AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Eldstemann mobbes mye, det har vi jo visst lenge. Nå var det klassefest (6. klasse) og noen av oss mødre skulle lage pizza. Jeg laget en med pølse. Det som skjedde var at ingen i klassen ville spise pizzaen jeg laget, de mente den var ekkel og mente det kunne være snørr i den. Dagen etter fikk elevene tilbud om å spise restene av pizzaen, men da det nesten kun var min pizza, så ville ingen ha. En annen episode nylig var at elevene skulle bestemme hver sin sang som skulle høres, så skulle alle gi 0, 1 eller 2 poeng til sangene. Min sønn kom sist. Hva slags lærere er det som legger opp til slike "popularitetskonkurranser"? I tillegg har de en gymlærer som alltid skal plukke ut to stk som skal være "førstevelger" og "andrevelger", og min sønn har alltid blitt valgt sist, som regel også etter jentene (kun to jenter i klassen), hvordan kan lærere holde på sånn? Det er en gutt i klassen som er veldig grei, som også er den beste i klassen i idrett, og nå har han faktisk begynt å velge min sønn først om han velger, nesten som en slags protest, jeg ble så glad for å høre det. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med skolen, min familie er ikke populære blant lærere. Vi bor på et lite sted der vi er de eneste som bor er stykke unna. Om vi glemmer gymnett eller forsover oss, så er det ikke like lett som om vi hadde bodd et par hundre meter unna som de andre gjør. Nå fikk jeg også høre at et par av guttene i klassen har laget en sang om familien vår, med masse håning. Men det iom visst fram at de hadde laget den på vei hjem fra skolen, altså ikke i skoletiden, så da var det liksom greit og ikke skolens problem?? Anonymkode: 2f813...307
Violetta Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg tror jeg hadde vurdert å bytte skole, eventuelt å flytte. Prinsippmessig blir det feil, men man må ofte kjempe så mye , over så lang tid og med så usikkert utfall at jeg vet ikke om jeg har de orket . 1
tingeling Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Her må skolen varsles og dere må kreve enkeltvedtak. Send skriftlig, ryddig henvendelse hvor du beskriver situasjonen og ber om møte. Dere må være 2 i møtet. Forbered dere skriftlig med eksempler og konkrete spørsmål (hva er skolens tiltaksplan ved mobbing?) Krev at det lages et enkeltvedtak. Følg opp og skriv ned alle episoder. Alternativt (for dette er ikke en lett vei å gå): flytt og start et nytt sted. Dere skal ikke trenge å ha det slik og det må være helt forferdelig for barnet 😔. Lykke til og mange varme tanker 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Skoler i Norge er kommunale. Rektor og lærere er ansatt i kommunen. De forholder seg til ganle, tvetydige forskrifter og "spør ikke meg jeg bare jobber her". Dere må flytte og bytte skole/fylke. Hvorfor hadde du pølse på pizzaen? Barn liker ikke slikt. Norsk skole har latt elever velge lag i alle år i gymtimene. Har du ikke fått med deg det? Det er virkeligheten og kanskje du bør trene din sønn i sport så han blir tøffere? Forøvrig er slikt ganske ekskluderende av lærerstanden: mange elever gruer seg voldsomt til gymtimer pga dette!!! Anonymkode: ebe06...170
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Hvordan viste de at DU lagde den pizza med pølse på? Og pølse på pizza....ÆSJ! Anonymkode: 81311...d63 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Spør sønnen din om hva han syntes om å bytte skole. Neste gang du lager pizza, dropp pølsa... Anonymkode: 3228e...f6e
Gjest blåbærpike Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 På skolen jeg jobber på praktiseres det at vi har ansvar for alt som skjer på skoleveien. I tillegg tar vi tak i alle krenkende hendelser som har med elevenes trivsel å gjøre (så langt som mulig), uansett om det skjer på fritiden eller ikke. Når det kommer til pølsepizza vil jeg legge til at det ble levert på et arrangement i klassen min for litt siden, og det var den som ble spist opp først. Ikke hør på alle de som sier at barn ikke liker slikt! Utenom det signerer jeg tingeling. Lykke til!
mjauritz Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 - Hvorfor er dere spesielt mislikt av lærere på skolen? - Hvordan er sønnen din? Diagnoser, vanskelig, etc? (Grunnen til at jeg spør er fordi det gir litt mer klarhet i situasjonen og gjør det lettere å gi råd, ikke for å legge skylden på dere) 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eldstemann mobbes mye, det har vi jo visst lenge. Nå var det klassefest (6. klasse) og noen av oss mødre skulle lage pizza. Jeg laget en med pølse. Det som skjedde var at ingen i klassen ville spise pizzaen jeg laget, de mente den var ekkel og mente det kunne være snørr i den. Dagen etter fikk elevene tilbud om å spise restene av pizzaen, men da det nesten kun var min pizza, så ville ingen ha. En annen episode nylig var at elevene skulle bestemme hver sin sang som skulle høres, så skulle alle gi 0, 1 eller 2 poeng til sangene. Min sønn kom sist. Hva slags lærere er det som legger opp til slike "popularitetskonkurranser"? I tillegg har de en gymlærer som alltid skal plukke ut to stk som skal være "førstevelger" og "andrevelger", og min sønn har alltid blitt valgt sist, som regel også etter jentene (kun to jenter i klassen), hvordan kan lærere holde på sånn? Det er en gutt i klassen som er veldig grei, som også er den beste i klassen i idrett, og nå har han faktisk begynt å velge min sønn først om han velger, nesten som en slags protest, jeg ble så glad for å høre det. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med skolen, min familie er ikke populære blant lærere. Vi bor på et lite sted der vi er de eneste som bor er stykke unna. Om vi glemmer gymnett eller forsover oss, så er det ikke like lett som om vi hadde bodd et par hundre meter unna som de andre gjør. Nå fikk jeg også høre at et par av guttene i klassen har laget en sang om familien vår, med masse håning. Men det iom visst fram at de hadde laget den på vei hjem fra skolen, altså ikke i skoletiden, så da var det liksom greit og ikke skolens problem?? Anonymkode: 2f813...307 Slike sangkonkurranser har funnet sted på alle mulige slags skoler helt siden 90-tallet. Antar barnet ditt har en kontaktlærer som du kan snakke med om gymlæreren? Førstevelger og andrevelger er normalt, men det bør absolutt ikke være faste personer i de rollene. Jeg ble ALLTID valgt enten sist eller nest sist i fotball gjennom hele ungdomsskolen. Vet utrolig godt hvordan det føles. Skolen har noe å si på hvordan barn har det på veien til og fra skolen. I alle fall på mitt barns skole kommer dette opp som faste spørsmål på årlige spørreskjema før foreldresamtalene. Anonymkode: 1a458...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå