyst oppegående gutt på fem år. De får vel oksygen fra morkaka og ikke fostervannet? Så lenge morkaka er fungerende, er det vel ingen grunn til bekymring? Anonymkode: ca20b...6b3 Joda, men det er grunnen til at hun bæsjet som bekymrer meg. Har lest at grunnen til at de bæsjer i fostervannet er stress, og stress forekommer som oftest pga oksygenmangel. Anonymkode: acdfc...71e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, men det er grunnen til at hun bæsjet som bekymrer meg. Har lest at grunnen til at de bæsjer i fostervannet er stress, og stress forekommer som oftest pga oksygenmangel. Anonymkode: acdfc...71e Tror du bekymrer deg for mye. Misfarget forstervann er ikke så uvanlig. Hadde det vært reel risiko for at dette var tegn på alvorlig skade hos barnet hadde alle disse barna blitt grundig undersøkt etter fødsel. Du fødte i tillegg svært raskt og de hadde tatt keisersnitt om barnets liv var i fare. Hvorfor tror du egentlig hun er skadet? Viser hun noen tegn på det da? Anonymkode: 3b88f...84f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #10 Skrevet 27. oktober 2016 Neida, hun viser overhodet ingen tegn til å være skadet. Jeg klarer bare ikke å la være å tenke på om hun har hatt det bra inni der på slutten. Noe må jo ha plaget henne siden hun har bæsjet, og jeg lurer sånn på hva det kan være. Anonymkode: acdfc...71e
Silfen Skrevet 27. oktober 2016 #11 Skrevet 27. oktober 2016 Tror du bare skal la det ligge så du ikke blir helt koko. Det er NORMALT. 1
Superlilje Skrevet 27. oktober 2016 #12 Skrevet 27. oktober 2016 Min mellomste hadde mistfarget fostervann. Han er nå en veldig smart og oppvakt snart 3-åring, så han har ihvertfall ikke tatt skade av det
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #13 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg hadde misfarget fostervann med andremann. En kjapp fødsel. Rier i en times tid, deretter vannavgang og tre timer senere var han ute En fødsel er en påkjenning for babyen, og derfor er det ikke unormalt at babyen blir stresset og at man får misfarget forstervann. Er mor stresset, vil dette stresset også påvirke babyen. Derfor behøver ikke misfarget fostervann å være særlig farlig i det hele tatt. Min trivdes ikke dersom jeg lå på rygg, så jeg måtte ligge på side under resten av fødselen. Anonymkode: bc3cb...f4a
Gjest Annypanny Skrevet 28. oktober 2016 #14 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg hadde misfarget fostervann. Ingenting som tyder på at mini tok skade av det 😊❤️
Emas Skrevet 28. oktober 2016 #15 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Eg har hatt misfarga fostervatn i begge svangerskapa mine. Ved fødsel nr 2 var fosterhinna også blitt misfarga, noko som tyder på at fostervatnet hadde vore misfarga lenge, og satt farge på fosterhinna. Grunnen til at babyen hadde bæsja i vatnet var umulig å sei, men dei hadde en teori om at ho hadde fått navlesnora rundt halsen. (Ho kom ut med den to runder rundt halsen..) Då hadde kroppen reagert med å sende blodet frå tarmane og opp til hjernen, som gjordet det slik at tarmane kvitta seg med avføringa, og hjernen fikk nok oksygen. Eg har i allefall 2 friske ungar, som begge har hatt misfarga fostervatn Endret 28. oktober 2016 av Emas
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #16 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg hadde det, babyen min er 3 mnd og helt frisk. Ikke bekymre deg Anonymkode: 74a66...526
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 Et tips: ikke les deg opp om alle worst cases du kan finne på internett. fødselen gikk bra, nyt babyen. Anonymkode: 98245...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå