Gå til innhold

Kjole til begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal dessverre i begravelse og trenger en ny kjole. Kan denne kjolen egne seg?  Er spesielt usikker på ermene. Grå er en grei farge i begravelse det? Tar gjerne i mot andre forslag om noen skulle ha noen. Vil helst ha en knelang kjole som ikke sitter klistra inntil kroppen. 

Anonymkode: ef75f...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal dessverre i begravelse og trenger en ny kjole. Kan denne kjolen egne seg?  Er spesielt usikker på ermene. Grå er en grei farge i begravelse det? Tar gjerne i mot andre forslag om noen skulle ha noen. Vil helst ha en knelang kjole som ikke sitter klistra inntil kroppen. 

Nei, syns ikke den er passende til en begravelse og det er absolutt ikke bare pga ermene. Hele kjolen er upassende. 

Anonymkode: dea61...5fb

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har helt mørk strømpebukse og feks en svart blazer over synes jeg ikke den er upassende.

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, syns ikke den er passende til en begravelse og det er absolutt ikke bare pga ermene. Hele kjolen er upassende. 

Anonymkode: dea61...5fb

Nei, det er den ikke. Den er tekkelig og sort, alt den trenger å være.

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar. Du AB5fb, hva mener du er upassende med kjolen? Kunne du gitt et eksempel på noe du mener passer? 

Jeg har tenkt å ha svart strømpebukse og en svart cardigan til. Og svarte sko. 

• Liker 1
Skrevet

Helt passende, perfekt med det tilbehøret du nevner. 

• Liker 1
Skrevet

ingenting galt med den kjolen. den er jo ikke gjennomsiktig heller.

Skrevet

Den kjolen er veldig passende i begravelse. Selvfølgelig er den det.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Blondene gjør kjolen kanskje litt mer pyntet enn gjennomsnittet i norske begravelser, og de korte ermene er muligens ikke helt full klaff med årstiden, men jeg synes kjolen er innafor. Du skaper på ingen måte skandale med det antrekket der. Som noen andre har foreslått: svart blazer, eller en annen «penjakke» og svarte strømpebukser gjør antrekket helt passende for anledningen. Og så bruker du selvsagt heller ikke gullsandaler med stiletthæler til ;)  

Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen. :kghjerte:

TS.

Skrevet

Kondolerer! Min erfaring er at det går helt greit med svarte jeans/dressbukse og en topp i begravelse. Evt en hverdagslig kjole. Men det er kanskje forskjell på by og bygd. Har bare vært i begravelser på bygda/små steder. 

Anonymkode: a33ed...31e

Skrevet

Jeg synes den er for pyntet i forhold til det som er vanlig i norske begravelser. Mørke bukser/sort jeans, skjorte eller pen mørk topp og mørk jakke er helt innenfor, du trenger ikke kjøpe ny kjole for å dra i begravelse.(og jeg har vært i mange begravelser)

Gjest Black Amethyst
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Du AB5fb, hva mener du er upassende med kjolen? Kunne du gitt et eksempel på noe du mener passer? 

Jeg har tenkt å ha svart strømpebukse og en svart cardigan til. Og svarte sko. 

Synes det er en bra kombinasjon med kjole og tilbehør, så synes du kan fint bruke denne kjolen. :jepp:

Skrevet

Nei, det der er en festkjole. Jeg ville heller gått for en enkel, svart kjole evt svart bukse og dressjakke med hvit skjorte under

Skrevet

Ser mange mener den er passende, men jeg syntes ikke det.

Den er sommerlig, pyntet, kort, man ser armene og den er grå

Skrevet

Synes den funker fint når du skal ha sort strømpebukse under. For noen uker siden så jeg en mor og datter som stilte i korte skjørt/kjoler og bare legger i begravelse! :hakeslepp:

Anonymkode: f9d9c...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...