Gå til innhold

Jeg gir opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen jeg "dater" kan med glede kjøpe hus med meg og bo sammen med meg, men vil ikke kalle det for ett forhold. Han beklager det, men sender stadig bilder av hus til salgs og som VI kunne kjøpt sammen og begge ville blitt gjeldfri.

Nå orker jeg snart ikke mer av dette. Han vil ha meg for resten av livet og vi skal leve som ett par, men ikke være i ett forhold.

Måtte bare då det ut for jeg kan godt bo med han, jeg er veldig glad i han. Det er gjensidig, men ikke ville gå ut og si vi er ett par :klaske:

Anonymkode: a6263...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan definerer han det å være et par da? 

Anonymkode: 59705...2cf

• Liker 1
Skrevet

Er det på Facebook han ikke vil kalle dere for et par?

Anonymkode: 6afb1...f71

Skrevet

Vil han være monogam?

Anonymkode: 3057c...32f

Skrevet

Han er 100% monogam. Det er heller ikke Facebook som er problemet, jeg har heller ikke det behovet for å måtte skrive det der.

Han bare vil ikke kalle det for forhold/kjæreste.

Vi viser oss ute sammen og kysser så andre ser det, men når noen spør han om vi er sammen så sier han at vi er bare gode venner. 

Jeg skal ikke date noen andre for det er han jeg vil ha. Jeg vil bare ha en bekreftelse på forholdet før vi eventuellt flytter sammen. Hvem bor og lever som ett par med en god venn?

Jeg skjønner ikke noe av dette og uansett hvor mange ganger jeg spør hva vi er så er vi bare gode venner.

Skrevet

Har du skrevet en tråd om dette før? Mener jeg husker å ha lest noe lignende..

Anonymkode: b04d9...044

Skrevet

Har du spurt han om hvorfor han ikke vil kalle det er forhold? Og hva han ser på som forskjellen på et forhold og det dere driver med nå. Og om dere vil bli samboere eller romkamerater hvis dere flytter sammen.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du spurt han om hvorfor han ikke vil kalle det er forhold? Og hva han ser på som forskjellen på et forhold og det dere driver med nå. Og om dere vil bli samboere eller romkamerater hvis dere flytter sammen.

Du kan også si at du ønsker et forhold og hvis han ikke ønsker det samme så passer ikke dere sammen.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du skrevet en tråd om dette før? Mener jeg husker å ha lest noe lignende..

Anonymkode: b04d9...044

Har ikke skrevet om dette tidligere. Første gang jeg opplever dette

Skrevet

Behandle han som en venn én dag. Ingen kyssing eller intimitet. Så skjønner han kanskje forskjellen. 

Anonymkode: 50182...4fb

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som han har skapt seg sitt eget språk der det å være et par betyr noe annet enn å være et par og det å bare være venner betyr noe annet enn å bare være venner. Jeg kom til å tenke på historien "Et bord er et bord" av Peter Bichsel.

Anonymkode: 74f7c...e4b

Skrevet

Hæh???
Bare utifra det lille du skriver tyder jo alt på at dere ER i et forhold. Enten han vil eller ikke.
For en fjott!

• Liker 3
Skrevet

Unnvikende tilknytningsstil, heter det

Snakk med han om det

Anonymkode: 441f8...9b9

Skrevet

Dere er jo i et forhold. Har du prøvd å fortelle ham det?

• Liker 1
Skrevet

En ting er å si at han vil kjøpe hus med deg og vil leve livet med deg, en annen ting er å faktisk gjøre det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...