Gå til innhold

Astrologi; VEKTEN og kjærlighet/sex

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Noen som kan fortelle meg hvordan en mannlig vekt er (mennesketype)?

Småforelsket meg, men for tidlig å avsløre noe, da vi nettopp har møttes (hørt gjennom venner/bekjente at han skal være betatt av meg).

Har de lett for å forelske seg sånn med en gang...? Hva slags "kvinnetyper" går de stort sett etter/finner tiltrekkende; ytre/indre egenskaper. Bør jeg f.eks. vente med å ta noe initiativ; liker "han" å være "jeger'n" el. hva? Noen som vet?? :roll: :oops:

Alt er egentlig av interesse, samme hva dere har å bidra med; bare jeg kan få litt innblikk i deres "verden og tenkemåte". :P :P

Abrazo (klem) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er hvertfall noe generelt om vekten.

Som Vekt, så elsker du skjønnhet og kunst, du setter harmoni, felleskap og kjærlighet fremfor alt annet. Tegnet er styrt av kjærlighetens, skjønnhetens og kunstens planet Venus. Vekter har som regel alle fordeler på hånden. Du er intelligent, hurtig og kvikk i så vel tanker som handling. Du er sjarmerende, behagelig, elskverdig og imøtekommende. Du pleier stort sett å si de riktige ting folk vil høre. Du har antakelig også smilehull, om ikke i ansiktet, så er de ett eller annet sted på kroppen. Du har en sjelden innlevelses evne og du føler intuitivt, hva som foregår i andre mennesker Du har neppe mange fiender.

Så kan du se litt på denne:

http://www.starlife.no/starlife/norsk/astrologi/

Ellers er det vel bare å søke og lete litt rundt på nettet, du kommer til å finne MAAASSE!!!!

Dette var jo interessant...hmmm...*finne ut om stjernetegnet mitt og typen sitt passer* :P

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er riktignok ingen mann, men jeg er født i Vektens tegn. :) Vekten streber alltid etter balanse i livet og trives best i vakre og harmoniske omgivelser. Det betyr at han (dessverre?) lett faller for pene mennesker. Men er du kranglevoren, frekk i kjeften eller følelseskald, har du ikke en sjanse hos Vekten. Han elsker å diskutere (og kverulerer stadig), men skyr krangel som pesten. Dessuten har jeg lest at Vekten har problemer med å takle sinne, og det stemmer i hvert fall for min del. :wink:

Vekten er intelligent og søker derfor en intelligent partner. Han er redd for å såre, og sier derfor gjerne det han tror at folk vil høre (i stedet for å være helt ærlig). Han er diplomatisk og har en sterk rettferdighetssans. Det mest karakteriserende trekket til Vekten er at han har vanskelig for å bestemme seg. Dette gjelder alt fra å velge pålegg til brødskiva til å velger partner for livet... Ifølge min samboer (familie og venner) kan dette være nokså frustrende for andre. :oops:

Vekten er veldig glad i oppmerksomhet og komplimenter, så om du liker ham, må du gjerne gi uttrykk for det. Men ikke la det bli for mye av det gode - han må føle at han har kontroll over situasjonen, ellers kan han bli skremt. Vekten er romantisk, snill og oppfinnsom. Han elsker (postitive) overraskelser! :)

For min egen del kan jeg si at jeg alltid har blitt lett forelsket i pene menn, men slike overfladiske forelskelser har aldri blitt til seriøse forhold. Virkelig forelsket blir jeg først når hjernen stimuleres minst like mye som øyet. :P

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hobbyastrologen

Jeg så at Guro nevnte at Vekter helst tiltrekkes av pene mennesker, men det er ikke helt riktig (selv om kanskje Guro gjør det :blunke: )

Siden Vekter vanligvis har en godt utviklet estetisk sans, er selvfølgelig sjansen stor for at hun/han vil først og fremst vende oppmerksomheten mot pene mennesker.

Men det er ikke nødvendigvis det som betyr mest i valg av partner. Det dreier seg tross alt mye om både seksuell tenning og forelskelse (Marshar i kjølevannet.

Vi tiltrekkes også ofte av det tegnet som er motsatt Ascendanten vår...dvs Descendanten..opposites attracts..delvis fordi han/hun ofte innehar egenskaper vi føler vi selv mangler.

Altså, i horoskopsammenheng så kan du finne ut hvilke partnere en person tiltrekkes av ved å se på hvilket stjernetegn Venus (om det er en kvinne). Du bør også ta en kikk på aspektene til disse planetene.

Om du er kvinne og har Marsi Fiskene liker du den følsomme artistiske typen med de snille øynene.(veldig generalisert dette her, men du skjønner poenget?)

Descendanten (den graden hvor 7.hus starter) kan ofte også gi hint om hvilke egenskaper vi søker i partneren (og hvilke forhold vi foretrekker). Dette er gjerne egenskaper vi savner i oss selv. Vi bør også se på planetene i 7.hus og aspektene til de.

Soltegnet (eller de som de fleste kaller stjernetegnet sitt, altså det som blir referert til i ukebladene) sier mest om oss selv, hva som gir oss en følelse av mening, det gjenspeiler selvbildet og selvtilliten vår (eller mangel på), det viser hva som gir oss ny energi.

Solen viser hva vi søker å uttrykke og utvikle, og betyr mest etter fyllte 28 år (eller på den tiden..husker ikke eksakt), i parforhold er det enklest for begge to om Solen til de respektive partnere har et harmonisk aspekt til hverandre(f.eks vil Vanntegnene alltid være i trigon til hverandre, trigon er et gunstig harmonisk aspekt).

Men selv om du og din elskede har et dynamisk aspekt mellom Solens posisjoner i fødselshoroskopene deres, som da nødvendigvis gir spenninger, betyr ikke det at alt håp er ute for dere. Det er bare snakk om å lære å takle utfordringene forskjellene forårsaker, og om dere klarer det kan det bli en drivkraft som stadig fornyer forholdet og gir det ekstra gnist!

Månetegnet forteller om vår mest sårbare side, våre følelser, vaner og uvaner, måter å takle utfordringene i barndommen på (som vi drar med oss resten av livet i situasjoner hvor vi føler oss truet..f.eks noen trekker seg inn i seg selv, andre blir aggressive, noen lyver etc..) og hva som gir oss en følelse av emosjonell trygghet (evt. hva som gjør oss mest utilpass)

Månetegnet er viktig i parforhold, om det er harmoniske aspekt mellom hun og hans Måne er det ofte en fin følesle av å bli forstått og lettere for at begge to får dekket sine emosjonelle behov. Men selv om det er gunstig, kan det bli en hvilepute..så igjen dreier det seg i stor grad om egeninnsats !

Vennlig hilsen

Hobbyastrologen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hobbyastrologen

PS. Hvilke stjernetegn Mars, Venus og Månen er i hos din utkårede kan du lett finne ut bare ved å vite fødselsdatoen hans.

På astro.com setter de opp horoskop til deg på null komma niks!

Skal du vite Ascendant og husposisjoner (som gjenspeiler livsområder) må du vite sted og klokkeslett også.

hobbyastrologen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hobbyastrologen :P

Takker så mye for tipset ditt... hva kan du fortelle utifra flg. opplysninger, hvordan passer vi f.eks. som elskere (hva liker han hos kvinner etc.)? Vet jo litt selv utifra div. surfing på astrologi, men er svært lysten på enda mer info. - virket som du hadde full kontroll på dette; skriv/rådgi det du kan (gidder) og sitter inne med kunnskap da ihvertfall... takker så mye på forhånd for din oppmerksomhet! :lol:

Hans horoskop/plasseringer;

14 Oct 1966 local time 11:00 am

Planetary positions

planet sign degree house motion

Sun Libra 20°36'32 10 direct

Moon Libra 24°11'24 10/11 direct

Moon is technically near the end of house 10 and is interpreted in house 11.

Mercury Scorpio 12°01'42 12 direct

Venus Libra 14°03'48 10 direct

Mars Virgo 00°59'23 09 direct

Jupiter Leo 02°13'47 08 direct

Saturn Pisces 24°26'55 03 retrograde

Uranus Virgo 21°55'40 09 direct

Neptune Scorpio 20°46'29 12/1 direct

Neptune is technically near the end of house 12 and is interpreted in house 1.

Pluto Virgo 19°23'52 09 direct

True Node Taurus 16°17'41 06 retrograde

House positions (Placidus)

Ascendant Scorpio 21°52'00

2nd House Sagittarius 22°23'16

3rd House Aquarius 14°42'17

Imum Coeli Pisces 28°31'48

5th House Aries 24°16'05

6th House Taurus 10°29'35

Descendant Taurus 21°52'00

8th House Gemini 22°23'16

9th House Leo 14°42'17

Medium Coeli Virgo 28°31'48

11th House Libra 24°16'05

12th House Scorpio 10°29'35

Major aspects

Sun Conjunction Moon 3°35

Sun Conjunction Venus 6°33

Moon Sextile Mars 6°48

Moon Quincunx Saturn 0°16

Saturn Opposition Uranus 2°31

Saturn Trine Neptune 3°40

Saturn Opposition Pluto 5°03

Saturn Trine Ascendant 2°35

Uranus Sextile Neptune 1°09

Uranus Conjunction Pluto 2°32

Uranus Sextile Ascendant 0°04

Neptune Sextile Pluto 1°23

Neptune Conjunction Ascendant 1°06

Pluto Sextile Ascendant 2°28

Her er mitt horoskop;

16 nov 1977 local time 06:40 pm

Planetary positions

planet sign degree house motion

Sun Scorpio 24°15'45 05 direct

Moon Aquarius 09°14'34 09 direct

Mercury Sagittarius 10°24'54 06 direct

Venus Scorpio 08°14'06 05 direct

Mars Leo 07°33'57 02/3 direct

Mars is technically near the end of house 2 and is interpreted in house 3.

Jupiter Cancer 05°14'38 12 retrograde

Saturn Leo 29°58'59 04 direct

Uranus Scorpio 12°51'56 05 direct

Neptune Sagittarius 15°04'05 06 direct

Pluto Libra 15°34'37 05 direct

True Node Libra 14°31'25 05 retrograde

House positions (Placidus)

Ascendant Cancer 17°19'15

2nd House Cancer 26°13'48

3rd House Leo 07°36'25

Imum Coeli Leo 24°31'50

5th House Virgo 25°13'07

6th House Scorpio 28°03'37

Descendant Capricorn 17°19'15

8th House Capricorn 26°13'48

9th House Aquarius 07°36'25

Medium Coeli Aquarius 24°31'50

11th House Pisces 25°13'07

12th House Taurus 28°03'37

Major aspects

Sun Square Saturn 5°43

Sun Trine Ascendant 6°56

Moon Sextile Mercury 1°10

Moon Square Venus 1°00

Moon Opposition Mars 1°41

Moon Square Uranus 3°37

Moon Sextile Neptune 5°50

Moon Trine Pluto 6°20

Mercury Trine Mars 2°51

Mercury Conjunction Neptune 4°39

Mercury Sextile Pluto 5°10

Venus Square Mars 0°40

Venus Trine Jupiter 2°59

Venus Conjunction Uranus 4°38

Mars Square Uranus 5°18

Jupiter Sextile Saturn 5°16

Uranus Trine Ascendant 4°27

Neptune Sextile Pluto 0°31

Neptune Quincunx Ascendant 2°15

Pluto Square Ascendant 1°45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hobbyastrologen

Heisann!

Nå har jeg såvidt kikket på horoskopene deres, og jeg sier bare; oops, he did it again.

Skal jeg være ærlig?

Det er mulig jeg bommer, jeg er tross alt bare en uerfaren hobbyastrolog...

Døm selv;

Han er den mest sjarmerende og forførende mann du har møtt.

Han har antaglig spesielle øyne, eller et særlig "sugende"/gjennomtrengende blikk.

Han er fryktelig romantisk, sier alltid de riktige tingene og er usedvanlig omtenksom og vennlig. Sosial, godt likt og veldig oppmerksom og imøtekommende. Han er en stor flørt, og han klarer ikke å skuffe folk, så han sier nesten aldri nei...da finner han heller en annen utvei. Har store planer og flotte idealer, men ikke regn med at han har tenkt å utføre de...iallfall ikke om det fører til konflikter. Han foretrekker et stabilt forhold, selv om han OFTE forelsker seg.

Han er i ett forhold, og har nesten alltid vært det og vil alltid være det om han får bestemme. Og det gjør han antaglig. Han liker ikke å være alene, han liker IKKE bråk og krangel, og han har store vanskeligheter for å takle aggressivitet. Han blir lett såret, men ville ikke drømme om å vise det på en måte som ikke er fordelaktig..iallefall ikke utad.

Han klarer nesten aldri å ta avgjørelser, bedriver et evig frem og tilbake scenario i hodet sitt, og har en god evne til å se en sak fra alle sider. Og da mener jeg alle sider. Han snakker med seg selv når han er alene, og diskuterer gjerne med seg selv om ingen andre gidder. Han har en mening om alt, og kverulerer ofte for diskusjonens skyld. Det er forøvrig noe dere vil ha stor glede av, å prate i timesvis og gjøre gledesfyllte, sosiale aktiviteter sammen.

Han liker pene damer, vakre damer, damer som seksuelt tenner ham (i fantasien...), damer som representerer hans ideal av en dame. Feminin, god smak, lojal, smart og stabil. Hun må ha en god helse, gjerne trene og være opptatt av utseendet sitt.

Han er en god elsker, men liker ikke vulgariteter og for mye grensesprengende sex...noe som betyr at i lengden vil du antaglig gå litt lei..uansett hvor omtenksom, romantisk og behagelig sexen er.

Enten du vil innrømme det eller ei..du er lidenskapelig og intens i senga, og liker spenning og sengelek såvel som sengekos.

Han er større i ord enn i action....

Han synes du er rådeilig, sexy og pen. Noe som du antaglig er.

Han synes du er smart og spennende, og blir tent av mulighetene du representerer. Han idealiserer et eventuelt forhold mellom dere..noe som også du gjør, og dere vil være oppslukt av hverandre i en god tid om dere finner sammen. Men vær klar over at hverdagen kommer, og da krever det mye jobbing av dere begge to for at det skal vare.

Vær klar over at han er en kløpper til å holde på hemmeligheter, og urovekkende opptatt av hva andre mener om han. Han VIL bli likt av alle...men det betyr ikke at han har et dårlig selvbilde, for det har han ikke.

Han har antagelig en god jobb..karrièren er iallfall viktig? Arbeidsnarkoman? Perfeksjonist? Om han ikke har en god jobb, er iallfall veldig god i jobben sin.

Uff..jeg må gå ut en liten tur..skriver mer, om du er interessert!

(ps..nå har jeg ikke tatt meg tid til å ta et fullestendig overblikk over horoskopene..så det kan være noen graverende feil her og der)

Hobbyastrologen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Herregud nå dør jeg!!!!! Hvem er du, kjenner du oss??? :roll::ler:

Du treffer sånn på kornet at hårene reiser seg, er du klar over det (synsk el.?)... har ikke ord jeg nå... ALT stemmer jo; han er gift, arbeids-/treningsnarkoman (fotballidiot/egoist kaller kona ham) + ALT det andre stemmer... kjenner egentlig ikke hverandre da vi kun har møttes en gang, men det du skriver er tanker/bildet jeg selv også har dannet meg av ham (ONS - han klarer ikke å glemme meg, stor boavstand mellom oss, holder kontakten på SMS/tlf.).

Har skrevet innlegg utallige ganger både her + SOL, da jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med denne uønskede situasjonen jeg selv egentlig er ansvarlig for... jeg er samboer på 10 året (25 år). "Ham/vekten" gift i 10 år med sin ungdomskjæreste (35 år). Går du inn på SOL diskuter, finner du "historien min" under; Nettflørt 30+ "att. MENN/damer:-)" på side 2.

Reiser til syden i kveld, men er tilbake om 2 uker... gler meg allerede til å lese "responsen din". Jeg har prøvd alt, så vennligst tilgi den litt ukorrekte info. jeg startet med her. Atter en gang; tusen, tusen takk for at du gav lyd fra deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skrev feil isted; ikke side 2, men side 1 på Nettflørt 30+

Du skrev; Han har antaglig spesielle øyne, eller et særlig "sugende"/gjennomtrengende blikk.

Han er fryktelig romantisk, sier alltid de riktige tingene og er usedvanlig omtenksom og vennlig. Sosial, godt likt og veldig oppmerksom og imøtekommende. Han er en stor flørt....

Herregud, gjett om du har rett i dette!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...